Utilizatorii aplicatiei de plati mobile BT Pay, de la Banca Transilvania (BT), sunt vizati de o tentativa de frauda tip phishing prin e-mail, prin care se incearca accesul la datele personale ale cardurilor, in vederea furtului banilor din conturi.
Iata modul de actiune al acestei tentative de phishing:
1. Primesti un e-mail aparent din partea bancii
Clientul bancii primeste un e-mail care aparent vine din partea bancii (BT pay Transilvania), dupa cum se vede in fotografie.
ATENTIE! Acesta este primul indiciu pentru depistarea unei tentative de fraude: daca verificam adresa de e-mail cu numele BT pay Transilvania (puneti cursorul deasupra), vom vedea ca aceasta este info@shoppiko.com, asadar nu este cea a bancii.
In e-mail apar logo-ul BT Pay, precum si urmatorul mesaj:
“Pentru securitatea dvs., accesul la serviciile bancare digitale a fost blocat. Avem nevoie de ajutorul dvs. pentru a verifica toate detaliile contului dvs. bancar. Acest proces dureaza 5-10 minute si, dupa aceea, va puteti debloca contul.”
Dedesubt apare insa un link in spaniola pentru deblocarea contului! Acesta este un alt indiciu ca avem de-a face cu un mesaj fals. Daca in astfel de mesaje venite aparent din partea bancilor, vedeti cuvinte in alte limbi sau cu greseli gramaticale si de ortografie, atunci cu siguranta e vorba de un fake.
2. Link catre o pagina fake, cu logoul bancii
Daca facem click pe acest link, ajungem intr-o pagina care contine de asemenea sigla BT Pay, dar care are adresa: btpay-transilvania…
ATENTIE! Acesta este un alt indiciu pentru o tentativa de frauda: adresa de internet a Bancii Transilvania este bancatransilvania.ro, iar respectiva pagina nu apartine bancii, ci este a hackerilor.
SFAT: inainte de a naviga pe site-ul vreunei banci dintr-un link de pe mail sau retelele sociale, verificati intotdeauna adresa site-ului, pentru a verifica daca va aflati pe cel real al bancii.
[1]
3. Furnizarea de date personale pe site: nu faceti asta niciodata!
In pagina suntem invitati sa ne introducem datele personale (nume, telefon, data nasterii), dupa care ni se cer si datele cardului (numar, data expirarii, cod CVV).
[2]
Tentativa de frauda este sofisticata, in acest caz: dupa introducerea datelor personale si ale cardului, ni se cere si un cod de verificare, primit pe numarul de telefon furnizat, o procedura asemanatoare cu cea a bancilor, creandu-se astfel senzatia de autenticitate.
Odata furnizate aceste date personale in pagina hackerilor, acestia pot intra in cont si ne pot fura banii din el.
[3]
SFAT: Nu introduceti datele personale sau pe cele ale cardului pe niciun site. Banca nu-ti va cere niciodata sa faci asta. Iar inainte de a raspunde la e-mailuri sau mesaje venite aparent de la banca, luati mai intai legatura cu aceasta prin mijloacele de comunicare oficiale, disponibile pe site-ul bancii (www.bancatransilvania.ro, in cazul Banca Transilvania)
Google identifica site-ul fraudulos, dar nu-l interzice, ceea ce nu-i OK
Din fericire, aplicatiile de navigare pe internet, precum Google Chrome, identifica astfel de site-uri frauduloase, in urma detectarii tentativelor de phishing si transmite avertismente celor naivi care intra pe acest site (vezi foto).
[4]
Cu toate acestea, in situatia relatata aici, Google nu a blocat accesul la acest site, ci permite un link catre el, la finalul mesajului (visit this unsafe site), ceea ce nu este deloc OK.
Mai mult, site-ul este activ, la data publicarii articolului, ceea ce este iresponsabil din partea Google.
Google ar trebui nu doar sa nu permita accesul la acest site, ci si sa-l inchida si sa-l raporteze la politie.
Nu există comentarii pentru această știre.
Bancile romanesti si-au majorat anul trecut provizioanele pentru riscuri, precum si valoarea capitalurilor proprii, semn ca devin mai prudente in fata incertitudinilor in crestere. Concret, conform datelor furnizate de Banca... detalii
Banca digitala maghiara Granit Bank s-a extins in Romania cu o oferta de cont si card gratuite, dupa modelul bancii romanesti digitale Salt. Sa facem o comparatie intre serviciile Granit... detalii
Credex isi face reclama la credite afisand o "dobanda de la 5,9%", dar care poate fi chiar si de 10 ori mai mare, de 50%. Dobanda "de la 5,9%" este... detalii
ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului) submineaza functionarea CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Domeniul Bancar), desi nu are nicio atributie legala in solutionarea pe cale amiabila a litigiilor... detalii