BANCI | Stirea Zilei

Garanti Bank lanseaza in premiera in Romania platile cu telefonul mobil prin coduri QR, o alternativa la platile cu cardul: sunt gratuite pentru clienti si cu 50% mai ieftine pentru magazine

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2013-10-22 16:54

Garanti Bank a lansat astazi oficial o aplicatie de plati in magazine cu smartphones prin coduri QR, in parteneriat cu procesatorul suedez Seamless, aplicatie ce se poate utiliza gratis, in exclusivitate de clientii acestei banci, fiind o alternativa mai ieftina cu 50% pentru comercianti decat platile cu cardul sau cu alte aplicatii de mobile banking, precum portofelele electronice (wallet) sau platile tip NFC.

Aplicatia SEQR poate fi folosită cu telefoanele cu Android 2.1 sau orice versiune mai nouă. Pentru terminalele Apple, SEQR solicită versiunea iOS 4.3 sau mai recentă (funcţionează cu Iphone, Ipad şi Ipod).

Practic, pentru a face cumparaturi in magazine, utilizatorii de telefoane mobile nu au nevoie de carduri ci doar de un cont deschis la banca, ale carui date sunt introduse, o singura data, in aplicatia denumita SEQR, iar comerciantii nu trebuie sa-si instaleze clasicele POS-uri, ci doar un program furnizat gratuit, in casele de marcat.

Cum se plateste cu aplicatia SEQR, ce se poate descarca gratuit in telefonul mobil din Google Play sau App Store:

1. Dupa ce ai facut cumparaturile in magazin, casierul te intreaba daca platesti cash/cu card/sau prin cod QR. Daca alegi ultima optiune, casiera scaneaza patratul QR de pe produsul cumparat iar informatia se transmite procesatorului Seamless.

2. Cumparatorul scaneaza si el, cu telefonul, codul QR afisat la casa de marcat sau pe site-ul de cumparaturi online

3. Aproba apoi tranzactia pe telefon, introducand codul PIN

4. Vizualizeaza chitanta si istoricul platilor salvate pe aplicatia din telefonul mobil.

„In prezent, SEQR reprezinta cea mai simpla, sigura si eficienta solutie de plata din Romania”, precizeaza banca.

Instalarea aplicatiei in telefonul mobil si efectuarea tranzactiilor sunt gratuite. De asemenea, si pentru comercianti este gratuita instalarea softului necesar acceptarii acestor tipuri de plati. Cel mai important insa, comisioanele interchange pe care trebuie sa le plateasca operatorului Seamless si bancii pentru fiecare tranzactie sunt cu 50% mai mici decat in cazul comisioanelor pentru platile cu cardul.

„Noua solutie de plata le permite comerciantilor sa isi reduca la jumatate costurile de tranzactionare comparativ cu alte metode de plata, ceea ce se traduce in profitabilitate crescuta inca din prima zi”, precizeaza Garanti Bank.

Avantajele aplicatiei pentru clienti:

o Gratuit, înregistrare simplă, ușor de folosit
o Acces în timp real la soldul cont(urilor) GarantiBank și chitanțe digitale salvate în aplicație
o Acces la reduceri și oferte promoționale de la comercianți direct pe telefonul mobil
o Mai sigur decât alte modalități de plată, deoarece nicio informație confidențială nu este salvată în telefon sau transmisă comerciantului
o Toată comunicarea între părțile implicate în tranzacție este criptată prin platforma de tranzacționare Seamless, care realizează 3,1 miliarde tranzacții anual, în peste 30 de țări.

Avantajele aplicatiei pentru comercianți:

o Nu presupune nicio investiție financiară, deoarece nu necesită instalarea de hardware
o Costurile de tranzacționare sunt reduse cu 50% comparativ cu alte metode de plată
o SEQR se integrează în softul de vânzare al comerciantului și este suficient ca acesta să afișeze codul QR la casa de marcat, pentru a putea fi scanat de către clienți.

De ce ar adopta un consumator platile cu telefonul mobil prin coduri QR?

Bogdan Sacuiu, Seamless: “Este pentru consumatori aceasta solutie de plati mobile cu coduri QR o modalitate de a inlocui platile cash sau cu cardul? Probabil nu. In schimb, ca si pentru comercianti, aceasta metoda aduce valoare adaugata platilor: utilizatorul vede balanta platilor in timp real, adica imediat dupa ce a facut plata primeste chitanta in format electronic, in aplicatia din telefon, iar acolo poate vedea si platile mai vechi, istoricul acestora.

