Robotic Process Automation (RPA) - Visul oricarei companii, angajatul precis, rapid si fara pauze de cafea

Autor:

Asseco SEE
2017-09-19 11:56

Fiecare organizație are sarcini de rutină care cer precizie și viteză, dar nu necesită luarea de decizii. De exemplu, munca la un call center sau activități specifice în back-office. Aceste procese repetitive sunt deseori o cauză a frustrării angajaților și a risipei de resurse. Dar dacă ai putea să repartizezi astfel de sarcini frustrante, dar importante, unui singur angajat precis și rapid? Unde găsești un asemenea angajat? 

Îl găsești într-un… ROBOT, un angajat virtual. Un robot care execută orice sarcină pe care un om ar presta-o manual. Această soluție este una a inteligenței artificiale și se numește RPA (Robotic Process Automation) – automatizarea proceselor prin robotizare. Tehnologia RPA reduce sau elimină necesitatea ca oamenii să interacționeze cu sisteme informatice în procese de și fluxuri de lucru, cum ar fi cele din finanțe-contabilitate, managementul lanțului de aprovizionare, servicii pentru clienți sau resurse umane.

Un robot poate lucra non-stop și nu ia pauze de cafea sau de țigară și e de câteva ori mai rapid decât orice persoană. Un robot nu greșește, nu obosește și nu se răzgândește. Cu procesele de rutină efectuate perfect, de fiecare dată, nu trebuie să aloci timp pentru a face corecții. De la început până la sfârșit, automatizarea proceselor prin implementarea de procese robotice transformă sarcinile de rutină și/sau repetitive și-ți eliberează angajații pentru alte misiuni, unde se simt utili și importanți, fiindcă pot gândi și lua decizii. Asta înseamnă spor de eficiență și calitate a muncii și, la capătul procesului, prin RPA obții o experiență mai bună pentru clienți.

Revoluția forței de muncă

Practic, RPA este o revoluție tăcută asupra forței de muncă, care amintește de externalizare. În România, unul dintre instigatorii la revoluție este Kofax, furnizor de soluţii RPA. Kofax îți poate livra o forță de muncă digitală, care automatizează virtual aproape orice proces.

”Platforma RPA de la Kofax stimulează transformarea digitală a unei companii, furnizând rezultate imediate şi palpabile şi, în acelaşi timp, pune bazele pentru succesul iniţiativelor RPA pe termen mai lung,” spune Mihai Babescu, Solution Sales Business Automation la Asseco SEE.

Asseco SEE este compania care distribuie şi implementează soluţiile Kofax în Europa Centrală și de Est, deci și în România. “Printre beneficiile platformei Kapow se numără maximizarea eficienţei operaţionale, utilizarea de tehnologii în zone unde nu credeam în trecut că era posibil și automatizarea proceselor care nu mai ține seama de cât de moderne sunt sistemele IT”, adaugă Mihai Babescu.

Platforma Kofax Kapow este cea mai rapidă și mai eficientă cale de a colecta, îmbunătăți și furniza informații de la și către orice aplicație sau sursă de date: site-uri web, portaluri, aplicații desktop, fișiere, sisteme line of business. Totul, fără a scrie linii de cod. Într-o companie ne putem imagina mii de roboţi software ce realizează operațiuni între sisteme informatice fără pic de interacțiune umană. Robotizarea are un grad maxim de securitate, fără grija protejării parolelor de acces sau a dezvăluirii de informaţii sensibile.

”Cu versiunea Kapow 10, Kofax şi-a generat o poziţie importantă pe piaţa extrem de dinamică a RPA. Prin noul său motor de integrare, care oferă suport pentru automatizarea aplicaţiilor native Windows, precum şi prin incorporarea conectivităţii între mainframe şi terminale, Kapow are acum abilitatea de a “peria” întregul spectru de aplicaţii care populează adesea medii complexe, formate din sute de sisteme informatice”, explică același Mihai Babescu.

Roboții Kapow imită omul

Roboții Kapow mimează acțiunile pe care un om le-ar întreprinde în timp ce lucrează la un computer. Tehnologia platformei create de Kofax este legată de serverul de automatizare. Acesta poate fi configurat spre exemplu pentru pornirea unui sistem şi pentru culegerea şi actualizarea datelor din aplicaţii, imitând o persoană care interacţionează prin interfeţele de utilizator.

