BANCI | Stirea Zilei

Raiffeisen Bank, amendata de ANPC pentru ca a refuzat sa-i dea pensia unui client printr-un mandatar

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2018-01-11 21:34

Raiffeisen Bank a fost amendata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) cu 1.000 de lei, jumatate din maximul prevazut de lege, pentru ca a refuzat sa elibereze pensia unui client plecat in strainatate, dar care avea un reprezentant (mandatar) sa-i ridice banii din banca, in fiecare luna.

Banca a refuzat sa-i dea banii respectivului mandatar, desi acesta avea o procura in acest sens, emisa de consulatul Romaniei din tara unde avea rezidenta clientul Raiffeisen, act pe baza caruia banca a acceptat anterior, timp de peste un an, sa vireze pensia reprezentantului clientului.

Si atunci de ce nu a mai vrut banca sa-i dea banii reprezentantului clientului sau, desi acesta avea o procura valabila?

Din prudenta, s-a justificat banca, mai exact pentru a nu se confrunta cu situatia in care procura sa fi fost intre timp anulata iar mandatarul clientului sa retraga ilegal banii, fara acordul clientului, astfel incat banca sa fie nevoita sa-l despagubeasca ulterior.

Cu alte cuvinte, banca a preferat sa recurga la un potential abuz, refuzand sa elibereze banii de pensie, probabil necesari pentru subzistenta pentru clientul sau, cu scopul de a evita o potentiala scadere temporara a profitului bancii, de ordinul a sute de milioane de lei in fiecare an.

Raiffeisen l-a pus pe imputernicitul care trebuie sa ridice pensia clientului sa se duca la un notar de la care sa obtina un act din care sa rezulte, in urma veificarii la Registul National Notarial, ca mandatul nu a fost revocat, ceea ce inseamna costuri suplimentare si timp pierdut.

Cinstit ar fi fost ca banca sa-i dea omului pensia si apoi sa verifice, pentru ca oricum dispune de o armata de angajati si juristi, daca nu cumva procura respectiva a fost revocata. Oricum, daca s-ar fi intamplat asta, banca isi putea recupera ulterior banii de la cel care a inselat-o, printr-o actiune in justitie.

Banca insa a preferat sa nu riste niciun banut din profit si sa blocheze pensia omului.

Motiv pentru care acesta a reclamat Raiffeisen la ANPC, care a ajuns la concluzia ca banca a avut un comportament incorect, astfel ca a amendat-o si i-a interzis sa mai solicite mandatarilor acte de la notar, daca acestia aveau o procura valabila.

Banca a contestat in justitie Ordinul ANPC prin care a fost amendata, iar o instanta de la Judecatoria Sectorului 1 i-a dat castig de cauza.

ANPC a contestat insa decizia primei instante la Curtea de Apel Bucuresti, care la finalul anului trecut a schimbat total prima sentinta si a pronuntat o decizie definitiva prin care a mentinut Ordinul ANPC prin care Raiffeisen Bank a fost amendata si obligata sa renunte la astfel de practici abuzive.

Responsabilii cu comunicarea ai Raiffeisen Bank nu au raspuns la intrebarile Bancherul.ro privind acest caz.

Comentarii

Veregut Leon Anca Doina
refuzul bancii Raiffeisen de a elibera cardul de pensie
Buna ziu ma regasesc in povestea de mai sus azi 26,04,2021 . am cardul de pensie blocat fara motiv si ma obliga sa semnez tot felul de cereri de emitere nou cum ca asa e procedura. Daca e de interes si de ajutor vorbim de maine. Succes si vigilenta!

Elena
Refuzul băncii de a corecta Greșelile făcute de un agent al băncii in contul personal al clientului
Banca a refuzat sa îmi corecteze, darele personale, notate de agentul băncii in mod gresit, acum cred ca intenționat, numele strazii, numarul de telef acasă, lipsind care și telef mobil. Banca refuza corectarea deși mandatarul meu ma reprezintă, am trimis și email cu fotocopiate după darele personale, degeaba, refuza sa îmi dea cardurile și dreptul de a-mi lua pensia. Acest abuz a început din 2019...acum inteleg de ce....banca vrea profit cu banii pensionarilor care locuiesc in străinătate, abuzând și intimidant!

Vasile Coman - Bancherul.ro
reclamatie Raiffeisen
Elena, trimiteti-mi mai multe detalii despre problema dumneavoastra cu Raiffeisen la adresa de email vasile.coman@bancherul.ro, pentru a va ajuta sa o rezolvati. In acelasi timp, va sfatuiesc sa faceti si o reclamatie la Raiffeisen.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Topul creditelor ipotecare cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3-10 ani

Dobanzile fixe in primii 3-10 ani pentru un credit ipotecar variaza intre 5,75% si 9,90%, in functie de banca si de perioada cu dobanda nemodificata, conform ofertelor celor mai importante 10 banci. Dobanzile luate in calcul sunt cele standard, fara alte detalii

Cum raspunde ANPC la o reclamatie despre o frauda online: cu cuvintele bancii

Clientul unei banci (Unicredit) a fost fraudat online cu 25.000 de lei cu o asa-zisa investitie in actiuni pe site-ul Rominvest. (Atentie! Acest site functioneaza si in prezent, la acest link, https://dimensionaldreamscape.cam, dupa mai bine de o luna de la detalii

Dobanzile la creditele online ale IFN-urilor, plafonate prin lege la 365% pe an, fata de 70.000% cat erau pana acum

Parlamentul a adoptat o lege prin care dobanzile (DAE) la creditele online acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) sunt plafonate la 1% pe zi (365% pe an) in cazul imprumuturilor de maxim 5.000 de lei, 0,8% pe zi (292% pe an) la cele de pana la 10.000 de lei si 0,6% pe detalii

Revolut isi obliga clientii sa plateasca credite facute prin fraude online

„Acești escroci de la Neocapital nu numai ca m-au pacalit sa le transfer foarte mulți bani, dar au inițiat și un credit de nevoi personale direct din aplicația Revolut iar eu acum trebuie sa plătesc rate pentru acest credit”, se plange un cititor, la detalii

 



 

Ultimele Comentarii