ING se află printre cele 5 bănci prin care poți face transferuri instant cu cod QR

Autor:

Admin
2025-04-29 15:35

Transfond a anunțat că ING Bank se află printre cele cinci bănci prin aplicațiile cărora se pot face transferuri de bani instant printr-un cod QR generat în aplicațiile bancare, alături de BCR, CEC Bank, Libra Bank și BRD.

Clienții ING, spre deosebire de cei ai celorlalte patru bănci, pot face, deocamdată, doar plăți, nu și încasări prin cod QR. Banca spune că lucrează la implementarea încasărilor cu cod QR.

Și Banca Transilvania se află în proces de implementare a acestui serviciu de plăți, denumit RoPay.

Transferurile de bani prin cod QR se pot face fără introducerea contului IBAN sau altor date personale, doar între două persoane aflate în apropiere, cu conturi la una dintre băncile care au implementat serviciul RoPay. (vezi aici detalii)

Comunicatul Transfond:

ING Bank România lansează RoPay – sistemul de plăți instant cu mobilul 

  • Utilizatorii Home’Bank pot efectua gratuit plăți rapide și sigure prin scanarea unui cod QR

Clienții ING Bank România au la dispoziție o nouă modalitate de plată sau transfer bancar instant către alte persoane fizice, prin scanarea unui cod QR generat de beneficiarul plății. Noua funcționalitate este disponibilă de astăzi în Home’Bank și reprezintă prima etapă a procesului de implementare în cadrul ING Bank România a serviciului de plăți instant RoPay, lansat în 2024 de TRANSFOND și Asociația Română a Băncilor.

RoPay este un serviciu gratuit pentru persoanele fizice, care facilitează tranzacții rapide și sigure folosind dispozitivele mobile.

Prin implementarea RoPay, ING Bank face experiența clienților săi mai rapidă și mai ușoară. 

Pe măsură ce se vor înrola comercianți și prestatori de servicii în RoPay, clienții ING Bank vor putea face plăți atât la micii, cât și la marii comercianți, inclusiv contactless, vor putea efectua cumpărături online sau achita facturi de utilități. Prin RoPay se pot iniția plăți instant între conturi aflate la bănci diferite sau între conturi aflate la aceeași bancă, fără utilizarea detaliilor bancare sau a cardului.

„Implementarea sistemului RoPay înseamnă că prin simpla scanare a unui cod QR, utilizatorii aplicației Home’Bank pot efectua o plată instant, de pe telefonul mobil sau tabletă, către alți clienți ING sau ai altor bănci care participă la RoPay. 

Peste 85% dintre clienții ING utilizează aplicația Home’Bank ceea ce ne poziționează ca o instituție bancară cu o amprentă digitală puternică. În acest context, noua facilitate consolidează angajamentul de a inova permanent pentru a oferi clienților noștri o experiență digitală, rapidă și sigură, care îi ajută să fie mereu cu un pas înainte, în viață și în afaceri.” – Eleni Skoura, Executive Board Member și Head of Retail Banking ING Bank Romania.

ING face pași importanți către viitorul plăților digitale, implementând sistemul de plăți instant RoPay și în relația cu comercianții

Cu sprijinul Payten, parte din ASEE Group, ING Bank va introduce în curând soluții de acceptare a plăților care permit comercianților să încaseze instant, utilizând terminale moderne precum POS Sharing. Astfel, comercianții vor putea oferi clienților libertatea de a alege între plata cu cardul sau prin RoPay – două opțiuni rapide și sigure.

În cazul în care clientul optează pentru RoPay, terminalul POS va genera un cod QR, care va putea fi scanat cu aplicația Home’Bank, iar suma va fi transferată în contul comerciantului în aproximativ 10 secunde.

„Pe măsură ce digitalizarea transformă toate sectoarele economiei, RoPay contribuie activ la crearea unui ecosistem financiar mai transparent și mai eficient, înlocuind plățile în numerar cu soluții digitale rapide și sigure, prin transferuri directe între conturi și servind drept alternativă la plata cu cardul. Serviciul nu doar simplifică procesul de plată, ci și încurajează adoptarea unui comportament financiar responsabil și vizibil, sprijinind astfel dezvoltarea unei economii moderne și echitabile, în care serviciile financiare devin mai accesibile, nu doar din perspectiva costurilor, ci și din perspectiva simplității proceselor din spatele digitalizării.” – Sabin Carantină, Director General TRANSFOND.

Plățile prin RoPay pot fi efectuate la orice oră, 24/7, inclusiv în weekenduri și în zilele de sărbătoare legală, garantând beneficiarilor acces imediat la banii transferați. Aceste plăți funcționează pentru conturile deschise în România, la băncile înrolate în acest sistem, iar plățile nu sunt comisionate.
Limitele maxime pentru sumele tranzacționate prin RoPay sunt de 49.999 lei  pentru o plată către o persoană fizică și de 99.999 lei pentru o comandă online la un comerciant (E-commerce) sau la POS.

Plăți instant către persoane fizice aflate în proximitate

Clienții ING pot efectua o plată către un beneficiar aflat în proximitate fiind autentificați în Home’Bank, prin scanarea codul QR generat de aplicația mobilă a băncii beneficiarului. După verificarea detaliilor plății, aceasta poate fi autorizată.

În prezent, ING Bank lucrează la implementarea unei noi opțiuni care să le ofere posibilitatea clienților ING de a primi bani prin aceeași metodă. 

