ASF a obtinut un profit de 23 milioane lei in primele 6 luni din 2015, de trei ori mai mare decat in 2014

Autor:

Bancherul.ro
2015-08-06 14:39

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF), condusa de anul trecut de Misu Negritoiu, a anuntat obtinerea unui profit de 23 milioane lei in primele 6 luni din 2015, de trei ori mai mare decat in aceeasi perioada din 2014.

Veniturile s-au ridicat la 81 milioane lei, in crestere cu 6,6%, desi au fost reduse contributiile incasate de la firmele de asigurari si alte firme din piata de capital, care reprezinta singura sursa de finantare pentru ASF.

Cheltuielile au fost de 58 milioane lei, in scadere cu 15%, in contextul in care cheltuielile cu personalul au fost reduse cu 20%, precizeaza ASF in urmatorul comunicat:

Execuția bugetară a Autorităţii de Supraveghere Financiară la 30 iunie 2015 s-a încheiat cu un excedent de 23.025.645 lei

“Execuția bugetară a Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), la 30 iunie 2015, s-a încheiat cu un excedent de 23.025.645 lei, în creștere substanțială (cu 213,96%) față de rezultatul primului semestru din 2014. 

Veniturile realizate, în cuantum de 81.425.283 lei, au înregistrat o ușoară creștere față de semestrul I 2014 (cu 6,68%), deși contribuțiile entităților reglementate, autorizate și supravegheate de ASF au fost reduse de la 1 ianuarie 2015 prin Regulamentul ASF nr. 16/2014.

Au scăzut cu 21,02%, față de aceeași perioadă a anului trecut, veniturile generate de Sectorul Instrumente și Investiții Financiare (30,79% din totalul veniturilor realizate în semestrul I 2015), sector unde s-au operat și cele mai mari reduceri ale cotelor și comisioanelor pe piața de capital de la 15 septembrie 2014, respectiv de la 1 ianuarie 2015 (reducerea cu 25% a cotei la valoarea tranzacțiilor, cu 33% a cotei la valoarea ofertelor publice de cumpărare, cu 80% a cotei la valoarea ofertelor publice de vânzare, cu 16,6% a cotei la valoarea ofertelor publice de preluare, cu 6,03% a cotei lunare aplicate asupra activului net al fondurilor de investiții etc.), dar și pe fondul reducerii semnificative a tranzacțiilor bursiere.

Cota medie lunară încasată de ASF din tranzacțiile bursiere în semestrul I 2015 s-a situat sub 50% din cota medie lunară înregistrată în aceeași perioadă a anului anterior.

A crescut în schimb contribuția Sectorului de Asigurări și Reasigurări (43,47% din totalul veniturilor realizate în semestrul I 2015), generată în cea mai mare parte de încasarea debitelor restante din 2014, dar și pe fondul creșterii volumului asigurărilor pe segmentul RCA.

Sectorul Pensii Private a contribuit cu 23,66% la realizarea veniturilor totale în semestrul I 2015 (în creștere cu 20,53% față de aceeași perioadă a anului trecut), în condițiile creșterii activelor, deși cotele aplicate fondurilor de pensii au fost reduse în 2015 (cu 21,05% cota aplicată asupra valorii contribuțiilor brute încasate și cu 2,5% cota aplicată asupra valorii activului net).

Diferența de 2,07% din totalul veniturilor realizate în semestrul I 2015 o reprezintă venituri proprii din alte surse (dobânzi, venituri din chirii etc.) care au scăzut cu 31,22% față de aceeași perioadă a anului trecut. 

ASF are în vedere analizarea și reducerea în continuare a contribuțiilor entităților din piața financiară ne-bancară pe măsura creșterii activității în piață și a optimizării proceselor de reglementare, autorizare-avizare și supraveghere.

Cheltuielile realizate, în cuantum de 58.399.638 lei, reprezintă 74,04% din prevederile bugetare aferente semestrului I 2015, înregistrând o scădere cu 15,35% față de perioada similară a anului 2014.

Au fost reduse cheltuielile cu personalul, cu 19,88% față de semestrul I/2014, iar gradul de realizare în semestrul I/2015 reprezintă 81,25% din prevederile bugetare semestriale. Ponderea cheltuielilor cu personalul, inclusiv contribuțiile la asigurările sociale și impozite, a scăzut în semestrul I 2015 la 56,29% din totalul veniturilor realizate, față de 74,96% în semestrul I/2014.

