Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului a desfasurat o actiune de verificare a 20 de website-uri ale institutiilor financiare care ofera credite sau isi prezinta ofertele online si a decis continuarea investigatiilor in cazul a 11 dintre acestea, anunta instituatia intr-un comunicat.rnrnActiunea face parte dintr-un amplu proiect coordonat de Comisia Europeana prin DG SANCO, denumit Internet Sweep.rnrnInvestigatiile s-au desfasurat simultan in 29 de state membre ale Retelei de Cooperare in Domeniul Protectiei Consumatorilor – CPC (statele membre ale Uniunii Europene, plus Norvegia si Islanda). La nivel european au fost verificate in total 562 de website-uri apartinand unor institutii financiare sau intermediari de credite.rnrnConform procedurii de desfasurare a actiunii comune, in prima etapa s-a realizat o verificare succinta a website-urilor, care a urmarit:rnrn * verificarea informatiilor privind identitatea si adresa geografica a comerciantului;rn * verificarea publicitatii la creditul de consum;rn * verificarea informatiilor privind caracteristicile principale ale creditului oferit;rn * verificarea informatiilor privind costul total al creditului, incluzand toate comisioanele si taxele, precum si modul de prezentare;rn * depistarea informatiilor agresive sau inselatoare.rnrnDintre cele 562 de website-uri verificate la nivelul CPC, 393 de website-uri, reprezentand 70% din numarul total, au fost selectate pentru investigatii suplimentare.rnrnProblemele principale identificate au fost:rnrn * lipsa informatiilor obligatorii in publicitatea pentru credite: in cazul a 258 dintre site-uri (46%) lipseau informatiile standard, asa cum este prevazut in Directiva privind creditul de consum, de exemplu: valoarea DAE – informatie esentiala pentru a compara ofertele, durata contractului de credit, informatiile conform carora costurile suplimentare (de ex. asigurare) sunt sau nu incluse in costul total;rn * omisiunea informatiilor esentiale despre oferta: in cazul a 244 dintre site-uri (43%) nu erau oferite informatii clare asupra tuturor costurilor, de exemplu informatii privind: tipul dobanzii (fixa, variabila), costurile aplicabile sau durata creditului;rn * prezentarea inselatoare a costurilor in cazul a 116 site-uri (20%).rnrnIn Romania, ANPC a selectat pentru verificare 20 de website-uri ale institutiilor financiare. Dintre acestea, la 11 website-uri au fost identificate urmatoarele nereguli:rnrn * nu se afiseaza un exemplu reprezentativ sau exemplul este sumar;rn * nu se precizează costurile incluse în DAE;rn * nu se mentioneaza valoarea totala platibila de consumator (credite).rnrnConform procedurii de desfasurare a Sweep Internet 2011, in a II-a etapa a proiectului se vor intreprinde actiunile care se impun pentru corectarea neregulilor constatate.rnrnMai multe informatii pot fi obtinute accesand:rnrnhttp://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/12/6&format=HTML&aged=0&language=RO&guiLanguage=en
Nu există comentarii pentru această știre.
Home Bank, aplicația ING Bank, a avut probleme de funcționare, conform plângerilor primite de la cititori. O parte dintre clienții băncii nu au putut folosi aplicația pe parcursul ultimelor 2... detalii
BCR și-a majorat semnificativ, cu 41%, stocul de credite de consum acordate populației în primul trimestru al acestui an. Creditele ipotecare aprobate de BCR au avansat într-un ritm mai lent,... detalii
Transfond a anunțat că ING Bank se află printre cele cinci bănci prin aplicațiile cărora se pot face transferuri de bani instant printr-un cod QR generat în aplicațiile bancare, alături... detalii
BCR devine a cincea bancă, alaturi de CEC Bank, ING Bank, Libra Bank si BRD, prin care se pot face transferuri instant cu scanarea unui cod QR generat în aplicația... detalii