BANCI | Stirea Zilei

Unii clienti ai BRD au probleme cu accesarea contului de pe telefoanele mobile (actualizat)

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2018-07-11 22:36

Mai multi clienti ai BRD s-au plans la Reclamatiibanci.ro ca nu-si mai pot accesa conturile de pe telefoanele mobile, prin intermediul site-ului mybrdnet.ro, intrucat nu le mai apare fereastra unde trebuie sa introduca parola.

Fereastra cu numere dispuse aleatoriu din care trebuie aleasa parola pentru accesul in sistemul de internet banking al BRD este o solutie de securitate unicat pe piata bancara, restul bancilor utilizand SMS-uri, parole alfanumerice sau e-token, o aplicatie care furnizeaza o parola unica.

“După perioada de mentenanță nu mai pot accesa contul de my brd. Nu mai pot scrie parola deoarece nu îmi mai afișează căsuța cu numere. Va rog ca în cel mai scurt timp să-mi rezolvați problema deoarece am nevoie de acces la aplicație. Aștept răspuns pe email sau pe sms pe numărul de contact”, ne-a scris un client al BRD, in urma cu doua zile, in 9 iulie.

Am luat legatura cu purtatorul de cuvant al BRD, pentru a sesiza aceasta problema, in vederea rezolvarii problemei clientului, insa situatia nu a fost cunoscuta de specialistii bancii. Acesta a precizat ca serviciul de internet si mobile banking nu are probleme de functionare, iar problema sesizata de client ar putea fi cauzata de telefonul mobil pe care acesta il utilizeaza.

Numai ca ieri alti clienti ai BRD ne-au trimis mesaje in care se plangeau ca nu mai pot introduce parolele pentru a accesa mybrd net de pe telefoanele mobile: “Nu pot accesa contul deoarece nu-mi afiseaza casuta cu numere”, “Incerc sa intru in cont dar nu.mi da voie sa bag parola”.

Asa incat am retrimis la BRD aceste sesizari, precizand ca nu este vorba de un caz particular cu problema unui telefon al clientului, ci o problema generala de utilizare a serviciului bancii.

Raspunsul BRD a fost, si de data aceasta, negativ: “site-ul este accesibil fara probleme de pe mobil. Si ne-a trimit doua capturi de pe ecranele a doua telefoane in care apareau ferestrele cu parole.

Si totusi, cine are dreptate? Ca intotdeauna, clientul ar trebui, nu?

Asa incat am verificat si noi daca platforma mybrnet.ro se poate accesa sau nu de pe un telefon mobil, iar regula s-a confirmat: clientii au avut dreptate. Nici de pe telefonul testat de noi nu se vedea fereastra cu parole.

Am trimis si la BRD acest rezultat si i-am intrebat daca nu cumva problema este cauzata de tipul telefoanelor mobile utilizate, ca in cazul aplicatiilor de mobile banking, unele dintre ele putand fi folosite doar cu telefoanele mai noi.

BRD a raspuns ca nu sunt restrictii legate de modelul telefonului, fiind vorba de accesarea unui site, nu a unei aplicatii.

"Nu stiu care poate fi cauza, este posibil ca acest glitch sa apara pur si simplu random, determinat de anumite setari ale aparatului. Le-am spus colegilor mei, se uita sa vada ce se intampla," a concluzionat purtatorul de cuvant al BRD, Traian Traicu, la finalul zilei de ieri.

Glich-ul si-a facut deci de cap toata noaptea, dar a fost reclamat si astazi de un alt client al BRD, nedumerit ca nu mai vede fereastra cu parole.

Am revenit la BRD si am intrebat daca s-a depistat, pana la urma, eroarea.

De data aceasta, cu succes. Dupa ce a facut teste pe mai multe tipuri de telefoane, BRD a descoperit ca exista un “bug” care apare la unele aparate cu Android. “Solutia, pana vine furnizorul cu bug fix-ul, este sa se completeze prima data campul cu parola. Se rezolva si cu refresh al ecranului."

