PENSII PRIVATE | Profil

Reglementari pentru prevenirea spalarii banilor in sistemul de pensii private

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2009-03-24 07:50

Vineri, 20 martie a.c., Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a lansat în dezbatere publică proiectul Normei privind cunoaşterea clientelei în scopul prevenirii spălării banilor şi a finanţării actelor de terorism în sistemul de pensii private.

Actul normativ reglementează activitatea de prevenire şi combatere a spălării banilor şi a finanţării actelor de terorism în sistemul de pensii private, aplicabil administratorilor de fonduri de pensii private şi fondurilor de pensii private pe care le administrează precum şi agenţilor de marketing autorizaţi/avizaţi în sistemul pensiilor private.

Pentru a preveni şi împiedica implicarea administratorului/agentului de marketing în operaţiuni suspecte de spălare de bani şi de finanţare a actelor de terorism, administratorii fondurilor de pensii private, atât obligatorii, cât şi facultative, precum şi agenţii de marketing autorizaţi de către CSSPP vor avea obligaţia, conform proiectului de normă, să întocmească, să stabilească şi să aplice politici, proceduri, mecanisme şi măsuri adecvate în materie de cunoaştere a clientelei, de raportare, de păstrare a evidenţelor, de control intern, evaluare şi gestionare a riscurilor.

Politicile şi procedurile de cunoaştere a clientelei, elaborate de fiecare administrator sau agent de marketing, vor trebui să conţină un set minim de elemente, dintre care amintim:

• proceduri de identificare şi monitorizare permanentă a clienţilor
• proceduri de monitorizare a operaţiunilor derulate de clienţi pentru a detecta tranzacţiile neobişnuite şi cele suspecte
• modalităţi de întocmire şi păstrare a evidenţelor corespunzătoare, precum si a accesului la acestea
• proceduri de verificare a modului de implementare a politicilor si procedurilor elaborate si de evaluare a eficienţei acestora
• standarde pentru angajare şi programe de pregătire a personalului în domeniul cunoaşterii clientelei dar şi proceduri de raportare atât internă, cât şi către autorităţile competente
Proiectul de norma prevede, totodată, că administratorii şi agenţii de marketing trebuie să raporteze, către CSSPP şi Oficiul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor - ONPCSB, în cel mult 10 zile, operaţiunile cu sume în numerar, în lei sau valută, a căror limita minimă o reprezintă echivalentul în lei a 15.000 euro, indiferent dacă tranzacţia se realizează prin una sau mai multe operaţiuni. Informaţiile aferente fiecărei operaţiuni derulate vor trebui păstrate pentru o perioada de cinci ani, pentru a putea fi puse la dispoziţia organelor de urmărire penală, CSSPP sau ONPCSB, la solicitarea acestora.

Administratorii şi agenţii de marketing vor avea obligaţia să desemneze una sau mai multe persoane cu responsabilităţi în aplicarea prevederilor legale referitoare la prevenirea şi combaterea spălării banilor şi a finanţării actelor de terorism.

Proiectul actului normativ a fost elaborat în baza prevederilor Legii nr. 656 / 07.12.2002 privind prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere prevederile Legii nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare şi ale Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Proiectul Normei privind cunoaşterea clientelei în scopul prevenirii spălării banilor şi a finanţării actelor de terorism în sistemul de pensii private este disponibil pe site-ul www.csspp.ro, secţiunea Dezbatere Publică.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Profil



Banca Transilvania pregateste o noua premiera in relatia cu clientii, cu ajutorul noilor tehnologii

Banca Transilvania, cea mai mare bancă din România È™i din sud-estul Europei, colaborează cu Evam, care oferă platforma de top MarTech, pentru a crea experienÈ›e în timp real, pe toate canalele, pentru clienÈ›ii săi, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Este o detalii

Cont cu comisioane reduse pentru femeile de afaceri, la Patria Bank

Patria Bank lansează “Pachetul Patria pentru Femeile Antreprenor”, un pachet care include o serie de avantaje financiare personalizate pentru a sprijini afacerile conduse de femeile din România, anunta banca intr-un comunicat, in care detalii

Un cont bancar poate fi folosit in comun de 4 persoane

ING Bank anunta ca titularii de conturi pot sa permita altor trei persoane sa gestioneaze in comun banii, din aplicatia Home Bank. Persoanele imputernicite pot sa-si comande carduri fizice sau virtuale, sa faca plati sau detalii

CEC Bank a intrecut BRD si devine a treia mare banca din Romania

CEC Bank a avut o crestere robusta anul trecut, reusind sa devina a treia mare banca din Romania, luand locul BRD. "Ne-am majorat activele cu 35% față de perioada similară a anului trecut, ceea ce ne-a propulsat în topul primelor trei bănci din detalii

 



 

Ultimele Comentarii