BANCI | Stirea Zilei

Roland Pecsenye, "marele vizionar" ungur care a adus inovatia in online si mobile banking-ul din Romania

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2013-11-22 08:58

Roland Pecsenye este unul dintre cei 3 fondatori si presedinte executiv al companiei maghiare IND Group, "marele vizionar" care conduce firma in viitor, dupa cum este prezentat oficial. El este cel care a adus inovatia pe piata bancara romaneasca, prin intermediul a doua banci mari, BRD si Banca Transilvania. Prima a lansat recent un serviciu de mobile banking ce include transferuri de bani prin bump, coduri QR sau doar pe baza numarului de telefon, a doua ofera in premiera transferuri prin Facebook. Roland ne-a acordat un interviu foarte interesant in care “marele vizionar” ne spune cum vede evolutia platilor mobile in Romania si in lume.

- Cum arata piața de mobile banking din România in comparatie cu alte tari?

- Cred ca serviciile de mobile banking din Romania trec printr-o mare schimbare. Există o serie de bănci care analizeaza sau deja au gândit noi soluții pe care ar dori să le lanseze. Unele dintre ele au fost deja prezentate clientilor, in timp ce altele sunt în faza de dezvoltare. Suntem implicați direct în unele dintre aceste inițiative, oferind solutii tehnologice pentru bănci. Domeniul plăților trece cu siguranta printr-o dezvoltare foarte rapida. Consumatorii așteapta noi servicii pe care băncile romanesti nu le-au adoptat la fel de rapid ca cele din alte tari, cum ar fi Polonia și Turcia, unde exista mult mai multe inovații implementate de banci.

Suntem insa de părere că acum băncile românești au înțeles avantajul noilor tehnologii și au investit sume importante în noi soluții, precum și în promovarea acestor soluții pentru a fi folosite de clienti. In consecinta, cred ca in primul trimestru din 2014 vor fi schimbari importante pe piata romaneasca, bănci mari vor lansa noi servicii de mobile banking ca noua modalitatea de a atrage clienții.

- Care credeți că va fi aplicațiile și tehnologiile preferate de către bănci si de catre clientii acestora din România?

- Noi credem că telefoanele mobile tip smartphones pot inlocui portofelul din buzunar și un POS in acelasi timp, pentru ca telefoanele sunt echipate cu toata tehnologia de care consumatorii si clientii bancilor au nevoie pentru a rula noi aplicații de mobile banking.

Mai ramane ca aceste noi aplicatii sa fie furnizate de către bănci pentru clienții lor, pentru a le permite utilizarea de noi servicii și credem că suntem pe drumul cel bun in aceasta privinta.

Credem insa ca noile aplicații ale bancilor trebuie să fie foarte flexibile și sa includa mai multe opțiuni si scheme diferite de plata. Nu doar un transfer intern de la un cont la A la un cont B, dar și plati tip bumping (doar prin alaturarea a doua telefoane), prin citirea codului QR, plati tip NFC, chiar și transferuri prin telefonul mobil, prin Pay Pal, transferuri de bani prin e-mail, transferuri într-un cont de Facebook, transferuri la un număr de telefon mobil.

Toate acestea sunt noi solutii de plati si transferuri, care ofera clientului posibilitatea de a alege modalitatea preferata, in functie de prețul pe care este dispus sa-l plateasca pentru a transfera bani, in functie de destinatar, in functie de cât de repede se poate procesa o plata de catre banca. Cred ca acestea ar trebuie sa fie atributele noilor servicii de mobile banking: sa ofere posibilitatea clientilor sa aleaga modalitatea de plata preferata pe care sa o utilizeze.

- Vorbiti asadar despre solutii complete de mobile banking, de diferite tipuri de transferuri și plăți, într-o singură soluție, aplicatie. Până acum am văzut diferite solutii separate de plati prin mobile banking, cum ar fi NFC, codurile QR sau portofelele electronice (wallet). Ce soluție va fi preferata in final de clienții băncilor? Este posibil să avem o singura aplicatie pentru toate tipurile de sevicii pe care le-ați menționat ?

