Volumul creditelor de consum acordate anul trecut de membrii ALB România a crescut cu 15%, la 469 milioane euro, circa 93% din această sumă reprezentând credite destinate consumului personal.rnrnÎn 2010, membrii ALB România au acordat credite de consum în valoare de 406,41 milioane euro.rnrnMembrii ALB România, reprezentanţi ai creditului de consum, au acordat anul trecut credite în valoare de 469 milioane euro, din care 438 milioane euro (93%) credite destinate consumului personal (în scădere cu 11% faţă de decembrie 2010), 16 milioane euro (4%) credite industriale şi 15 milioane euro (3%) credite auto (în creştere cu 46% faţă de finele anului 2010).rnrnÎn domeniul creditelor destinate consumului personal, împrumuturile de tip nevoi personale deţin o cotă de 52%, creditele de tip revolving (inclusiv cardurile de credit) au o pondere de 29%, iar creditele la POS-19%.rnrnPotrivit ALB România, din totalul finanţărilor de tip credit auto acordate, 97% au fost destinate achiziţiei de vehicule noi şi doar 3% achiziţiei de vehicule second-hand.rnrnDin totalul finanţărilor acordate în funcţie de valoarea creditului, 52% au fost credite între 0 şi 1.000 euro, 22% între 1.000 şi 5.000 euro, 15% mai mult de 10 000 euro şi 11% între 5.000 şi 10.000 euro.rnrnÎn ceea ce priveşte creditele acordate în funcţie de vârstă, 28% au fost acordate persoanelor cu vârste cuprinse între 35 şi 45 de ani, 28% persoanelor care au peste 55 de ani, 21% persoanelor cu vârste cuprinse între 45 şi 55 de ani, 19% persoanelor cu vârste cuprinse între 25 şi 35 de ani şi doar 4% persoanelor sub 25 de ani.rnrnDin totalul finanţărilor acordate din punct de vedere al sexului şi al situaţiei civile a clienţilor, 50% au fost credite pentru persoane de sex feminin şi 50% pentru persoane de sex masculin, din care 74% declară că sunt căsătoriţi şi 26% necăsătoriţi.rnrnÎn funcţie de gradul de educaţie, 51% au fost credite acordate persoanelor cu studii medii, 35% persoanelor cu studii superioare şi 14% persoanelor cu studii elementare.rnrnALB reprezintă, conform statisticilor ALB şi BNR, 93% din totalul pieţei creditului de consum IFN din România.rnrnrnrn
Nu există comentarii pentru această știre.
Bancile romanesti si-au majorat anul trecut provizioanele pentru riscuri, precum si valoarea capitalurilor proprii, semn ca devin mai prudente in fata incertitudinilor in crestere. Concret, conform datelor furnizate de Banca... detalii
Banca digitala maghiara Granit Bank s-a extins in Romania cu o oferta de cont si card gratuite, dupa modelul bancii romanesti digitale Salt. Sa facem o comparatie intre serviciile Granit... detalii
Credex isi face reclama la credite afisand o "dobanda de la 5,9%", dar care poate fi chiar si de 10 ori mai mare, de 50%. Dobanda "de la 5,9%" este... detalii
ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului) submineaza functionarea CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Domeniul Bancar), desi nu are nicio atributie legala in solutionarea pe cale amiabila a litigiilor... detalii