Clientii bancii vor putea, pe viitor, sa poata face si transferuri de bani catre alte persoane cu telefonul. Imaginati-va cat de simplu va fi pentru un student in Bucuresti, de exemplu, sa primeasca bani instantaneu, in cateva secunde, de la parinti sau rude care locuiesc in alte orase.

De asemenea, urmeaza sa introducem in aplicatie si posibilitatea de a se plati facturile emise de diversi furnizori de utilitati. Pe factura va fi acel patrat cu codul QR, iar printr-o simpla scanare a codului cu telefonul, am si platit factura: nu mai trebuie sa mergi la ghiseele bancii, la ATM sau la cele ale furnizorilor de utilitati, nu mai trebuie sa deschizi aplicatia de internet banking”.

De ce sa accepte magazinele platile cu telefonul mobil?

Bogdan Sacuiu, Seamless: “Va vinde mai mult un magazin daca va avea si solutia de plata cu mobilul, pe langa cea cu cardul? Raspunsul meu e ca nu. Alceva face sa-i creasca vanzarile: preturile, promotiile, marketingul etc. Insa ce va fi interesant pentru comerciant este faptul ca prin aceasta aplicatie de plati mobile isi poate imbunatati relatia cu clientii, oferindu-le valoare adaugata. Cum? Le poate oferi diverse promotii, discounturi si programe de loializare, direct pe telefonul mobil, in aplicatia SEQR. Comerciantul, datorita costurilor mai mici prin aceasta metoda de plata, in comparatie cu cardul, ori va avea marja de profit mai mare, ori posibilitatea de a investi in promotii, discount-uri, programe de loializare pentru acesti clienti, deci costurile de procesare salvare vor fi in parte transferate consumatorului”.

Cat de sigure sunt platile cu telefonul mobil prin QR codes? Mai sigure decat cele cu cardul!

Bogdan Sacuiu, Seamless: Platile sunt foarte sigure, pentru ca de fapt nu transferi informatia contului tau bancar catre comerciant, ca la card, unde  exista asadar, un risc, desi mic, de a se copia datele cardului, singura informatie transmisa comerciantului este identitatea ta (a cumparatorului), deci este o imensa imbunatatire in privinta securitatii.”

De asemenea, daca se intercepteaza codul PIN, in timpul efectuarii tranzactiei, acesta nu foloseste nimanui, intrucat este incriptat, metoda de incriptare fiind identica cu cea folosita de banca.

Ce se intampla daca mi se fura telefonul sau il pierd?

Bogdan Sacuiu, Seamless: Daca ti se fura telefonul, riscul de a pierde banii este mai redus decat in cazul cardului, intrucat cu telefonul se pot face cumparaturi la magazine sau transferuri doar prin introducerea codului PIN, stiut doar de proprietarul telefonului, pe cand cu un card se pot face uneori si plati fara PIN, precum platile pe internet.

O solutie care permite clientilor sa renunte la carduri

„Suntem încântați să aducem SEQR pe piața din România prin parteneriatul cu GarantiBank. SEQR este singura soluție de plată cu telefonul mobil care permite clienților să renunțe la portofelul cu numerar, carduri, cupoane, carduri de loialitate și chitanțe și să utilizeze doar smartphone-­urile lor, gratuit, printr-­o singură aplicatie. Comerciantii au, de asemenea, beneficii importante de pe urma acestei soluții de plată, în primul rând deoarece costurile de tranzacționare se reduc la jumătate comparativ cu alte metode de plată”, a declarat Peter Fredell, CEO al companiei Seamless, furnizorul
SEQR.

„SEQR este o soluție de plată cu telefonul mobil unică pe piața din România și care este utilizată
cu succes în alte țări. Seamless este expert mondial în soluții de plată cu telefonul mobil,
iar GarantiBank caută să inoveze constant, pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților.
Prin urmare, această colaborare a venit în mod firesc și aduce beneficii tuturor părților implicate,
inclusiv clienților, comercianților și celor două companii care au făcut această tehnologie
disponibilă în România: Seamless și GarantiBank”, a declarat Fatih Arpas, director Canale Alternative de Distribuție & IT în cadrul GarantiBank.

„Prin SEQR, cei 300.000 clienți de retail ai băncii noastre, dar și clienții potențiali, își pot conecta
conturile curente la aplicație și își pot face cumpărăturile simplu, rapid și sigur folosind doar
telefonul mobil”, a adăugat Arpas.