- Intr-adevar, cred ca doar daca bancile vor avea o aplicație cu toate aceste diverse tipuri de plăți integrate, abia atunci vor oferi cu adevarat clientilor optiunea ca fiecare sa-si aleaga modalitatea preferata de plata, in functie de preferinte, astfel incat mobile bankingul sa poata fi utilizat in masa.

Problema cu plățile mobile în ultimii ani este că au existat mici alianțe formate între unele companii care au obligat consumatorii sa plăteasca doar cu un anumit tip de card, la anumite bănci, la un anume furnizor de telefonie mobilă, la un anumit grup de 20 de comercianti. Ori aceasta nu este o adopție în masă a platilor mobile. Pentru ca daca vei vrea sa plătesti cu telefonul mobil la toti comerciantii, va trebui să descarci 10 sau 15 aplicații, sa deschizi 15 conturi bancare diferite, ceea ce nu are sens. Consumatorii nu vor asta.

De aceea, noi spunem că toate aceste servicii trebuie să fie integrate în aplicația băncii. Portofelul electronic, tehnologia sa, exista deja in telefonul consumatorilor, astfel ca dacă banca ofera o aplicație de mobile banking, aceasta ar trebui să includă toate aceste opțiuni de plata pentru clienti. In acest moment, solutiile de mobile banking evoluează spre portofelul electronic. Tot ce am in portofelul din buzunar poate fi transferat in portofelul electronic din telefon: toate cardurile, toate instrumentele de plata.

De asemenea, in aplicatia de pe telefon ar trebui sa am toate optiunile de plata, pentru a o putea alege pe cea mai convenabila, in functie de diverse criterii. Daca vreau sa fac o plată NFC cu cardul sau dacă vreau sa fac un transfer tip bump intre două telefoane mobile, daca vreau sa citesc un cod QR de pe un poster sau un alt telefon mobil, toate aceste optiuni ar trebui să le am activate în aplicația băncii din telefonul mobil.

- Dar inca nu există o astfel de aplicație la bănci ...

- Nu încă...

- Pregatiti o astfel de soluție pentru piața românească?

Citeste interviul integral in CLUBUL BANCHERILOR

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Se poate si mai rau decat la ING: clientii Unicredit n-au putut folosi aplicatiile de internet/mobile banking timp de patru zile la rand!

Clientii ING care s-au saturat in ultimul timp de erorile aparute in aplicatia de internet/mobile banking Home Bank, ultima data luni, cand intreaga zi serviciul a fost indisponibil, se pot consola ca la alte banci se poate si mai rau: aplicatia similara a Unicredit nu a functionat timp de patru detalii

Unii clienti ai BRD au probleme cu accesarea contului de pe telefoanele mobile (actualizat)

Mai multi clienti ai BRD s-au plans la Reclamatiibanci.ro ca nu-si mai pot accesa conturile de pe telefoanele mobile, prin intermediul site-ului mybrdnet.ro, intrucat nu le mai apare fereastra unde trebuie sa introduca parola. Fereastra cu numere dispuse aleatoriu din care trebuie aleasa detalii

La ce banci se pot muta clientii ING nemultumiti de problemele aplicatiei Home Bank (actualizat)

Multi clienti ai ING au amenintat ieri ca-si vor muta conturile la alte banci, fiind satui de problemele frecvente ale aplicatiei de internet/mobile banking Home Bank, care nu a functionat ieri toata ziua. De altfel, NG s-a confruntat periodic cu diverse probleme in utilizarea Home Bank, detalii

ING are iar probleme mari cu Home Bank, care nu a functionat toata ziua, dupa ce ieri s-a incercat lansarea platilor cu telefonul (actualizat)

ING Bank are din nou probleme cu functionarea aplicatiilor de internet si mobile banking Home Bank, precum si cu serviciul Call Center. Cardurile se pot folosi fara probleme, a anuntat banca. Clientii ING s-au plans ca nu au putut folosi Home Bank inca de dimineata, de la ora 9. In jurul detalii

Ultimele Comentarii