Separat de optimizarea structurii organizatorice, reducerea cu peste 60% a posturilor de conducere și reducerea de personal cu peste 150 de salariați, au fost ajustate salariile personalului de conducere și de execuție, luând în considerare nivelul remunerației acordate unor poziții și funcții similare din piața financiară, conform art.15, alin.2 din OUG nr. 93/2012.

În plus, potrivit aceluiași articol, alin.3, nivelul remunerației membrilor Consiliului ASF a fost redus substanțial, astfel încât să nu depășească nivelul remunerației membrilor Consiliului de Administrație al Băncii Naționale a României.

În 2015 nu au fost prevăzute și nici plătite prime de vacanță, prime de sărbători, spor de vechime, ore suplimentare, cumul de posturi, indemnizații personale sau alocații pentru locuințe, care au fost desființate. Au fost plătite însă prime pentru 7 proiecte (Proiectul BSR, restructurarea ASF etc.) în valoare de 1.002.776 lei (1,7% din total cheltuieli) pentru un număr de 67 de salariați care au contribuit la o performanță mai bună a organizației. 

Cheltuielile cu bunuri și servicii s-au redus cu 5% față de semestrul I 2014. Din prevederile bugetare ale semestrului I 2015 s-a realizat un procent de numai 55,91% scăzând cheltuielile cu deplasările interne și externe (81,55% din bugetul semestrial), reclamă și publicitate (47,72%) pe fondul creșterii substanțiale (cu 879%) a cheltuielilor de capital (echipamente și programe IT, sistemul de securitate) ca parte din strategia de reconstrucție a arhitecturii informaționale a organizației.

Autoritatea de Supraveghere Financiară se finanțează integral din venituri proprii extrabugetare, potrivit OUG nr. 93/2012, aprobată prin Legea nr. 113/2013 și OUG nr. 94/2013, aprobată prin Legea nr. 148/2015 privind înființarea, organizarea și funcționarea ASF. Nivelul veniturilor din activitatea de reglementare, autorizare și supraveghere a entităților din piețele financiare non-bancare a fost stabilit prin: Legea nr. 32/2001, Regulamentul CNVM nr. 7/2006 și Normele CSSPP nr. 7/2008 și 8/2008 integrate în mod unitar începând din 1 ianuarie 2015 în Regulamentul ASF nr. 16/2014.”

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: ASIGURARI

Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023

În prezent, conform legii, FGA primește și înregistrează atât cereri de plată (despăgubiri-indemnizații Anexa 10/ restituire primă-Anexa 9) cât și cereri de deschidere a dosarelor de daună (Anexa 7) pentru... detalii

Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment

Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) aduce clarificări cu privire la intrarea în faliment a unui distribuitor de polițe obligatorii împotriva dezastrelor naturale (PAD), context care nu afectează valabilitatea asigurării sau instrumentarea daunelor înregistrate de beneficiari, conform unui comunicat, in care se adauga:„Asigurarea obligatorie împotriva dezastrelor naturale este o poliță gestionată de PAID, fiind doar distribuită de alte entități. Din acest motiv, PAD rămâne valabilă până la data expirării, indiferent de ceea ce se întâmplă cu distribuitorul poliței. PAID are stabilitate din punct de vedere al indicatorilor de solvabilitate, are fonduri proprii și deține de cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală și de Est, în cuantum de un miliard de euro”, a explicat Directorul General al PAID, Nicoleta Radu.În ceea ce privește instrumentarea daunelor, PAID va dispune trimiterea de constatatori spre... detalii

Dosarele de dauna Euroins se pot deschide la FGA: care este procedura

Fondul de garantare a asiguraților (FGA) a luat act de Decizia Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) prin care s-a dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare... detalii

Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului

Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) atrage atenția asupra faptului că, în procesul de instrumentare a daunelor, asigurații nu au nevoie de documente de confirmare a seismelor din 13 și 14 februarie, conform unui comunicat al PAID, in care se adauga:Compania subliniază că, în baza protocolului de colaborare cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INCDFP), raportul privind cele două cutremure a fost transmis deja către toate societățile de asigurare implicate.„Asigurații nu trebuie să se deplaseze sau să se adreseze INCDFP pentru obținerea dovezilor privind producerea cutremurelor, rapoartele în acest sens fiind deja atât în posesia PAID, cât și a tuturor asigurătorilor implicați în gestionarea dosarelor de daună. Avem toate detaliile necesare și suficiente pentru instrumentarea corectă a daunelor înregistrate. Continuăm demersurile de digitalizare și automatizare a procedurii, astfel încât proprietarii ale căror... detalii