În prezent, se poate plăti cu SEQR în București, la Subway Upground, în rețelele de magazine
Bata și For Family, precum și în locațiile HoReCa Bierhaus 67 și Ave Hotel.

Soluția este în curs de implementare la nivel național în rețelele magazinelor Nike, Collective,
Folli Follie, Converse, .kix, Calvin Klein Jeans, Star Place și Arsis, precum și la ceainaria Tabiet
și cafeneaua Antipa.

SEQR va fi disponibilă şi în alte locaţii şi oraşe în parteneriat cu comercianți din diverse domenii.

Estimari si alte declaratii

Fatih Arpas, director Canale Alternative de Distribuție & IT în cadrul GarantiBank, a spus, in cadrul conferintei in care a fost prezentata aplicatia, ca se asteapta ca pana la finalul acestui an un numar de 5.000 de clienti ai bancii sa se inregistreze in aceasta aplicatie de plati mobile. Pe de alta parte, intr-un interval de 6 luni, un numar de 500 de magazine si hoteluri urmeaza sa accepte aceasta modalitate de plata.

El precizeaza ca platile prin QR codes se pot face si cu telefoanele care au tehnologia NFC.

In privinta tranzactiilor cu telefonul mobil prin solutia SEQR, in 2012 s-au realizat un numar de 3,1 miliarde tranzactii, fata de 60 miliarde tranzactii ale Visa, asadar este un numar mai mic, dar relevant, avand in vedere faptul ca solutia este la inceput, dar cresterea este rapida, spune Bogdan Sacuiu, Chief Sales Officer la Seamless.

"Avem operatiuni in 30 de tari din lume, lucram din 2005 cu operatori de telefonie mobila, cu retaileri mari precum 7eleven in Thailanda, care are 8000 de magazine in tara, cu banci si furnizori de servicii de plata, avem conectate 525.000 de aplicatii active la nivel global.

Intra in CLUBUL BANCHERILOR pentru a citi alte declaratii ale reprezentantilor celor doua companii despre noua solutie de plata

Comentarii

bogdan
QR
Nu se spune nicaieri tot procesul... ce se intampla daca sunt nemultumit de produs, cum imi iau banii inapoi, ce se intampla daca sunt debitat, eronat de doua ori, ce se intampla la scanarea codului pe calculator, daca fac plat asi nu-mi primesc produsul etc.? Toate acestea sunt reglementate in cazul platilor cu cardul, cum este in cazaul platilor direct din cont? Se ramane la birocratia numita Protectia Consumatorului sau trebuie sa dau comerciantul in judecata pentru recuperarea unui prejudiciu...?



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



ROBOR-ul devine primul agent al BNR de inasprire a creditarii (politicii monetare)

“Noi am facut mari eforturi sa pastram o lichiditate excesiva in piata, desi nu e prea bine sa faci asa ceva, pentru a recastiga increderea bancilor, astfel ca dobanzile s-au dus in jos iar creditarea a scazut”, declara guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, la cea mai recenta conferinta detalii

Topul bancilor cu cele mai bune conturi de TVA

Noua lege privind plata defalcata a Taxei pe Valoarea Adaugata (TVA) antreneaza concurenta intre banci: CEC Bank si Unicredit au anuntat astazi ca ofera conturi fara comisioane de administrare pentru clientii existenti, precum si alte reduceri de taxe, concurand astfel chiar si cu contul de TVA detalii

Prima toamna fara credite Prima Casa dupa opt ani: ce alternative de credite ipotecare au bancile?

Fondurile pentru garantiile aferente Programului Prima Casa s-au epuizat iar Fondul de Garantare a Creditelor pentru IMM (FNGCIMM) spune ca nu vor mai fi suplimentate in acest an, cum s-a intamplat in anii precedenti, urmand ca reluarea creditarii prin acest program sa se reia de la inceputul detalii

BCR a fost nevoita sa achite un impozit de 40% din profit in urma controlului ANAF

Banca Comerciala Romana (BCR) a fost nevoita sa inregistreze in primul semestru din acest an un impozit pe profit de 178 milioane lei, reprezentand 37% din profitul brut de 482 milioane lei, mult mai mult decat cota standard de impozitare de 16%, in urma finalizarii unui control al Agentiei detalii

Ultimele Comentarii