BANCI | Stirea Zilei

Reclamatiile primite de Raiffeisen de la clienti cresc la un nou record al ultimilor zece ani

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2017-05-02 23:54

Reclamatiile primite de Raiffeisen Bank de la clientii sai pe parcursul anului trecut au crescut cu 14%, echivalentul a peste 8.000 de plangeri, la peste 68.000 in total, ceea ce inseamna 280 de reclamatii in fiecare zi lucratoare din an.

Este cel mai mare numar de reclamatii din ultimii zece ani: fata de anul 2011, cand banca inregistra in jur de 30.000 de reclamatii, numarul acestora s-a dublat anul trecut.

Raiffeisen Bank este una dintre bancile cu cele mai multe probleme din sistemul bancar romanesc: a fost acuzata ca a avut clauza abuzive in contractele de credit, motiv pentru care multi clienti au dat banca in judecata. In acelasi timp, banca are multe credite in franci elvetieni (CHF), un alt motiv de discordie cu clientii, care au cerut de mult timp sa le fie redusa povara cresterii puternice a cursului valutar CHF/RON dupa criza din 2008, care le-a dublat ratele la credite.

Exista insa si multe alte motive pentru care clientii Raiffeisen sunt nemultumiti de serviciile bancii, dupa cum rezulta din plangerile inregistrate la Reclamatiibanci.ro: “Bancomatul nu mi-a eliberat banii”, “Coada la agentia Raiffeisen”, “Contul blocat pentru o poprire”, “Transfer de bani online intarziat”, “Poprire pe pensia alimentara a copilului” sau “Blocarea contului de salariu”.

Raiffeisen sustine ca 98% dintre cei care au facut reclamatii au ramas clientii bancii, nu s-au mutat la alta banca, ceea ce pentru banca este bine, insa este un semnal de alarma pentru gradul de mobilitate a clientilor din sectorul bancar si nivelul concurentei.

Pe de alta parte, este posibil ca majoritatea clientilor Raiffeisen sa fi ales sa-i ramana fideli pentru ca au fost multumiti de modul in care banca le-a rezolvat plangerile, dupa cum rezulta din datele prezentate de banca.

Dar cat de multumiti sunt clientii Raiffeisen in privinta modului in care banca le-a tratat reclamatiile?

Conform sondajului realizat de banca printre clienti, gratul de satisfactie masurat pe o scara de la 1 la 5 s-a situat la 3,2, in usoara crestere de la 3,1 in anul precedent.

Ponderea rezolutiilor pozitive la reclamatii, adica cele rezolvate in beneficiul clientilor, a crescut la 82%, cel mai ridicat nivel al ultimilor ani, comparativ cu doar 60% in 2010. Ceea ce inseamna ca banca se dovedeste tot mai dispusa sa satisfaca doleantele clientilor, cu scopul de a-i fideliza.

Raiffeisen Bank are in jur de doua milioane de clienti persoane fizice, 100.000 de clienti IMM si 5.600 de clienti companii.

Taguri: banci  Raiffeisen Bank  Reclamatiibanci.ro  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



BNR a gasit vinovatii pentru creditarea scazuta a firmelor: strainii din conducerea bancilor, care nu inteleg specificul economiei romanesti

Viceguvernatorul BNR Liviu Voinea considera ca unul dintre motivele pentru care bancile nu reusesc sa-si majoreze mai mult creditele acordate firmelor este numarul mic de romani din conducerea bancilor care inteleg specificul economiei noastre. In jargonul lui Voinea, propozitia suna asa: detalii

Unde greseste Mugur Isarescu

Mugur Isarescu, guvernatorul BNR, continua sa faca o mare greseala: nu vrea cu niciun chip sa admita ca Banca Nationala si bancile au facut erori destul de mari inainte si dupa criza din 2008 si da vina pe unii sau altii ca nu ar intelege cum functioneaza sistemul bancar si care ar fi rolul detalii

Sistemul bancar si-a majorat profitul cu 6% in T1, la 1,240 miliarde lei

Sistemul bancar romanesc, format din 37 de institutii de credit (36 de banci, dintre care 8 sucursale ale bancilor straine si o cooperativa de credit) a obtinut in primul trimestru (T1) din acest an un profit net de 1,240 miliarde lei, in crestere cu 6% fata de aceeasi perioada a anului trecut, detalii

Bancile pierd monopolul pe conturile clientilor

De la 1 ianuarie 2018, bancile vor pierde monopolul informatiilor despre conturile clientilor, pe care vor fi obligate, printr-o directiva europeana, sa le furnizeze si altor parti interesate, precum institutii bancare sau nebancare concurente sau firme de tehnologii financiare detalii

Ultimele Comentarii