BANCI | Stirea Zilei

BRD lanseaza cardurile prepaid nenominale, emise pe loc, fara deschiderea unui cont bancar, a caror potential este urias: pot inlocui bonurile de masa, cadourile sau banii de buzunar pentru copii

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2013-12-05 08:10

BRD lanseaza astazi doua noi tipuri de carduri tip prepaid MasterCard: un gift card si un card reincarcabil, care spre deosebire de cardurile de debit sau de credit se emit pe loc si sunt nenominale, nefiind necesara deschiderea unui cont bancar. Ele pot fi folosite ca orice alt card, pentru plata cumparaturilor in magazine sau retrageri de numerar de la bancomate.

Cardurile prepaid vizeaza in special populatia nebancarizata, adica jumatate dintre locuitorii tarii, putand reprezenta o varianta ideala pentru distribuirea ajutoarelor sociale, a bonurilor de masa sau a despagubirilor de la asiguratori. Aceste carduri sunt utile si pentru platile pe internet sau pentru a fi utilizate de copii. Raiffeisen Bank si Posta Romana au lansat, de asemenea, in urma cu cativa ani, carduri preplatite, dar fara prea mare succes.

“Potentialul cardurilor prepaid este urias”, spune Cosmin Vladimirescu, General Manager Romania si Moldova, MasterCard, intr-un interviu acordat Bancherul.ro:

Bancherul.ro: Ce potential de dezvoltare ar avea astfel de carduri in Romania? Care este publicul tinta?

Cosmin Vladimirescu: Potentialul cardurilor prepaid este urias. Ele vizeaza in special populatia nebancarizata, care in Romania reprezinta aproximativ jumatate dintre locuitori, dar nu se adreseaza exclusiv acestui segment. Zona de carduri cadou are un potential de cateva milioane de carduri anual, ca si cea a despagubirilor de la asiguratori sau a subventiilor guvernamentale, care ar putea sa fie acordate pe carduri prepaid, pentru mai multa transparenta.

In plus, cardurile preplatite pot fi utilizate si pentru plata salariilor, ceea ce ar contribui la diminuarea economiei nefiscalizate, sau pentru a inlocui tichetele de masa. Aceasta initiativa urmeaza sa se aplice de anul viitor si ar putea aduce economii importante, pentru ca nu se vor mai tipari tichetele de hartie in fiecare luna. Avantaje au si utilizatorii, care nu vor mai avea problema din prezent, anume ca nu pot primi rest la tichetele de masa si de multe ori trebuie sa achite si o parte cash, ca sa completeze valoarea cumparaturilor. In schimb, de pe cardurile prepaid li se retrage exact suma aferenta, nu mai mult, nici mai putin.

De asemenea, exista utilizatori care au unul sau mai multe carduri bancare, dar prefera sa aloce o anumita suma de bani pe un card prepaid, special pentru cumparaturi pe internet.

Potentialul de dezvoltare al cardurilor prepaid vizeaza si zona de tineret. Parintii au mai multa siguranta si un control mai bun daca, in loc de numerar, le dau copiilor un card prepaid. Asa, vor sti exact daca acestia au folosit banii in mod corespunzator.

Bancherul.ro: Cum pot contribui cardurile prepaid la dezvoltarea platilor electronice?

Cosmin Vladimirescu: Cardurile prepaid pot avea un rol substantial in dezvoltarea platilor electronice. Un calcul simplu ne arata ca numai piata tichetelor de masa este estimata la 1 mld euro/an, ceea ce este o masa monetara extrem de importanta fata de nivelul actual de dezvoltare a pietei. Mai mult, zona populatiei nebancarizate poate genera volume mai mari decat aceasta.

Nu in ultimul rand, asocierea cardurilor prepaid cu tehnologia contactless le poate spori foarte mult potentialul, in special in zona marilor evenimente – concerte, meciuri de fotbal – unde este incomod sa ne luam portofelul cu noi. In schimb, un card prepaid contactless ar fi solutia ideala ca sa scapam de grija banilor pe care ii avem cu noi si sa platim rapid un suc sau o gustare.

