Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii (FNGCIMM) precizeaza ca nu a inregistrat pierderi ca urmare a platilor efectuate pentru creditele neperformante, activitatea institutiei fiind profitabila.rnrnNu statul a acoperit platile efectuate. In realitate, Statul român a beneficiat de pe urma activității profitabile a FNGCIMM prin valoarea impozitului pe profit încasată și pe seama dividendelor repartizate în fiecare an, adauga institutia.rnrnComunicat FNGCIMM:rnrn„Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii nu a inregistrat pierderi ca urmare a platilor efectuate pentru creditele neperformante. Activitatea FNGCIMM este profitabilă, valoarea profiturilor nete și a rezervelor constituite crescând de cca 5,8 ori în 2012 (septembrie) față de 2009 (decembrie). rn rnPrezentăm în tabelul alaturat evoluția capitalurilor FNGCIMM, a rezervelor și profitului precum și a sumelor repartizate ca dividende în perioada 2009 – 2012 (septembrie).rn rnFNGCIMM a înregistrat an de an capitaluri proprii mai mari decât capitalul social vărsat de statul român.rn rnNu statul a acoperit platile efectuate. In realitate, Statul român a beneficiat de pe urma activității profitabile a FNGCIMM prin valoarea impozitului pe profit încasată și pe seama dividendelor repartizate în fiecare an. Plăţile de garanții efectuate de FNGCIMM în contul angajamentelor sale nu sunt din veniturile bugetului de stat, fiind facute din capitalurile proprii ale FNGCIMM. Mai mult, FNGCIMM participă la recuperarea plăților efectuate, proporțional cu procentul de garantare, din valoarea netă rezultată în urma executării de către finanțator a garanțiilor aduse de beneficiarul finanțării garantate.rn rnAlte date despre derularea activității de garantare a FNGCIMM:rn rnI. Activitatea FNGCIMM se autofinanțează, ceea ce înseamnă că valoarea costurilor generate de acordarea și administrarea garanțiilor, valoarea garanțiilor plătite, precum și o parte din remunerarea capitalului statului, este acoperită în întregime din valoarea comisioanelor de garantare încasate de la întreprinderile beneficiare de garanție. O davadă în acest sens este și faptul că FNGCIMM a obținut profit în fiecare an – pentru exercițiul financiar 2012 se estimează un profit net de cca 27 de milioane de lei – iar soldul capitalurilor proprii curente este semnificativ mai mare decât soldul capitalului social vărsat de statul român.rn rnII. Garanțiile emise de FNGCIMM nu conțin elemente de ajutor de stat – FNGCIMM funcţionează ca o schemă de garantare care nu conține elemente de ajutor de stat. Astfel, în conformitate cu precizările Comunicării Comisiei Europene nr.155/02/2008, pentru ca o schemă de garantare să nu conțină elemente de ajutor de stat, schema de garantare trebuie să se autofinanțeze pe seama comisioanelor de garantare încasate de la beneficiari de garanții. După cum am precizat mai sus, FNGCIMM își autofinanțează activitatea.rnrnIII. Numărul de IMM-uri sprijinite de FNGCIMM pentru a avea acces la finanțarernrnAtât la nivel european, cât și la nivel mondial, unul dintre principalii indicatori de performanţă ai fondurilor de garantare este numărul de IMM-uri sprijinite pentru a avea acces la finanțare. În ultimii patru ani FNGCIMM a emis garanţii pe baza capitalurilor sale proprii pentru aproape 18.000 de întreprinderi mici şi mijlocii.rn rnIV. Numărul de locuri de muncă susținute pe seama garanțiilor emise de FNGCIMMrnrnNumărul de locuri de muncă susținute pe seama garanțiilor emise de fondurile de garantare este o adiționalitate puternică pe baza căreia se apreciază performanța acestora atât la nivel european în cadrul AECM, cât și la nivel mondial.rnrnPrin activitatea întreprinsă, numai în anii de criză economică, Fondul a susţinut, indirect, un număr de circa 270.000 de locuri de muncă. Chiar dacă menţinerea acestor locuri de muncă nu este datorată exclusiv existenţei garantiilor acordate de FNGCIMM, apreciem că, în situaţia în