Cheltuielile de consum din Uniunea Europeană au înregistrat o scădere de 2,3% în al doilea trimestru din 2012 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, după ce în primul trimestru cheltuielile au scăzut cu 0,2% faţă de T1 2011, potrivit Barometrului cheltuielilor de consum al Visa Europe. rnrnÎn pofida scăderii generale a cheltuielilor de consum în statele UE, datele indică o creştere anuală a cheltuielilor în 14 ţări. Printre ţările care au înregistrat o creştere a cheltuielilor în cel de-al doilea trimestru se regăseşte şi Germania, cea mai mare economie din UE, unde cheltuielile au crescut cu 0,4%. rnrnEuropa de Est a continuat să înregistreze cele mai ridicate rate de creştere şi în al doilea trimestru din 2012. Astfel, cheltuielile de consum au înregistrat creşteri de două cifre în Letonia, Lituania şi Slovenia.rnMarcate de recesiune, Italia, Spania şi Marea Britanie au înregistrat tendinţe puternice de scădere a cheltuielilor de consum, de -7,0%, -3,8%, respectiv -4,7%, în timp ce Franţa a înregistrat o scădere anuală a consumului de -1,0% în T2 2012.rnrnÎn restul regiunii, ţările cel mai puternic afectate de criza zonei euro au continuat să înregistreze performanţe foarte slabe. Grecia a înregistrat o scădere deosebit de pronunţată a consumului, în timp ce Irlanda şi Portugalia s-au confruntat cu o scădere progresivă a cheltuielilor de consum pe parcursul trimestrului.rnrnDeclinul general al cheltuielilor de consum, reflectat în Barometrul cheltuielilor de consum din UE în ultimul an, a corespuns unei tendinţe similare la nivelul datelor Eurostat privind PIB-ul UE. Cifrele preliminare pentru T2 2012 au indicat o scădere anuală a PIB-ului de 0,2%, prima contracţie din ultimii doi ani şi jumătate.rnrn„Cheltuielile de consum din Germania, cea mai mare economie din UE, au crescut în cel de-al doilea trimestru, în timp ce mai multe ţări est-europene au înregistrat în continuare o creştere solidă. Însă nu a fost suficient pentru a compensa nivelurile reduse ale cheltuielilor din unele ţări, cum ar fi Italia, Spania şi Marea Britanie, care au continuat să scadă puternic în T2 comparativ cu primul trimestru al acestui an,” a declarat Philip Symes, director financiar al Visa Europe.rnrnBarometrul cheltuielilor de consum din UE al Visa Europe s-a realizat pe baza sumelor cheltuite efectiv, nu pe sentiment sau opinii, aceste date fiind ajustate ulterior cu volumul emiterilor de carduri Visa, preferinţele de plată ale consumatorilor şi inflaţia. Spre deosebire de alţi indicatori sau alte studii care au la bază sentimentul sau opiniile din anumite sectoare, acest Barometru reflectă cu exactitate cheltuielile de consum reale de pe teritoriul UE, luând în considerare tendinţa tot mai mare a consumatorilor de a plăti cu cardul, dat fiind că 1 € din fiecare 7 € cheltuiţi în Europa este plătit cu un card Visa.rnrnDespre Barometrul cheltuielilor de consum din UE al Visa EuropernrnMai mult de un euro din şapte se cheltuieşte în UE de pe un card Visa, aproape 80% din aceste cheltuieli fiind făcute de pe carduri de debit. Acest lucru înseamnă că Barometrul oferă în mod unic o imagine completă şi de actualitate asupra situaţiei cheltuielilor de consum din Uniunea Europeană. rnrnBarometrul cheltuielilor de consum din UE al Visa Europe a fost realizat pe baza cheltuielilor efectuate de pe toate cardurile emise de Visa – de debit, de credit şi preplătite. Markit a dezvoltat Barometrul prin crearea unui model care ajustează datele brute despre tranzacţiile Visa în funcţie de o serie de factori.rnrnPrima dată, datele sunt modificate în funcţie de variaţia numărului de carduri Visa emise, astfel încât să ia în considerare extinderea activităţii Visa. Ulterior, se realizează o ajustare pentru a compensa schimbările în comportamentul de plată cu cardul al consumatorilor. Aceasta se bazează pe o evaluare a tendinţelor de retragere a numerarului şi de efectuare a tranzacţiilor la terminalele POS cu carduri Visa. În final, pentru a lua în calcul inflaţia, datele sunt ajustate în funcţie de modificările indicelui preţurilor de consum pentru a oferi un indicator al schimbărilor reale ale nivelului de cheltuieli pe gospodărie.rnDatele Visa s-au bucurat în ultimii ani de o corelare pozitivă solidă cu datele oficiale echivalente. Datele Visa se referă la o gamă largă de sectoare, nu doar la cel de retail, deoarece cardurile sunt tot mai des folosite pentru efectuarea unor plăţi precum utilităţile, taxele şi impozitele. rnrnRaportul complet “Visa Europe: Barometrul cheltuielilor de consum” poate fi accesat la următoarea adresă: http://www.visaeurope.com/en/newsroom.aspx rn
Nu există comentarii pentru această știre.
Transfond a anunțat că ING Bank se află printre cele cinci bănci prin aplicațiile cărora se pot face transferuri de bani instant printr-un cod QR generat în aplicațiile bancare, alături... detalii
BCR devine a cincea bancă, alaturi de CEC Bank, ING Bank, Libra Bank si BRD, prin care se pot face transferuri instant cu scanarea unui cod QR generat în aplicația... detalii
Regulamentul privind raportarea persoanelor fizice și juridice cu datorii de peste 20.000 de lei la bănci și IFN-uri în Centrala Riscului de Credit (CRC) administrată de Banca Națională a României... detalii
Aplicația Raiffeisen Smart Mobile are probleme de funcționare, conform sesizărilor primite de la cititori. „Vreau să-mi schimb PIN-ul cardului din aplicația Raiffeisen, dar nu pot, de ce?”, întreabă o cititoare,... detalii