Cosmin Vladimirescu mai precizeaza ca au mai fost lansate astfel de produse in Romania, dar succesul moderat a fost cauzat in principal de lipsa reglementarilor specifice cardurilor prepaid, care acum exista. Cardurile prepaid au in schimb un succes remarcabil in tari ca Statele Unite, UK, Italia, dar si in tari aflate mai aproape de noi, cum ar fi Rusia si Polonia.

Caracteristicile cardurilor BRD

Gift Card

Este un card destinat, dupa cum sugereaza si numele lui, pentru a fi facut cadou unei persoane care poate astfel sa-si cumpere singura ce vrea cu acest card, care fiind nenominal, poate fi folosit de oricine.

Cardul se poate cumpara de la BRD pe loc, fara a fi necesara deschiderea unui cont curent si poate fi incarcat, o singura data, la emitere, cu o suma intre 50 si 1.000 de lei, bani ce pot fi folositi pentru a plati cu cardul diverse produse si servicii la comerciantii din Romania.

Ca la orice card, pentru plata cumparaturilor nu se percepe niciun comision. De asemenea, nu exista comision annual de administrare, asadar pentru acest card platesti doar in momentul in care il cumperi de la banca.

Perioada de valabilitate a cardului este de 1 an. Se poate alege, de asemenea, un design specific al cardului, in functie de ocazia pentru care este destinat.

Gift cardu-ul nu se poate folosi pentru retragerea de numerar de la ATM-uri, in schimb utilizatorul poate sa consulte la bancomat soldul cardului, adica sa vada cati bani mai are pe el, si sa vada o lista a cumparaturilor efectuate.

Cardul Prepaid Reincarcabil

Spre deosebire de Gift Card, cardul prepaid reincarcabil de la BRD, marca MasterCard, se poate incarca oricand, cu sume de pana la 10.000 de lei pe an, perioada de utilizare este mai mare, de pana la 3 ani, se poate folosi si pentru retrageri de bani de la bancomat si se poate folosi atat in Romania cat si in strainatate.

Ca si Gift Card si orice card prepaid, este nenominal, in lei, nu trebuie deschis un cont bancar si se emite pe loc.

Un alt avantaj al acestui card este acela ca este de tip contactless, ceea ce inseamna ca poti plati cu el prin simpla apropiere de un POS, fara a fi necesara introducerea cardului in POS. De asemenea, pentru platile cu valori mai mici sau egale cu 100 de lei, nu este necesara introducerea codului PIN.

De asemenea, poate fi utilizat si pentru plata calatoriei cu metroul sau cu mijloacele de transport public din orasele Sibiu, Galati, Arad, Constanta, Brasov.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



BRD a pierdut 10.000 de clienti in primele trei luni din acest an

BRD, subsidara bancii franceze Groupe Societe Generale, a pierdut 10.000 de clienti in primul trimestru din acest an, ceea ce inseamna ca zilnic peste 100 de clienti si-au inchis conturile la aceasta banca. BRD a raportat un numar total de 2,317 milioane de clienti activi la finalul detalii

Legea bancilor pentru locuinte s-a schimbat, dar intrebarea e daca se vor schimba si bancile

Cele doua banci pentru locuinte (BCR Banca pentru Locuinte si Raiffeisen Banca pentru Locuinte) sunt acuzate de Curtea de Conturi ca au primit subventii publice pe care le-au utilizat pentru a obtine profituri, investindu-le in principal in titluri de stat, in loc sa le plaseze in credite detalii

Legea insolventei persoanelor fizice trebuie modificata inainte de a se putea aplica, la trei ani de la adoptare

Legea 151 din 2015 privind insolventa persoanelor fizice, initiata de deputata PSD, Ana Birchall, este atat de greu de aplicat incat nici dupa trei ani de la adoptare autoritatile nu reusesc sa o puna in practica, ba mai mult, trebuie modificata si completata. Autoritatea Nationala detalii

ING a mai castigat 30.000 de utilizatori de Home Bank, in ciuda problemelor cu functionarea aplicatiei online (corectat)

ING Bank a castigat inca 32.400 de utilizatori ai aplicatiei de internet/mobile banking Home´Bank in primul trimestru din acest an, in ciuda frecventelor probleme de functionare a acesteia, dupa incidentul major din septembrie 2016. Astfel, in primele trei luni ale anului ING detalii

Ultimele Comentarii