Finala UEFA Champions League valoreazǎ 351,5 milioane de EURO, conform studiului MasterCard

Autor:

Bancherul.ro
2010-05-21 17:41

Sambǎtǎ seara, finala UEFA Champions League va gǎzdui confruntarea a douǎ dintre cele mai mari cluburi sportive din lume pentru un premiu ce valoreazǎ peste 120 milioane de Euro, conform unui studiu comandat de MasterCard. Studiul, realizat in numele sponsorului oficial al UEFA Champions League, arǎtǎ, totodatǎ, cǎ meciul valoreazǎ peste 351,5 milioane de Euro, potrivit unui comunicat al MasterCard.rnrnStudiul MasterCard Heart of Sports Commerce a estimat creşteri la toate nivelele finalei UEFA Champions League 2010 în comparaţie cu finala de anul trecut, demonstrand cǎ fotbalul, ca afacere, rǎmane pe un trend ascendent pe tot continentul. Aceste creşteri sunt cu atat mai importante, cu cat niciunul dintre cluburile sportive din Anglia sau Spania, cunoscute drept cele mai puternice cluburi din fotbalul european, nu participǎ la finalǎ, pentru prima datǎ in cinci ani.rnrnStudiul MasterCard, coordonat de profesorul Simon Chadwick, unul dintre cei mai importanţi experţi de business pe probleme de sport, estimeazǎ cǎ Madrid, capitala Spaniei, va beneficia de un caştig de 50 milioane de Euro, in timp ce, chiar şi clubul de fotbal invins va caştiga peste 70 milioane de Euro din acest eveniment.rnrnProfesorul Simion Chadwick, consilier MasterCard spune:rnrn„Valoarea finalei UEFA Champions League 2010 va depǎşi toate recordurile inregistrate anterior, oferind astfel şansa FC Bayern München sau FC Internazionale Milano sǎ obţinǎ peste 120 milioane de Euro dacǎ vor caştiga cea mai mare competiţie europeanǎ. Este clar cǎ fotbalul prosperǎ chiar dacǎ niciun club din Anglia sau Spania nu participǎ in finalǎ, pentru prima datǎ in cinci ani. Finala din 2010 a UEFA Champions League va deveni un pionier in ceea ce priveşte impactul economic important.”rnrnPaul Meulendijk, Vicepreşedinte şi Director Sponsorizare in cadrul MasterCard Europe declarǎ:rnrn„Caştigul de 351,5 milioane de Euro pe care finala UEFA Champions League il poate genera este dovada pasiunii incredibile pe care fanii, din toatǎ lumea, o au pentru acest eveniment. Din poziţia de sponsor al acestei competiţii, incǎ din 1994, MasterCard se mandreşte cu faptul cǎ poate aduce fanii mai aproape de joc şi jocul mai aproape de fani şi poate facilita accesul prin promoţii şi activitǎţi, pe care noi şi clienţii nostri le dezvoltǎm. Aşadar, sǎ priveşti cum se scrie istoria, este de nepreţuit.”rnrnCaştigul obţinut de cǎtre MadridrnrnRaportul MasterCard previzioneazǎ un caştig economic de 50 milioane de Euro pentru capitala Spaniei, ca rezultat direct al faptul cǎ e gazda finalei UEFA Champions League 2010. Aceastǎ sumǎ include o creştere a cheltuielilor pe stadionul Santiago Bernabeu şi in restaurante, cluburi, magazine, hoteluri, principalele atracţiile ale oraşului şi casele de pariuri sportive. Ȋn plus, datoritǎ moştenirii economice, capitala Spaniei va beneficia de creşterea turismului şi va avea şansa de a gǎzdui importante evenimente sportive în viitor. rnrnCaştigul de 50 milioane de Euro pentru Madrid eclipseazǎ caştigul de 45 milioane de Euro al Romei, care a gǎzduit evenimentul in 2009. Diferenţa se datoreazǎ şi reprogramǎrii finalei UEFA Champions League din timpul sǎptǎmanii, sambǎta, cand oamenii pot cǎlǎtori mult mai uşor şi au mai mult timp pentru a se dedica sportului. Calificarea unor echipe care nu sunt din Spania sau Anglia a crescut incertitudinea rezultatului şi interesul pentru finalǎ, astfel cǎ peste 120.000 de persoane vor veni in oraş pentru meci.rnrnImpactul economic europeanrnrnEconomia europeanǎ va avea parte de un caştig de 94 milioane de Euro datoritǎ finalei UEFA Champions League. Studiul MasterCard previzioneazǎ cǎ fanii care vor cheltui sume semnificative pentru a traversa continentul ca sǎ fie martori la spectacol, in special cei din Germania şi Italia, vor contribui semnificativ la aceastǎ sumǎ. Ȋn plus, suporterii de fotbal din fiecare ţarǎ europeanǎ vor cheltui bani pe tricouri replicǎ, mancare şi bǎuturǎ. rnrnDatoritǎ cercetǎrilor cu privire la impactul economic ale sezoanelor 2006-2007, 2007-2008, 2008-2009 şi 2009-2010 ale UEFA Champions League şi UEFA European Championships, MasterCard este unul dintre furnizorii principali de previziuni in cadrul Heart of Sports Commerce. rnrnAnalizǎ economicǎ suplimentarǎrnrnCaracteristici distincte ale finalei din acest an rnrnSunt trei caracteristici distincte ale finalei din acest an, care s-ar putea sǎ aducǎ beneficii economice crescute:rnrnPrima finalǎ ce va avea loc intr-o zi de sambǎtǎ: Ȋn loc sǎ se desfǎşoare in mijlocul sǎptǎmanii, finala din acest an va avea loc sambǎtǎ, cand oamenii au mai mult timp disponibil şi pot sǎ se dedice mai mult meciului. Acest lucru se va reflecta intr-un numǎr ridicat de oameni care vor vizita Madridul şi vor viziona meciul din cafenelele sau restaurantele locale.rnrnEste posibil ca finala de sambǎtǎ sǎ aducǎ mai multe beneficii economice pe scarǎ largǎ, inclusiv mai multǎ publicitate pentru o audienţǎ TV ridicatǎ şi, totodatǎ, cheltuieli in jurul finalei, cum ar fi mancare, bǎuturǎ şi pariuri sportive, fǎcute de cǎtre cei care vizioneazǎ meciul in ţara lor.rnrnCompetitivitatea premiului: Din 2004, 80% dintre echipele ce au participat la finala UEFA Champions League au fost din Anglia sau din Spania. Evenimentul din 2010 va fi primul din 1972 şi panǎ in prezent, cand FC Internazionale Milano ajunge intr-o finalǎ europeanǎ şi, totodatǎ, primul eveniment din 2002 incoace cand un club din Germania concureazǎ intr-o finalǎ. rnrnTeleviziune: Finala UEFA Champions League este lider in ceea ce priveşte audienţa globalǎ la TV dintre evenimentele sportive importante. Finala UEFA Champions League din 2009, intre Manchester United şi FC Barcelona a atras in medie o audienţǎ la TV de 145,2 milioane, depǎşind Superbowl-ul, care a atins o audienţǎ de 106 milioane de oameni (Sursa: Initiative Future Sport). Se aşteaptǎ ca audienţa finalei din 2010 a UEFA Champions League sǎ ajungǎ la 170 milioane de telespectatori.rn

