Banca Italo Romena si-a prezentat noua strategie in Romania: concentrarea pe segmentul IMM-urilor |
Autor: Bancherul.ro 2012-07-12 13:28 |
|
În cadrul unei conferinţe de presă, conducerea Băncii Italo Romena şi-a prezentat noile linii strategice pentru perioada următoare, anunta banca intr-un comunicat.
La conferinţa care s-a ţinut astăzi la sediul Băncii din Str. Gara Herăstrău nr. 2-4, a fost prezentă noua echipă managerială alcătuită din Paolo Mariani – Directorul General (foto), Gheorghe Muntean – Directorul Sucursalei Bucureşti, Roberto Broggini – Directorul Comercial şi Lucio Boato – Directorul Direcţiei Credite.
La patru luni de la numirea sa în funcţia de Director General al Băncii Italo Romena, Paolo Mariani a prezentat strategia pe care instituţia o va urma pentru atingerea obiectivelor economice stabilite deservind totodată în mod optim teritoriile în care operează.
„Am venit în România acum patru luni cu dorinţa de a cunoaşte acest teritoriu în care instituţia noastră operează, având în vedere investiţiile italiene importante ce s-au făcut în această ţară. După analizarea atentă a contextului local şi a oportunităţilor oferite de piaţă, astăzi putem vorbi despre noile linii strategice ale instituţiei”, a declarat Paolo Mariani, Director General al Băncii Italo Romena. „Strategia noastră se va concentra pe segmentul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, atât româneşti, cât şi italiene, şi a reţelei cu care aceasta interacţionează. Mă refer în mod special la societăţile de consultanţă şi la practicanţii de Profesii Liberale. Bineînţeles nu vom neglija segmentul persoanelor fizice pentru care realizam un proiect de remodelare a portofoliului de produse şi servicii astfel încât acestea să fie în sintonie cu aşteptările acestora”, a adăugat Paolo Mariani.
Noua conducere a Băncii are în vedere rearticularea şi întărirea reţelei comerciale pentru realizarea unei legături mai apropiate cu teritoriul şi pentru creşterea eficienţei operaţiunilor. Banca Italo Romena pregăteşte de asemenea lansarea de produse şi servicii concepute pentru a răspunde necesităţilor specifice ale segmentelor cărora acestea le sunt adresate.
„Politica comercială a Băncii este gândită pentru a putea deservi la 360◦ nevoile profesionale şi personale ale clienţilor. Astfel, pentru clienţii persoane fizice, pe lângă produsele de creditare pentru investiţii imobiliare şi nevoi personale, portofoliul de produse va fi completat cu o serie de produse precum cardurile de credit cu perioada de graţie şi facilităţi suplimentare, împrumuturi pentru finanţarea cheltuielilor pentru îngrijiri medicale sau pentru studii universitare şi postuniversitare şi produse de economisire”, a declarat Roberto Broggini, Directorul Comercial al Băncii Italo Romena. „Pentru segmentul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi cel al Profesiilor Liberale vor fi lansate linii de credit pentru investiţii şi pentru susţinerea activităţii curente, având condiţii economice avantajoase, pachete de produse şi servicii la costuri reduse, carduri de credit Business şi produse de economisire. O altă linie de business pe care o propunem acestei categorii de clientelă este aceea a leasing-ului de tip instrumental, auto şi imobiliar, urmare a preluării acestei ramuri de activitate de la Italo Romena Leasing”, a adăugat Roberto Broggini.
În ceea ce priveşte activitatea de creditare a instituţiei, Directorul Direcţiei Credite, Lucio Boato, a reafirmat sprijinul pe care Banca îl oferă clientelei prin punerea la dispoziţie de produse adaptate la particularităţile solicitanţilor.
„Banca va continua activitatea de acordare de credite atât către persoane fizice, cât şi către mediul de afaceri, revizuind portofoliul de produse dar şi lansând alte produse, cu respectarea în continuare a principiilor de prudenţă impuse de actualul context economic”, a declarat Lucio Boato, Directorul Direcţiei Credite a Băncii Italo Romena.
Banca va fi prezentă şi în sectoarele agriculturii şi al energiei regenerabile precum şi în cel al fondurilor structurale, cu produse de cofinanţare şi servicii de consultanţă, prin colaborarea cu companii specializate în realizarea unor astfel de proiecte.
„Printre priorităţile Băncii se numără continuarea investiţiilor în sisteme informatice, după schimbarea din 2011 a soluţiei de core-banking şi internet banking, precum şi în cadrul activităţilor de supraveghere şi control prin implementarea de aplicaţii specifice în privinţa activităţii de cunoaştere a clientelei”, a declarat Gheorghe Muntean, Directorul Sucursalei Bucureşti.
Banca Italo Romena
Banca Italo Romena a fost înfiinţată în anul 1980 şi reprezintă un prim exemplu de joint-venture între Italia şi România în sectorul bancar. Din anul 2000, face parte din Grupul Veneto Banca, care se află printre primele 12 instituţii financiar-bancare din Italia.
Din 2001, Banca Italo Romena şi-a dezvoltat treptat reţeaua teritorială şi portofoliul de clienţi. Dintr-o bancă orientată, la început, către segmentul corporate, în special către societăţile italiene, aceasta s-a deschis, cu timpul, şi către societăţile româneşti şi către segmentul retail.
Sediul central al Bancii Italo Romena se află în Italia (provincia Treviso), iar în România aceasta operează prin Sucursala Bucureşti, a cărei reţea cuprinde 22 de agenţii, dintre care 5 se află în Bucureşti şi 17 sunt situate în cele mai importante oraşe.
|
|