ASF extinde programul de evaluare a societăților de asigurări (comunicat de presa)
Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară a decis extinderea, pentru încă 21 de societăți de asigurare, a programului de evaluare a activelor și pasivelor și a testului de stres (Balance Sheet Review and Stress Test). Acest nou proiect, intitulat BSRE, va furniza informaţii relevante atât cu privire la calitatea şi la valoarea activelor prezentate în bilanţurile acestor companii, dar şi cu privire la capacitatea tuturor societăţilor de asigurare de a face faţă plăţii obligaţiilor rezultate din contractele de asigurare. De asemenea, acest exercițiu are rolul de a sprijini companiile pentru a face faţă cerinţelor care vor fi impuse în cadrul regimului Solvabilitate II.
Cele 21 de societăți care vor lua parte la acest exercițiu sunt: ABC (ABC ASIGURĂRI – REASIGURĂRI S.A.), ASITO (ASITO KAPITAL S.A.), ASIMED (Asigurare Reasigurare ASIMED S.A.), ATE (ATE INSURANCE ROMANIA S.A.), BCR Viață (BCR Asigurări de Viață Viena Insurance Group S.A.), BRD Viață(BRD Asigurări de Viață S.A.), CERTASIG (CERTASIG – Societate de Asigurare și Reasigurare S.A.), CITY (Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A.), CREDIT Europe (CREDIT EUROPE Asigurări – Reasigurări S.A.), ERGO (ERGO Asigurări de Viață S.A.), EUROLIFE ERB Generale (EUROLIFE ERB Asigurări Generale S.A.), EUROLIFE ERB Viață (EUROLIFE ERB Asigurări de Viață S.A.), FATA (FATA ASIGURARI S.A.), FORTE (FORTE ASIGURARI REASIGURARI S.A.), GARANTA (GARANTA ASIGURARI S.A.), GOTHAER (GOTHAER ASIGURARI – REASIGURARI S.A.), GRAWE (GRAWE ROMANIA ASIGURARE S.A.), LIG (Societatea de Asigurare – Reasigurare LIG INSURANCE S.A.), ONIX (ONIX ASIGURARI S.A.), SIGNAL Iduna (SIGNAL IDUNA Asigurare Reasigurare S.A.), UNIQA Viață (UNIQA Asigurări de Viață S.A.)
Exercițiul necesită o evaluare cuprinzătoare a solidității financiare și a situației solvabilității societății participante, care implică următoarele aspecte:
a) analizarea portofoliului de asigurări a fiecărei societăți participante pentru a stabili obligațiile ce decurg din contractele de asigurare, pentru a evalua gradul de adecvare a rezervelor tehnice și pentru a avea o estimare întemeiată a valorii economice a rezervelor tehnice respective;
b) evaluarea eficienței transferurilor de risc către terțe părți pentru riscurile care provin din contractele de (re)asigurare subscrise de către societate, inclusiv contractele de reasigurare finită;
c) evaluarea adecvării principiilor de recunoaștere și de evaluare aplicate elementelor de pasiv, inclusiv datoriile, altele decât rezervele tehnice, precum și activelor, inclusiv activele, altele decât cele care acoperă rezervele tehnice, cu un accent special pe impactul operațiunilor și tranzacțiilor cu persoane fizice sau juridice care au legături strânse cu societatea participantă;
d) evaluarea gradului de acoperire a rezervelor tehnice cu active admise pentru toate societățile participante;
e) evaluarea gradului de adecvare a fondurilor proprii ale societăților participante la cerințele de solvabilitate, inclusiv în condițiile unor scenarii adverse.
Evaluarea activelor și pasivelor va fi efectuată atât în conformitate cu reglementările contabile în vigoare, cât și cu standardele prevăzute de Directiva Solvabilitate II. Mai mult decât atât, cerințele de solvabilitate vor fi evaluate în conformitate cu reglementările prudențiale în vigoare și cu prevederile Directivei Solvabilitate II.
Fiecare societate participantă la acest exercițiu va lansa o procedură internă proprie de selecție a auditorilor, după criterii precise de eligibilitate:
– să aibă minimum 7 ani de experienţă internaţională în auditarea societăţilor de asigurare;
– să dispună de minimum 5 experţi pentru fiecare echipă de audit având cunoştinţe şi experienţă practică în sectorul financiar, incluzând cel puţin 1 actuar şi 3 experţi cu experienţă practică în auditarea sau evaluarea atât a societăţilor de asigurări generale, cât şi de viaţă;
– să nu fie auditorul statutar al societăţii participante respective la momentul selecției și în timpul exercițiului; să nu fi desfășurat activități de audit statutar la societatea participantă respectivă în ultimii cinci ani anteriori evaluării activelor și pasivelor și testului de stres;
– să nu fie administratorul special al societăţii respective.
Toate costurile de audit generate de evaluarea activelor și pasivelor și efectuarea testului de stres vor fi suportate de către societăţile participante la acest exercițiu.
În primăvara acestui an, a avut loc prima etapă a programului de evaluare independentă a societăților de asigurări din România la care au participat 13 societăți de asigurare, care dețin cumulat o cotă de piață de peste 80%.
În prezent, conform legii, FGA primește și înregistrează atât cereri de plată (despăgubiri-indemnizații Anexa 10/ restituire primă-Anexa 9) cât și cereri de deschidere a dosarelor de daună (Anexa 7) pentru... detalii
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) aduce clarificări cu privire la intrarea în faliment a unui distribuitor de polițe obligatorii împotriva dezastrelor naturale (PAD), context care nu afectează valabilitatea asigurării sau instrumentarea daunelor înregistrate de beneficiari, conform unui comunicat, in care se adauga:„Asigurarea obligatorie împotriva dezastrelor naturale este o poliță gestionată de PAID, fiind doar distribuită de alte entități. Din acest motiv, PAD rămâne valabilă până la data expirării, indiferent de ceea ce se întâmplă cu distribuitorul poliței. PAID are stabilitate din punct de vedere al indicatorilor de solvabilitate, are fonduri proprii și deține de cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală și de Est, în cuantum de un miliard de euro”, a explicat Directorul General al PAID, Nicoleta Radu.În ceea ce privește instrumentarea daunelor, PAID va dispune trimiterea de constatatori spre... detalii
Fondul de garantare a asiguraților (FGA) a luat act de Decizia Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) prin care s-a dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare... detalii
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) atrage atenția asupra faptului că, în procesul de instrumentare a daunelor, asigurații nu au nevoie de documente de confirmare a seismelor din 13 și 14 februarie, conform unui comunicat al PAID, in care se adauga:Compania subliniază că, în baza protocolului de colaborare cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INCDFP), raportul privind cele două cutremure a fost transmis deja către toate societățile de asigurare implicate.„Asigurații nu trebuie să se deplaseze sau să se adreseze INCDFP pentru obținerea dovezilor privind producerea cutremurelor, rapoartele în acest sens fiind deja atât în posesia PAID, cât și a tuturor asigurătorilor implicați în gestionarea dosarelor de daună. Avem toate detaliile necesare și suficiente pentru instrumentarea corectă a daunelor înregistrate. Continuăm demersurile de digitalizare și automatizare a procedurii, astfel încât proprietarii ale căror... detalii