www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Rezultate Aviva plc în primul trimestru din 2010

Autor: Bancherul.ro
2010-05-17 12:43
Aviva plc a dat publicităţii rezultatele preliminare înregistrate în primul trimestru al anului 2010:
• Al doilea trimestru de creşteri semnificative: vânzările de produse de economisire pe termen lung au crescut cu 16% până la 10 miliarde lire sterline (comparativ cu 8,8 miliarde lire sterline în ultimul trimestru din 2009)
• Vânzările de produse de economisire pe termen lung în Europa şi UK au crescut cu 16% şi reprezintă 85% din vânzările întregului Grup Aviva
• Nivelul marjei de profit a Grupului a fost la acelaşi nivel cu anul 2009
• Gradul de solvabilitate IGD - surplus de 4,4 mld lire sterline, după deducerea dividendelor
• Valoare neta MCEV per acţiune de 505 pence, în creştere cu 7% (comparativ cu 471 pence în 2009).


Andrew Moss, directorul general al grupului Aviva, comentează aceste rezultate:
“Este un început de an încurajator. Europa şi UK sunt motoarele principale ale creşterii înregistrate la nivel de Grup Aviva, contribuind cu 85% din totalul vânzărilor de produse de economisire pe termen lung din acest prim trimestru. Vânzările au revenit la un trend ascendent şi chiar am înregistrat performanţe importante în ceea ce priveşte portofoliul de asigurări de viaţă, asigurări generale şi investiţii, comparativ cu primul trimestru al anului trecut. Poziţia noastră de capital rămâne puternică şi, fiind al doilea trimestru consecutiv de creştere (după ultimul trimestru din anul 2009) ne va ajuta să încheiem anul în forţă, deşi există destul de multe incertitudini într-o serie de pieţe pe care suntem prezenţi.”
„Sunt încântat că avem un plan de finanţare pe termen lung pentru business-ul nostru de pensii din UK, ceea ce va duce la eliminarea deficitului în timp.”

Aviva Europa
• Vânzările de asigurări de viaţă şi pensii au crescut cu 14% comparativ cu ultimul trimestru al anului trecut, până la 4.858 milioane lire sterline (în Q4 valoarea vânzărilor era de 3.753 milioane lire sterline) şi cu 13% mai mari comparativ cu primul trimestru al anului 2009.
• Am făcut progrese importante în cadrul programului nostru de transformare europeană şi implementare a unui model operaţional pan-european, ceea ce include crearea unei platforme unice de bancassurance, dezvoltarea unui portofoliu de produse unic şi o centralizare a iniţiativelor de vânzare şi dezvoltare de produse în Polonia, Irlanda şi într-o serie de pieţe importante.