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei

Dobada „de la…X%” la credite: de ce nu e corecta si cat e cea reala

Am spus-o si o repetam: reclamele facute de banci la credite cu dobanda „de la x%” nu sunt corecte. In primul rand, pentru ca pacalesc oamenii: „de la 5,25% sare... detalii

DNSC nu poate sa inchida un site pentru fraude, activ de peste 3 luni

DNSC (Directoratul National de Securitate Cibernetica) spune ca nu poate sa inchida site-ul Brua.ro (foto) pentru fraude cu investitii in actiuni Transgaz, desi este activ de peste 3 luni, la... detalii

Un site pentru fraude cu investitii este activ de peste 3 luni, desi ASF il poate restrictiona

Site-ul Brua.ro pentru fraude cu investitii in actiunile Transgaz este activ de cel putin 3 luni, desi ASF (Autoritatea pentru Supraveghere Financiara) este abilitata de lege sa ceara restrictionarea accesului... detalii

Site-ul pentru fraude Brua.ro este activ de luni de zile, fara ca ASF sau DNSC sa faca ceva

- Cum explicati ca site-ul Brua.ro, pentru fraude online (scam) cu investitii in actiuni Transgaz, inca functioneaza, la 3 luni de la publicarea unui articol pe site-ul Bancherul.ro. - Care... detalii