Indicatorii sistemului bancar la finalul lunii iunie 2023, conform datelor furnizate de Banca Nationala a Romaniei (BNR).
Indicatorii au fost calculați pe baza raportărilor financiar-contabile trimise la banca centrală de instituțiile de credit, persoane juridice române și de sucursalele din România ale instituțiilor de credit din alte state membre ale UE.
Denumirea indicatorului (Mil. Lei)
Rezultatul brut al exercițiului: 12.515,4
Impozitul pe profit: 2.094,4
Rezultatul net al exercițiului: 10.421,0
Venituri din dobânzi: 31.487,9
Cheltuieli cu dobânzile: 13.876,4
Venituri nete din comisioane: 4.030,2
Ajustări pentru pierderi aşteptate, potrivit definiției ABE *,1): 8.110,6
Rezultatul operaţional: 13.135,3
Numărul instituțiilor de credit cu profit: 26
Numărul instituțiilor de credit cu pierdere: 6
Credite acordate clientelei nebancare (valoare brută): 412.187,1
Credite acordate clientelei nebancare (valoare netă): 393.691,9
Depozite de la clientela nebancară: 600.320,1
Valoarea capitalurilor proprii: 69.889,9
Valoarea totală a expunerii la risc *: 287.965,1
Numărul unităților bancare: 4.235
Numărul unităților bancare (fără Creditcoop): 3.533
Numărul salariaților: 51.570
* doar pentru instituțiile de credit persoane juridice române, inclusiv Banca centrală cooperatistă Creditcoop.
1) ajustările pentru pierderi aşteptate (foste ajustări pentru depreciere) sunt cele aferente expunerii neperformante din credite şi avansuri.
Actionarul majoritar al Garanti BBVA Romania este G Netherlands B.V., o companie cu raspundere limitata cu sediul in Amsterdam, Olanda, care este detinuta 100% in mod indirect de Turkiye Garanti... detalii
ANPC (Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor) a pierdut, la Judecatoria Sector 1 Bucuresti, un proces cu Intesa Sanpaolo Bank si Asociatia Romana a Bancilor (ARB) cu privire la modul de calcul... detalii
Procedura de inregistrare si administrare a reclamatiilor de catre intesa Sanpaolo Bank precum si situatia litigiilor cu clientii. Cate reclamatii si cate litigii are banca si cum sunt gestionate acestea,... detalii
În anul 2023, numărul de reclamații înregistrate de Raiffeisen Bank a scăzut cu 4,5% comparativ cu anul 2022.Din totalul reclamațiilor, aproximativ 65% reprezintă tranzacții cu card contestate.În acest an, Raiffeisen... detalii