Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (comunicat de presa):
În cadrul şedinţei de astăzi, Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (A.S.F.) a aprobat măsuri privind cadrul de funcţionare a pieţelor financiare nebancare supravegheate – asigurări, piaţă de capital şi pensii private, printre care:
Supraveghere
Rezultatele controlului periodic efectuat la BCR S.A. – intermediar instituție de credit;
Sancționarea cu avertisment scris a companiei de brokeraj Asist Asig Broker de Asigurare S.R.L. pentru nerespectarea prevederilor legale privind transmiterea raportărilor periodice pentru trimestrul 1/2020;
Sancționarea cu avertisment scris a companiei de brokeraj Crux Insurance Broker S.R.L. pentru nerespectarea prevederilor legale privind transmiterea raportărilor periodice pentru trimestrul 1/2020.
Autorizare
Autorizarea doamnei Dana Jeaninne Lazar, a doamnei Mihaela Carmen Prisacariu și a domnului Andrei Negulescu în calitate de membri ai Consiliului de Administrație al SAI SAFI Invest S.A., ca urmare a reînnoirii mandatelor;
Autorizarea domnului Nedelko Martin Alexander în calitate de membru al Consiliului de Administrație al SSIF Blue Rock Financial Services S.A.;
Aprobarea solicitării societății de servicii de investiții financiare Optimus Fintech S.A. de modificare a perioadei de suspendare a autorizației de funcționare prevăzută la art. 1 din Decizia A.S.F. nr. 902/23.07.2020;
Aprobarea suspendării emisiunii și răscumpărării unităților de fond ale Fondului deschis de investiții Raiffeisen Confort și ale Fondului deschis de investiții Raiffeisen Conservator Ron administrate de S.A.I. Raiffeisen Asset Management S.A.;
Aprobarea emiterii Certificatelor de Înregistrare a produselor structurate emise de SSIF BRK Financial Group S.A.
Autorizarea modificării Contractului de depozitare a activelor Fondului de Pensii Facultative BCR Plus administrat de BCR Pensii Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A.;
Autorizarea modificării Contractului de depozitare a activelor Fondului de Pensii Facultative Aegon Esențial administrat de Aegon Pensii – Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A.;
Avizarea prealabilă a modificării Prospectului schemei de pensii facultative pentru Fondul de Pensii Facultative Aegon Esențial administrat de Aegon Pensii – Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A.;
Autorizarea modificării Actului individual de aderare la Fondul de Pensii Facultative Aegon Esențial administrat de Aegon Pensii – Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A.
În prezent, conform legii, FGA primește și înregistrează atât cereri de plată (despăgubiri-indemnizații Anexa 10/ restituire primă-Anexa 9) cât și cereri de deschidere a dosarelor de daună (Anexa 7) pentru... detalii
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) aduce clarificări cu privire la intrarea în faliment a unui distribuitor de polițe obligatorii împotriva dezastrelor naturale (PAD), context care nu afectează valabilitatea asigurării sau instrumentarea daunelor înregistrate de beneficiari, conform unui comunicat, in care se adauga:„Asigurarea obligatorie împotriva dezastrelor naturale este o poliță gestionată de PAID, fiind doar distribuită de alte entități. Din acest motiv, PAD rămâne valabilă până la data expirării, indiferent de ceea ce se întâmplă cu distribuitorul poliței. PAID are stabilitate din punct de vedere al indicatorilor de solvabilitate, are fonduri proprii și deține de cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală și de Est, în cuantum de un miliard de euro”, a explicat Directorul General al PAID, Nicoleta Radu.În ceea ce privește instrumentarea daunelor, PAID va dispune trimiterea de constatatori spre... detalii
Fondul de garantare a asiguraților (FGA) a luat act de Decizia Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) prin care s-a dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare... detalii
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) atrage atenția asupra faptului că, în procesul de instrumentare a daunelor, asigurații nu au nevoie de documente de confirmare a seismelor din 13 și 14 februarie, conform unui comunicat al PAID, in care se adauga:Compania subliniază că, în baza protocolului de colaborare cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INCDFP), raportul privind cele două cutremure a fost transmis deja către toate societățile de asigurare implicate.„Asigurații nu trebuie să se deplaseze sau să se adreseze INCDFP pentru obținerea dovezilor privind producerea cutremurelor, rapoartele în acest sens fiind deja atât în posesia PAID, cât și a tuturor asigurătorilor implicați în gestionarea dosarelor de daună. Avem toate detaliile necesare și suficiente pentru instrumentarea corectă a daunelor înregistrate. Continuăm demersurile de digitalizare și automatizare a procedurii, astfel încât proprietarii ale căror... detalii