Este de asteptat ca raspunsul la aceasta intrebare sa fie “da” sau “nu”. Insa inteligenta artificiala si comunicarea confuza si contradictorie a Revolut iti rapesc ore bune ca sa afli daca e da sau nu.
„Daca cineva mi-a trimis dintr-un cont de Germania 1000 de euro intr-un cont Revolut care este in RON, se accepta transferul?”, a intrebat un cititor.
Acesta s-a plans ca Revolut i-a furnizat raspunsuri contradictorii prin chat-ul din aplicatie, cu inteligenta artificiala (roboti) si cu agenti umani, deopotriva.
Mai intai, robotul Revolut i-a spus ca nu se accepta transferuri decat in moneda contului, spre deosebire de bancile romanesti, care primesc si transferuri in alte valute, precum euro, intr-un IBAN in lei, prin efectuarea unui schimb valutar automat sau prin deschiderea unui cont in valuta respectiva.
„Daca s-a folosit IBAN in lei pentru a primi euro, transferul a fost trimis catre detalii gresite ale contului, deoarece acele detalii pot accepta doar moneda locala. Astfel ca „transferul este respins si returnat expeditorului, din cauza nepotrivirii monedei”.
Informatiile furnizate de robotul Revolut s-au schimbat, insa, brusc, dupa ce cititorul a intrebat: care este baza legala a Revolut pentru refuzul incasarii unei sume in euro intr-un cont in lei?
„Imi pare rau pentru confuzie, dar nu am suficiente informatii pentru a-ti oferi un raspuns detaliat”, a raspus robotul Revolut, care i-a recomandat sa ia legatura cu „un agent live”.
Acesta a confirmat informatiile furnizate de robot: pentru transferurile in alta valuta decat lei, inclusiv euro, trebuie folosite detaliile SWIFT. In cazul Romaniei, codul de sucursala (BIC) pentru transferurile SWIFT este REVOLT21.
Daca transferul in euro s-a facut catre contul in lei, „transferul a fost trimis catre detalii gresite ale contului, deoarece acele detalii pot accepta doar moneda locala”, a spus agentul live al Revolut.
Mai mult, returnarea banilor catre cel care i-a trimis dureaza pana la 5 zile lucratoare, i s-a spus clientului Revolut: „Intervalul obisnuit pentru ca transferul intern sa fie returnat este de pana la 5 zile lucratoare”.
Asta pentru ca „transferul trebuie sa treaca prin procesele sistemului bancar. Aceasta implica mai multi pasi, inclusiv verificare si rutare”.
Intrebat, la randu-i, care este baza legala pentru refuzul unei incasari intr-un IBAN romanesc valabil si acceptat international, agentul Revolut a pasat discutia catre un coleg, probabil superior.
Care, surpriza! A spus ca, de fapt transferul este posibil: „Inteleg ca ai folosit un IBAN RO pentru a primi un transfer in moneda EUR. Imi cer scuze pentru confuzie. Ar trebui sa poti totusi sa primesti un transfer in astfel de cazuri, in care folosesti IBAN RO pentru alte monede, cum ar fi EUR.”
Cand l-am intrebat pe noul agent Revolut cum se incaseaza euro in contul de lei, daca se face schimb valutar automat, discutia a fost transferata, din nou catre alta persoana. Se pare ca problema a devenit prea complicata, cu prea multe necunoscute.
Noul agent Revolut mi-a spus ca banii in euro nu se primesc, de fapt, in contul de lei, ci in cel de euro existent impreuna cu cel de lei, astfel ca nu se face niciun schimb valutar.
„Detaliile contului tau sunt suportate pentru a primi orice transfer valutar, fondurile vor fi adaugate in contul tau Revolut in moneda de trimitere a transferului”.
Cu credibilitatea compromisa a robotului si agentilor Revolut, am verificat informatiile de pe site-ul Revolut:
„Trebuie să folosești detaliile pentru un cont în aceeași monedă cu transferul trimis. Trimiterea unui transfer către detalii de cont incorecte poate duce la respingerea și returnarea acestuia către expeditor. Dacă detaliile locale nu sunt disponibile pentru moneda în care dorești să primești bani, folosește detaliile SWIFT.”
Deci, ne intoarcem de unde am pornit? Aceste informatii de pe site-ul Revolut nu sunt corecte? l-am intrebat pe ultimul agent.
„Informatiile de pe site-ul Revolut sunt corecte, mi-a spus el. Se recomanda sa folosesti detaliile contului care se potrivesc cu moneda transferului, pentru a asigura o procesare fara probleme.
Cu toate acestea, folosirea IBAN-ului tau RO actualizat pentru transferurile in EUR ar trebui sa functioneze in continuare, iar fondurile vor fi creditate in EUR.”
Este vorba de modificarea de catre Revolut a vechilor IBAN-uri furnizate de Libra Bank, tip BREL, cu IBAN-uri proprii, tip REVO, dupa transformarea intr-o sucursala romaneasca a bancii lituaniene, de la inceputul acestui an.
Aceasta inseamna ca, daca in vechiul IBAN puteau fi primite doar transferuri in RON, in noul IBAN „este posibil sa primesti toate transferurile in valuta acceptate pe Revolut, folosind detaliile tale IBAN RO.”
In concluzie, raspunsul este: Da! Inteligenta umana a avut de castigat, dupa o mare batalie!
„Vă rog cu un răspuns, platforma Transgaz pentru investitii este reala?”, intreaba o cititoare. RASPUNS Stimata doamna, Aceasta platforma de investitii cu numele Transgaz Edge, la adresa de internet Transgaz.space (vezi... detalii
Este de asteptat ca raspunsul la aceasta intrebare sa fie "da" sau "nu". Insa inteligenta artificiala si comunicarea confuza si contradictorie a Revolut iti rapesc ore bune ca sa afli... detalii
Pe Facebook si internet (Google) exista o falsa oferta de credite, cu numele Expert Finance, destinata, de fapt, fraudelor si inselaciunilor. Pagina de Facebook Expert Finance este destul de veche,... detalii
„Am la raifaisan rata de 2280 și la ifeneuri dobânda 4000, mai mult decât e salariul meu, pentru ca imi pun penalizari. Am credite luate de la Provident, Axi Card.... detalii