care un sfert din aceste locuri de muncă s-ar fi pierdut ca urmare a lipsei accesului la finanţare (în special pentru acele IMM-uri care au solicitat Fondului procente de garantare aproape de valoarea maximă de 80% şi care nu ar fi avut posibilitatea de furnizare a altor garanţii reale solicitate de bănci), bugetul de stat ar fi înregistrat un minus de venituri de circa 480 milioane de euro pe seama diminuării încasărilor din taxe şi contribuţii de natură salarială, a cheltuielilor suplimentare cu şomajul şi a costurilor necesare pemtru recalificarea fortei de muncă disponibilizată. rnrnDe asemenea, datele indică faptul că garanţiile acordate de FNGCIMM şi destinate susţinerii investiţiilor au contribuit la crearea a 6000 – 7000 de locuri de muncă în condiţiile in care costul creării unui loc de muncă se situează în România la nivelul de 95.000 euro.rn rnÎn acest fel, beneficiile aduse de FNGCIMM statului român pe sema susținerii locurilor de muncă existente și a celor nou create se situează în intervalul 1,1 – 1,2 miliarde de euro, în timp ce, de la momentul înfiintării şi până în prezent, Fondul a plătit în contul angajamentelor sale asumate pe seama capitalurilor proprii suma de 90 milioane euro. rn rnV. FNGCIMM este inițiator și derulator al unor programe guvernamentalernrnFNGCIMM a inițiat și administrează, în bune condiții, o serie de programe guvernamentale, cel mai reprezentativ dintre acestea fiind programul „Prima Casă”. Alegerea FNGCIMM ca administrator al unor programe guvernamentale adresate sprijinirii, în condiții speciale, a unor categorii diverse de beneficiari (IMM, primării și consilii locale, producători agricoli etc) s-a făcut pe baza expertizei sale în ceea ce privește colaborarea de lungă durată cu băncile din România, emiterea de garanţii în condiţiile legii, a regulamentelor Băncii Naţionale a României şi/ sau a recomandărilor Comisiei Europene în ceea ce priveşte acordarea de garanţii de către o entitate deţinută de un stat membru.rnrnGaranțiile acordate în baza diverselor programe guvernamentale aflate în administrarea FNGCIMM sunt înregistrate distinct în contabilitatea Fondului atât în ceea ce privește valoarea angajamentelor de garantare, cât şi al veniturilor şi cheltuielilor implicate.rnrnVeniturile înregistrate ca urmare a derulării programelor guvernamentale reprezintă cca 20% din valoarea veniturilor înregistrate din activitatea de garantare.rnrnPentru o imagine de ansamblu a activitatii FNGCIMM in anul 2012 va prezentam si cateva estimări cu privire la valorile unor indicatori la sfârșitul anului 2012 .rnrnIndicatori financiari, LeirnrnIndicator – Estimări Decembrie 2012rnrnVenituri din operaţiuni de garantare – 120.360.467rnVenturi nete din plasamente în depozite bancare – 54.718.529rnVenituri din deţinerea de titluri – 1.216.477rnAlte venituri din exploatare – 835.572rnCheltuieli din exploatare – 37.263.808rnCheltuieli nete cu provizioanele – 106.510.746rnRezultat brut – 40.080.647rnImpozit pe profit – 13.473.329rnRezultat net – 26.607.318rn
Nu există comentarii pentru această știre.
TBI Bank, înregistrată în Bulgaria, dar cu afaceri majoritare în România, deținută de grupul 4finance din Letonia, controlat anterior de rusul Oleg Boiko, a fost vândută fondului de investiții Advent,... detalii
Banca Transilvania, BT Direct și Medicover anunță un parteneriat pentru creșterea accesului la servicii medicale private, susținând sănătatea și creșterea calității vieții, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Pacienții... detalii
Cardurile Mastercard emise de BRD nu au functionat astazi la ATM-urile altor banci si la platile in magazine. Tranzactiile refuzate au fost insa inregistrate de doua ori (dublate) in conturile... detalii
Perioada de pre-înregistrare pentru Cardul BT Visa UNTOLD în variantă fizică se încheie în câteva zile, în 15 aprilie, anunta Banca Transilvania intr-un comunicat, in care adauga: Acesta este primul... detalii