Administratorul Special al Societății Asigurare Reasigurare ASTRA SA, KPMG Advisory SRL, anunta intr-un comunicat ca a emis astăzi o nouă decizie de majorare a capitalului social al asigurătorului pentru suma de aproximativ 425 milioane lei. Conform deciziei, operațiunea de majorare a capitalului social se va desfășura în trei etape, acțiunile nou emise urmând să fie oferite atât acționarilor existenți cât și unor investitori calificați, urmând ca acțiunile nesubscrise în cadrul primelor două etape să fie oferite publicului. De asemenea, decizia prevede și posibilitatea tranzacționării drepturilor de preferință ale acționarilor existenți într-o etapă premergătoare începerii perioadei de subscriere.
„În urma finalizării procedurilor de înregistrare a primei operațiuni de majorare a capitalului social cu suma de aproximativ de 65 milioane lei subscrisă de acționarii existenți, am decis demararea celei de-a doua operațiuni de majorare a capitalului prevăzută de planul de redresare aprobat, pentru o sumă ce va completa aportul din prima etapă până la plafonul de 490 milioane lei stabilit conform Hotărârii AGEA din 12 mai 2014”, au declarat reprezentanții KPMG Advisory SRL.
„Această operațiune de majorare a capitalului social va fi adresată atât acționarilor existenți cât și altor investitori strategici și instituționali, și va fi derulată în conformitate cu legislația pieței de capital, în baza unui prospect de emisiune ce va detalia și condițiile privind subscrierea și plata acțiunilor, precum și eventualele condiții pentru încheierea cu succes a operațiunii. Ne aflăm în consultări permanente cu Autoritatea de Supraveghere Financiară pentru a asigura derularea acestei operațiuni în condiții optime pentru atragerea de investitori și în conformitate cu legislația aplicabilă.”
Planul de redresare al ASTRA întocmit de KPMG Advisory SRL în calitate de Administrator Special a fost aprobat de ASF în data de 7 aprilie 2014 și prevedea ca măsură principală pentru restabilirea indicatorilor de prudențialitate majorarea capitalului social cu o sumă de până la 490 milioane lei pe o perioadă estimată inițial la aproximativ un an. Această măsură este în curs de implementare de către Administratorul Special, urmând să se finalizeze odată cu încheierea perioadei de subscriere pentru cea de-a doua operațiune de majorare a capitalului social cu suma de 425 milioane lei demarată astăzi.
În prezent, societatea se află în proces de elaborare și auditare a situațiilor financiare pentru data de 31 decembrie 2014, ultimele informații financiare disponibile fiind cele la 30 septembrie 2014, publicate pe site-ul societății. Totodată, ASTRA face parte din eșantionul reprezentativ de societăți de asigurare incluse în proiectul lansat de ASF de evaluare independentă a societăților de asigurări din România, care vizează evaluarea activelor și pasivelor societăților participante și efectuarea unui test de stres în sectorul asigurărilor din România și care este programat a se încheia până la 30 iunie 2015.
Nu există comentarii pentru această știre.
În prezent, conform legii, FGA primește și înregistrează atât cereri de plată (despăgubiri-indemnizații Anexa 10/ restituire primă-Anexa 9) cât și cereri de deschidere a dosarelor de daună (Anexa 7) pentru... detalii
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) aduce clarificări cu privire la intrarea în faliment a unui distribuitor de polițe obligatorii împotriva dezastrelor naturale (PAD), context care nu afectează valabilitatea asigurării sau instrumentarea daunelor înregistrate de beneficiari, conform unui comunicat, in care se adauga:„Asigurarea obligatorie împotriva dezastrelor naturale este o poliță gestionată de PAID, fiind doar distribuită de alte entități. Din acest motiv, PAD rămâne valabilă până la data expirării, indiferent de ceea ce se întâmplă cu distribuitorul poliței. PAID are stabilitate din punct de vedere al indicatorilor de solvabilitate, are fonduri proprii și deține de cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală și de Est, în cuantum de un miliard de euro”, a explicat Directorul General al PAID, Nicoleta Radu.În ceea ce privește instrumentarea daunelor, PAID va dispune trimiterea de constatatori spre... detalii
Fondul de garantare a asiguraților (FGA) a luat act de Decizia Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) prin care s-a dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare... detalii
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) atrage atenția asupra faptului că, în procesul de instrumentare a daunelor, asigurații nu au nevoie de documente de confirmare a seismelor din 13 și 14 februarie, conform unui comunicat al PAID, in care se adauga:Compania subliniază că, în baza protocolului de colaborare cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INCDFP), raportul privind cele două cutremure a fost transmis deja către toate societățile de asigurare implicate.„Asigurații nu trebuie să se deplaseze sau să se adreseze INCDFP pentru obținerea dovezilor privind producerea cutremurelor, rapoartele în acest sens fiind deja atât în posesia PAID, cât și a tuturor asigurătorilor implicați în gestionarea dosarelor de daună. Avem toate detaliile necesare și suficiente pentru instrumentarea corectă a daunelor înregistrate. Continuăm demersurile de digitalizare și automatizare a procedurii, astfel încât proprietarii ale căror... detalii