Platforma creată de Kofax acoperă o arie largă de activitate a oricărei companii. Un alt exemplu este DRA (Desktop Robotic Automation) ce automatizează practic orice sarcină manuală executată via desktop, prin proiectarea şi instalarea de roboţi inteligenţi, controlati de către un server centralizat. Nu în ultimul rând automatizarea proceselor de lucru îți reduce imediat costurile administrative, deci n-ai nevoie de resurse back office suplimentare, pentru ROI rapid.

Kapow a apărut acum zece ani pe piața de profil, înfiinţată ca o companie de integrare web. Zeci de mii de clienţi din asigurări, finanțe-bănci, logistică și centrele shared service folosesc azi tehnologia RPA profilată de Kapow. După ce Kofax a preluat Kapow în 2013 a implementat sistemul de licenţiere a platformei RPA pe bază de bandwith în locul unui sistem bazat pe numărul de roboţi instalaţi. În medii cu cereri de automatizare inegale ca volum sau impredictibile, un astfel de model de licenţiere poate oferi mai multe avantaje utilizatorului, decât cel bazat pe cantitatea roboţilor licentiati.

Comentarii

Mihaela Onica

Banca Camatareasca Romana

BCR a distrus populatia acordand credite cu clauze abuzive, cea mai odioasa banca. Denumirea corecta este Banca Camatareasca Romana. Astia aveau un indicator obscur in contracte denumit "Dobanda de referinta variabila", care inducea in eroare consumatorul prin denumire, corect dealtfel, ca fiind Euribor. Daca Fraierescu intreba cat este Dobanda de referinta variabila, ofiterul de credit spunea Euribor, mai mult ii demonstra ca Euribor plus marja din contract chiar da dobanda promotionala, introductiva, oferita pentru o perioada scurta. Totul ca Fraierescu sa semneze, apoi dupa ce se termina perioada de dobanda fixa, dobanda exploda in contract dublandu-se. Ce spuneau camatarii? Dobanda de referinta variabila nu este Euribor domne, este Dobanda de referinta variabila a BCR si noi putem sa va punem in carca toate costurile prin acest indicator. Din fericire unii au castigat procesele si in mii de dosare s-a dovedit ca acest indicator este o clauza abuziva. Chiar si ANPC are proces cu camatarii de la BCR. Dar dupa 10 ani banca a ajuns un JUNK si asta pentru ca au pierdut increderea clientilor. Rezultatele prezentate de Sergiu Manea sunt mediocre pentru aceasta banca vanduta moca austriecilor de la Erste, aia asociati in Clubul Lombard cu alte banci si manipulau dobanzile creditelor. CJUE a amendat cu 38 milioane euro Erste si interzicerea manipularilor, dar a continuat fara probleme in Romania, pentru ca avea interfata BCR. Daca treaba se impute Erste nu are nicio vina, conducerea BCR da.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: TEHNOLOGII BANCARE

Nu functioneaza aplicatiile BRD

Aplicatiile BRD (YOU si MyBRD) nu functioneaza, din motive tehnice, a anuntat banca franceza."In acest moment aplicatia YOU BRD este indisponibila, insa echipele tehnice lucreaza cu prioritate la remedierea situatiei.Ne... detalii

Firmele pot semna online contractele de credit cu Banca Transilvania

Antreprenorii care lucrează cu Banca Transilvania pot semna online, prin BT eSign, contractele de credit și actele adiționale pentru împrumuturile fără garanții imobiliare.Este cea mai nouă soluție BT pentru banking... detalii

BCR lanseaza chatbot-ul ADA

- ADA este asistentul virtual BCR, disponibil 24/7, care oferă informații corecte, actualizate în timp real- ADA este un sistem inteligent evolutiv care a fost pregătit să răspundă la peste... detalii

Aplicatia Mobile Banking CEC Bank are probleme de functionare (actualizat)

Aplicatia Mobile Banking CEC Bank are probleme de functionare, in acest moment."Ne cerem scuze pentru disconfort. Momentan, serviciul CEC Bank Mobile Banking funcționează cu sincope. Lucrăm la remedierea problemelor. Puteți... detalii