BANCI | Stirea Zilei

Reclamatiile primite de Raiffeisen de la clienti cresc la un nou record al ultimilor zece ani

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2017-05-02 23:54

Reclamatiile primite de Raiffeisen Bank de la clientii sai pe parcursul anului trecut au crescut cu 14%, echivalentul a peste 8.000 de plangeri, la peste 68.000 in total, ceea ce inseamna 280 de reclamatii in fiecare zi lucratoare din an.

Este cel mai mare numar de reclamatii din ultimii zece ani: fata de anul 2011, cand banca inregistra in jur de 30.000 de reclamatii, numarul acestora s-a dublat anul trecut.

Raiffeisen Bank este una dintre bancile cu cele mai multe probleme din sistemul bancar romanesc: a fost acuzata ca a avut clauza abuzive in contractele de credit, motiv pentru care multi clienti au dat banca in judecata. In acelasi timp, banca are multe credite in franci elvetieni (CHF), un alt motiv de discordie cu clientii, care au cerut de mult timp sa le fie redusa povara cresterii puternice a cursului valutar CHF/RON dupa criza din 2008, care le-a dublat ratele la credite.

Exista insa si multe alte motive pentru care clientii Raiffeisen sunt nemultumiti de serviciile bancii, dupa cum rezulta din plangerile inregistrate la Reclamatiibanci.ro: “Bancomatul nu mi-a eliberat banii”, “Coada la agentia Raiffeisen”, “Contul blocat pentru o poprire”, “Transfer de bani online intarziat”, “Poprire pe pensia alimentara a copilului” sau “Blocarea contului de salariu”.

Raiffeisen sustine ca 98% dintre cei care au facut reclamatii au ramas clientii bancii, nu s-au mutat la alta banca, ceea ce pentru banca este bine, insa este un semnal de alarma pentru gradul de mobilitate a clientilor din sectorul bancar si nivelul concurentei.

Pe de alta parte, este posibil ca majoritatea clientilor Raiffeisen sa fi ales sa-i ramana fideli pentru ca au fost multumiti de modul in care banca le-a rezolvat plangerile, dupa cum rezulta din datele prezentate de banca.

Dar cat de multumiti sunt clientii Raiffeisen in privinta modului in care banca le-a tratat reclamatiile?

Conform sondajului realizat de banca printre clienti, gratul de satisfactie masurat pe o scara de la 1 la 5 s-a situat la 3,2, in usoara crestere de la 3,1 in anul precedent.

Ponderea rezolutiilor pozitive la reclamatii, adica cele rezolvate in beneficiul clientilor, a crescut la 82%, cel mai ridicat nivel al ultimilor ani, comparativ cu doar 60% in 2010. Ceea ce inseamna ca banca se dovedeste tot mai dispusa sa satisfaca doleantele clientilor, cu scopul de a-i fideliza.

Raiffeisen Bank are in jur de doua milioane de clienti persoane fizice, 100.000 de clienti IMM si 5.600 de clienti companii.

Taguri: Raiffeisen Bank  Reclamatiibanci.ro  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Altex, Flanco si Cetelem nu respecta legea in privinta afisarii costurilor totale ale unui credit (DAE)

Altex, Flanco si Cetelem incalca legea care obliga bancile si institutiile financiare nebancare sa afiseze in orice forma de publicitate toate costurile unui credit, atat rata, dobanda si comisioanele, cat si Dobanda Anuala Efectiva (DAE), indicatorul pentru costul total al unui detalii

BRD a pierdut 10.000 de clienti in primele trei luni din acest an

BRD, subsidara bancii franceze Groupe Societe Generale, a pierdut 10.000 de clienti in primul trimestru din acest an, ceea ce inseamna ca zilnic peste 100 de clienti si-au inchis conturile la aceasta banca. BRD a raportat un numar total de 2,317 milioane de clienti activi la finalul detalii

Legea bancilor pentru locuinte s-a schimbat, dar intrebarea e daca se vor schimba si bancile

Cele doua banci pentru locuinte (BCR Banca pentru Locuinte si Raiffeisen Banca pentru Locuinte) sunt acuzate de Curtea de Conturi ca au primit subventii publice pe care le-au utilizat pentru a obtine profituri, investindu-le in principal in titluri de stat, in loc sa le plaseze in credite detalii

Legea insolventei persoanelor fizice trebuie modificata inainte de a se putea aplica, la trei ani de la adoptare

Legea 151 din 2015 privind insolventa persoanelor fizice, initiata de deputata PSD, Ana Birchall, este atat de greu de aplicat incat nici dupa trei ani de la adoptare autoritatile nu reusesc sa o puna in practica, ba mai mult, trebuie modificata si completata. Autoritatea Nationala detalii

Ultimele Comentarii