Raiffeisen a prejudiciat cu 10 milioane euro 14.000 de clienti cu credite

Autor:

Bancherul.ro
2021-08-23 12:27

Raiffeisen Bank, acuzată de practici comerciale incorecte, pierde definitiv un proces cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. Nu mai puțin de 14.000 clienți afectați și un prejudiciu creat debitorilor de peste 10 milioane de euro, potrivit estimărilor realizate de Raiffeisen în iulie 2020, se arata intr-un comunicat al Credere, in care se adauga:

Prin operațiuni de restructurare a unor contracte de credit încheiate anterior anului 2010, profitând de starea de vulnerabilitate a debitorilor aflați în dificultate de plată, Raiffeisen Bank a majorat semnificativ dobânzile pe toată perioada contractuală, sub promisiunea eliminării unor comisioane care, în fapt, au fost introduse în rata de dobândă aferentă creditului. Pe cale de consecință, pentru o facilitate acordată debitorului pe o perioadă scurtă de timp (6 luni), acesta urma să plătească o rata a dobânzii majorată cu 20% pentru toată perioada contractuală rămasă până la scadență.

Practica băncii a fost sancționată de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor prin Ordinul emis de Președintele ANPC nr. 280/09.07.2014, în conformitate cu Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte. Raiffeisen Bank a contestat Ordinul respectiv, iar prin hotărâri succesive ale Curții de Apel București (sentința civilă nr. 952/17.03.2017), respectiv ale Înalte Curți de Casație și Justiție (decizia civilă nr. 647/06.02.2020), instanțele de judecată au constatat caracterul legal al măsurii dispuse de ANPC, banca având obligația de a returna către debitorii afectați sumele de bani achitate în plus cu titlu de dobândă, de la momentul operațiunii de restructurare și până în prezent.

Credere a avut recent o întrevedere cu conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, primind asigurări că autoritatea va depune toate diligențele pentru implementarea de către Raiffeisen Bank a hotărârii definitive pronunțate de către instanța de judecată. Potrivit surselor oficiale, prejudiciul ar depăși semnificativ estimarea realizată de Raiffeisen la 10 milioane de euro, din moment ce Ordinul nr. 280/09.07.2014 se aplică tuturor celor 14.000 de clienți afectați, indiferent de statusul contractului de credit: activ sau inactiv.

Comentarii

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Protectia Consumatorilor

Hotararea judecatoriei prin care Aedificium, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, si statul sunt obligati sa achite unui client prima de stat

Sentinta Judecatoriei Sector 1 prin care statul, prin Ministerul Dezvoltarii, si Aedficium Banca pentru Locuinte, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, sunt obligati sa achite prima de stat unui fost client... detalii

Firme de recuperare creante, amendate de ANPC

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a emis patru amenzi, in valoare de 40.000 de lei, firmelor de recuperare creante, in cadrul unui control la nivel national, conform informatiilor furnizate de ANPC, la solicitarea Bancherul.ro.Firmele de recuperare creante care au fost amendate au incalcat legea protectiei consumatorului, printre altele, cu privire la "informarea consumatorului privind cesiunea de creanţă, precum și notificarea cesiunii de creanța de către cedent consumatorului în termen de 10 zile calendaristice de la încheierea contractului de cesiune de creanţă dintre instituția financiar bancară/nebancară și entitatea de recuperare creanțe", se arata intr-un raspuns al ANPC la solicitarea Bancherul.ro.Raspunsul ANPC:"În perioada 15.11.2021-10.01.2022, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a desfăşurat o acţiune tematică de control la nivel naţional de verificare a respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor de către entitățile de recuperare creanțe în activitatea... detalii

Reclamatiile la ANPC impotriva bancilor si IFN-urilor: 463 in anul 2021

Pe parcursul anului 2021, la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au fost înregistrate 463 reclamații din partea consumatorilor de servicii financiare oferite de banci si Institutii Financiare Nebancare (IFN).ANPC a verificat instituții financiare bancare și nebancare, constatându-se că, în cazul unei instituții financiare nebancare, caracteristicile principale ale creditului erau prezentate într- un mod înșelător/ambiguu.Extras din Raportul anual ANPC 2021:Servicii financiareANPC a acordat o atenție deosebită plângerilor consumatorilor privind serviciile financiare, ținând cont de impactului financiar foarte puternic asupra consumatorilor atunci când le sunt încălcate drepturile.Pe parcursul anului 2021:• au fost înregistrate 463 reclamații din partea consumatorilor;• au fost încheiate 7 Procese Verbale de Constatare a Contravenției, cu amenzi în valoare totală de 92.000 lei și 5 avertismente;• au fost restituite consumatorilor sume în valoare 1.396.760,83 lei, 3.662.407,12 CHF și 3.377.937,73 Euro ca urmare a acțiunilor... detalii

Cum fac o reclamatie la Revolut?

Procedura de solutionare a unei reclamatii la banca Revolut, conform informatiilor pubicate pe site-ul bancii:Cum se face o reclamațieDacă doar doriți să discutați cu cineva despre o problemă care vă... detalii