Rata crește după amânare
Amânarea ratelor înseamnă costuri suplimentare după reluarea plăţilor, care v-ar putea afecta disciplina de plată, mai ales dacă veniturile sunt reduse, iar gradul de îndatorare ridicat, adică plătiţi o rată destul de mare în raport cu venitul lunar.
Rata la credite crește după amânarea acestora, astfel:
• În cazul creditelor ipotecare, dobânda neplătită în perioada de amânare a ratelor se adaugă la rată în momentul reluării plăţilor și se plătește eșalonat timp de cinci ani (nu se plătește dobândă la dobândă);
• La creditele de consum, dobânda din lunile amânate se adaugă integral la soldul creditului, ceea ce înseamnă că ulterior se va plăti dobândă la dobândă.
Cu cât crește rata
• De exemplu, la un credit ipotecar în valoare de 160.000 de lei (33.000 de euro), cu o dobândă de 5% și o rată lunară de 1.056 de lei, pe o perioadă de 20 de ani, dacă ratele se amână timp de nouă luni, noua rată se va majora cu 100 de lei, la 1.156 de lei.
• La un credit de nevoi personale de 20.000 de lei, cu o dobândă de 9% și o rată de 636 de lei, pe o perioadă de trei ani, cu rate amânate timp de nouă luni, noua rată crește cu 43 de lei, la 679 de lei.
În consecinţă, dacă valoarea ratelor lunare se majorează, costul total al împrumutului, la finalul perioadei de rambursare, va fi mai mare.
Pentru a veni în sprijinul clienților Provident dar și a consumatorilor de servicii financiare care nu sunt clienții companiei și care și-au amânat ratele, Provident lansează Ghidul pentru reluarea plăților la creditele amânate.
Astfel, în acest ghid, consumatorii vor găsi informații despre cum să se pregătească pentru reluarea plății ratelor, despre costurile suplimentare survenite în urma amânării, dar și sfaturi despre pașii care trebuie urmați în cazul în care nu pot reveni la plata ratelor la data stabilită cu instituția financiară.
Prin acest demers, consumatorii vor putea fi mai bine pregătiți pentru reluarea plăților și vor avea la îndemână sfaturi și informații utile care să-i ajute să gestioneze orice posibilă situație legată de revenirea la plata ratelor amânate.
Astfel, Ghidul, care a fost realizat împreună cu platforma www.Bancherul.ro, va fi disponibil și pe acest portal, dar și pe www.reclamatiibanci.ro, unde consumatorii vor primi răspunsuri la eventualele întrebări și nelămuriri cu privire la acest subiect în secțiunea interactivă dedicată.
Datele de contact ale asociaţiilor, băncilor și IFN–urilor:Asociaţii pentru protecţia consumatorilor:Credere0737 129 779contact@credere.rowww.credere.roAsociaţia PRO Consumatori0723 004 407office@apc-romania.rowww.apc-romania.roAsociaţia Utilizatorilor Români de Servicii Financiare0730 852 635sesizari@aursf.rowww.aursf.roInfoCons021 319 3266contact@protectia-consumatorilor.rowww.infocons.roECC România(reclamaţii pentru produse și... detalii
Asociaţiile pentru protecţia consumatorilorDin cauza complexităţii problemelor care pot interveni în perioadele de criză în relaţia dintre instituţiile financiare și clienţii lor, este posibil ca rezolvarea reclamaţiilor și soluţionarea problemelor... detalii
Ce soluţii pentru clienţi au băncile și IFN-urileSunteţi în situaţia în care aţi amânat ratele, dar nu aţi luat măsurile preventive descrise mai sus și, astfel, aţi ajuns în situaţia... detalii
Pe parcursul amânării ratelor, trebuie să vă faceţi câteva calcule pentru prevenirea situaţiilor dificile în care aţi putea ajunge în momentul reluării plăţilor. Iată la ce trebuie să fiţi atenţi:1.... detalii