Cumpărături și facturi achitate instant la comercianți

Pentru a achita în magazinele fizice, utilizatorii Home’Bank trebuie să fie autentificați în aplicație. Apoi, plata poate fi efectuată prin scanarea codului QR RoPay afișat de către comercianți, fie la POS, fie aplicat pe sticker, după verificarea detaliilor plății și autorizare. Acești pași trebuie urmați și în cazul comenzilor online la comercianți, efectuate de pe laptop/tableta/PC, după selectarea RoPay în pagina de plată. La fel de ușor pot fi achitate facturile de utilități sau alte servicii, prin scanarea codului QR RoPay inserat în factură.

O metodă de plată ușor de folosit, din aplicația mobilă Home’Bank

Pentru utilizarea serviciului RoPay prin scanarea codului QR RoPay, este necesară mai întâi autentificarea în aplicația Home’Bank și accesarea funcționalității „Scanează QR” din secțiunea „Plăți”, subsecțiunea „Alte Plăți”. În pasul următor, va fi selectat un cont curent în lei din portofoliul clientului, din care va fi efectuată plata. 

O metodă alternativă ar fi accesarea funcționalității „Scanează” prin apăsarea îndelungată a iconiței aplicației Home’Bank, prin care va fi realizată autentificarea și apoi autorizarea plății. 

„Sistemul RoPay este deschis și construit pentru colaborare, invitând băncile și instituțiile de plăți nebancare orientate spre inovație să se alăture acestei inițiative în beneficiul direct al clienților lor, acestea consolidându-și poziția într-o piață în care digitalizarea și viteza, în condiții de siguranță, nu mai sunt opționale, ci așteptate cu interes de către clienți. Mulțumim ING pentru contribuția la dezvoltarea RoPay, de la concept și până la implementare.”, a completat Sabin Carantină, Director General TRANSFOND.

În dezvoltarea soluției RoPay, ING Bank a colaborat cu Montran, lider de piață în dezvoltarea de sisteme de plăți atât pentru infrastructura băncilor naționale, cât și pentru bănci comerciale.

„Mulțumim ING pentru încrederea și colaborarea excepțională avută de-a lungul acestui proiect. Montran rămâne un partener de încredere pentru ING, oferind tot suportul necesar pentru a asigura clienților băncii cea mai bună experiență de plată prin RoPay.”Irina Cârcu, Director Regional de Vânzări la Montran.

RoPay este un serviciu de plăți instant cu mobilul dezvoltat de TRANSFOND (Administratorul și Operatorul Casei de Compensare Automată a plăților comerciale interbancare), în colaborare cu Asociaţia Română a Băncilor, pentru a oferi o experiență de plată rapidă, sigură și plăcută, o alternativă la plata cu numerar și card. 

Despre ING Bank România 

ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii  tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,9 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.

Despre TRANSFOND

TRANSFOND este administratorul și operatorul Casei de Compensare Automată (SENT) – infrastructură a pieței financiar-bancare din România, ce aparține sistemului bancar local, având ca acționari Banca Națională a României și un număr de 18 bănci comercial.Plățile procesate prin intermediul sistemului SENT sunt atât plăți de retail în monedă națională, de tip transfer credit (ordin de plată de mică valoare, normal sau instant), debite directe și instrumente de debit (cecuri, cambii și bilete la ordin), cât și transferuri credit în monedă euro (naționale și transfrontaliere). TRANSFOND administrează și operează RoPay, serviciul de plată instant cu mobilul direct de la un cont bancar la altul A2A (”account-to-account”). Compania a dezvoltat o serie de soluții complexe și de succes, în beneficiul sectorului financiar autohton, dar și al societăților comerciale și al consumatorilor finali de servicii financiare: Plăți Instant, serviciul Afișare Nume Beneficiar (SANB), AliasPay, e-Factur@ și e-Arhiv@. În același timp, TRANSFOND este principalul partener al comunităţii financiar-bancare din România în domeniul plăților, al serviciilor adiacente sau complementare plăţilor interbancare. 

Despre Montran

Cu o vechime de peste 25 de ani în România și de peste 45 ani la nivel mondial, Montran este lider de piață în dezvoltarea de sisteme de plăți atât pentru infrastructura băncilor naționale cât și pentru bănci comerciale. Peste 100 de bănci comerciale și peste 75 bănci naționale din peste 90 de țări folosesc sisteme de plăți implementate de Montran. Printre produsele dezvoltate de companie se numără: Global Payments Hub, Payments Gateways, inclusiv pentru Plăți Instant, sisteme de Antifraudă / Limit Management, Plăți SEPA sau de mare valoare, QR Code, Virtual Accounts, Cash Management, Sanctions Screening, Dispute Management.

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Ultima Ora

ING se află printre cele 5 bănci prin care poți face transferuri instant cu cod QR

Transfond a anunțat că ING Bank se află printre cele cinci bănci prin aplicațiile cărora se pot face transferuri de bani instant printr-un cod QR generat în aplicațiile bancare, alături... detalii

BCR devine a cincea banca prin care poti face transferuri instant cu cod QR

BCR devine a cincea bancă, alaturi de CEC Bank, ING Bank, Libra Bank si BRD, prin care se pot face transferuri instant cu scanarea unui cod QR generat în aplicația... detalii

BNR modifică regulamentul privind raportarea datornicilor la CRC

Regulamentul privind raportarea persoanelor fizice și juridice cu datorii de peste 20.000 de lei la bănci și IFN-uri în Centrala Riscului de Credit (CRC) administrată de Banca Națională a României... detalii

Aplicația Raiffeisen Smart Mobile are probleme de funcționare

Aplicația Raiffeisen Smart Mobile are probleme de funcționare, conform sesizărilor primite de la cititori. „Vreau să-mi schimb PIN-ul cardului din aplicația Raiffeisen, dar nu pot, de ce?”, întreabă o cititoare,... detalii