ASF a decis aplicarea masurilor de rezolutie la Carpatica Asig

Autor:

Bancherul.ro
2016-01-25 08:14

ASF a decis aplicarea măsurilor de rezoluție în cazul societăţii Carpatica Asig S.A. (Comunicat de presa al ASF):

București, 25 ianuarie 2016 – Analizând situaţia financiară a societăţii de asigurări Carpatica Asig S.A. și alți factori care fundamentează necesitatea protejării creditorilor de asigurări, minimizarea impactului asupra fondurilor de protecţie şi pentru evitarea efectelor negative semnificative asupra stabilităţii financiare a pieţei de asigurări, Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) a constatat că sunt întrunite condiţiile pentru aplicarea dispoziţiilor Legii 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor, atât în ceea ce priveşte susceptibilitatea intrării într-o stare de dificultate majoră a societăţii, cît şi justificarea aplicării măsurilor de rezoluţie din perspectiva interesului public (art. 42 şi art. 43, alin.2).

Într-un interval de cel mult 6 luni, ASF va întocmi Planul de rezoluţie şi se va asigura că un evaluator independent va efectua o evaluare corectă, prudentă şi realistă a activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii ale asigurătorului, ca etape premergătoare aplicării măsurilor de rezoluţie (conform art. 18-25 coroborate cu prevederile art. 55-58 și art. 65 din Legea 246/2015).

În sarcina Consiliului de Administrație al societății Carpatica Asig S.A. a fost stabilită obligaţia de implementare a măsurii privind atragerea unui investitor strategic și încheierea tranzacției, precum și a altor măsuri, astfel încât:

– să fie restabilit nivelul fondurilor proprii de bază eligibile care acoperă cerinţa de capital minim (MCR, minimum capital requirement) calculat la data de 01.01.2016 sau modificat profilul de risc astfel încât, în termen de 3 luni de la data comunicării deciziei, MCR să fie respectată;

– să fie restabilit nivelul fondurilor proprii eligibile care acoperă cerinţa de capital de solvabilitate (SCR, solvency capital requirement) calculat la data de 01.01.2016 sau modificat profilul de risc astfel încât, în termen de 6 luni de la data comunicării deciziei, SCR să fie din nou respectată.

ASF a dispus desemnarea unui administrator temporar, respectiv Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), care va avea ca atribuții principale supervizarea procesului de inventariere a patrimoniului societății la data de 31.12.2015, întocmirea situațiilor financiare anuale și auditarea acestora, precum şi supervizarea modului de ducere la îndeplinire a măsurilor, în special cele legate de atragerea unui investitor strategic.

Conducerea societății va avea obligația să se consulte cu administratorul temporar și să obțină acordul acestuia înainte de a lua decizii sau de a întreprinde acțiuni ce privesc activele societății.

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: ASIGURARI

Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023

În prezent, conform legii, FGA primește și înregistrează atât cereri de plată (despăgubiri-indemnizații Anexa 10/ restituire primă-Anexa 9) cât și cereri de deschidere a dosarelor de daună (Anexa 7) pentru... detalii

Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment

Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) aduce clarificări cu privire la intrarea în faliment a unui distribuitor de polițe obligatorii împotriva dezastrelor naturale (PAD), context care nu afectează valabilitatea asigurării sau instrumentarea daunelor înregistrate de beneficiari, conform unui comunicat, in care se adauga:„Asigurarea obligatorie împotriva dezastrelor naturale este o poliță gestionată de PAID, fiind doar distribuită de alte entități. Din acest motiv, PAD rămâne valabilă până la data expirării, indiferent de ceea ce se întâmplă cu distribuitorul poliței. PAID are stabilitate din punct de vedere al indicatorilor de solvabilitate, are fonduri proprii și deține de cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală și de Est, în cuantum de un miliard de euro”, a explicat Directorul General al PAID, Nicoleta Radu.În ceea ce privește instrumentarea daunelor, PAID va dispune trimiterea de constatatori spre... detalii

Dosarele de dauna Euroins se pot deschide la FGA: care este procedura

Fondul de garantare a asiguraților (FGA) a luat act de Decizia Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) prin care s-a dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare... detalii

Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului

Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) atrage atenția asupra faptului că, în procesul de instrumentare a daunelor, asigurații nu au nevoie de documente de confirmare a seismelor din 13 și 14 februarie, conform unui comunicat al PAID, in care se adauga:Compania subliniază că, în baza protocolului de colaborare cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INCDFP), raportul privind cele două cutremure a fost transmis deja către toate societățile de asigurare implicate.„Asigurații nu trebuie să se deplaseze sau să se adreseze INCDFP pentru obținerea dovezilor privind producerea cutremurelor, rapoartele în acest sens fiind deja atât în posesia PAID, cât și a tuturor asigurătorilor implicați în gestionarea dosarelor de daună. Avem toate detaliile necesare și suficiente pentru instrumentarea corectă a daunelor înregistrate. Continuăm demersurile de digitalizare și automatizare a procedurii, astfel încât proprietarii ale căror... detalii