Am verificat daca functioneaza aceasta solutie de avarie si merge.

Dar pana vine furnizorul cu bug fix-ul, clientii BRD se vor mai chinui putin.

De fapt, ei se chinuie cam de mult timp, dupa cum am descoperit cu aceasta ocazie, si din cauza faptului ca site-ul mybrnet.ro, platforma de internet banking a BRD, nu este optimizata pentru utilizarea de pe telefoanele mobile, asa cum sunt platformele altor banci.

Din acest motiv, pentru a introduce codul de utilizator si parola, clientii BRD trebuie sa faca mai mare site-ul pe ecranele telefoanelor si sa caute locul unde se introduc acestea, comparativ cu un site optimizat pentru mobil, in care campul de logare apare la dimensiunea ecranului si tot ce trbuie sa faci este sa introduci datele personale.

De ce nu este optimizat site-ul BRD si pentru telefoanele mobile?

"Noi avem doua aplicatii, una este gandita pentru desktop (MyBRD Net), iar cealalta (MyBRD Mobile), pentru mobil. Daca aplicatia de internet banking ar fi optimizata pentru mobil, existenta aplicatiei de mobile banking nu si-ar mai avea sensul", spune purtatorul de cuvant al BRD.

Insa realitatea e alta. Dupa cum am vazut, exista clienti ai bancii care-si acceseaza contul online de pe telefoanele mobile, prin site-ul de internet banking, intrucat nu si-au instalat aplicatia, din diverse motive. Unii nu vor, altii poate ca nu stiu sau nu pot.

De aceea restul bancilor au optimizat platformele de internet banking si pentru a fi utilizate usor de pe telefoanele mobile.

ACTUALIZARE

Nici astazi, 14 iulie, BRD nu a rezolvat problema semnalata de clienti la accearea myBRDnet.

Am intrebat BRD daca nu ar fi util sa-si informeze clientii despre aceasta eroare si sa-i sfatuiasca ce sa faca pentru a-si putea accesa, totusi, contul (sa introduca mai intai parola  si apoi codul de utilizator), dar nu am primit raspuns.

In aceste conditii, clientii BRD continua sa ne trimita plangeri la Reclamatiibanci.ro, Ghiseulbancar.ro si Bancherul.ro.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



BRD pierde clienti si cota de piata, in ciuda profitului foarte mare

BRD – Groupe Societe Generale continua sa piarda teren pe piata bancara din Romania, in ciuda profitului foarte ridicat obtinut in acest an, datorita concentrarii pe creditele acordate populatiei, riscului de credit pozitiv si perceperii celor mai mari comisioane dintre bancile romanesti detalii

Raiffeisen Bank este obligata de ANPC sa elimine comisioanele de retragere numerar de pe cardurile de credit

Raiffeisen Bank a fost amendata de Autoritata Nationala pentru Protecta Consumatorilor (ANPC) si obligata sa renunte la comisioanele percepute detinatorilor de carduri de credit pentru retragerile de bani de la bancomate (ATM) sau POS-urile de la ghisee, care variaza intre 1% si 2% din suma detalii

Guvernatorul BNR ne transmite un mesaj optimist: economia si finantele se indreapta intr-o directie mai buna

Mugur Isarescu, guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), a transmis astazi un mesaj destul de optimist cu privire la situatia si perspectivele economiei si a finantelor: PIB-ul si preturile scad la o turatie normala, in timp ce dobanzile si cursul valutar vor ramane stabile. In detalii

Numarul restantierilor la credite creste la cel mai ridicat nivel din ultimii 2 ani si jumatate

Numarul restantierilor persoane fizice si firme la creditele cu valori ridicate, de peste echivalentul a 5.000 de euro, a atins in septembrie cel mai ridicat nivel din ultimii doi ani si jumatate, conform datelor din Centrala Riscului de Credit (CRC) de la BNR, care monitorizeaza doar detalii

Ultimele Comentarii