Daca vrei sa ai acces la contul tau bancar de pe telefon, tableta sau calculator, fara teama ca se va intampla ceva cu banii tai, prima masura de precautie este sa te asiguri ca activezi o aplicatie sau o platforma de internet banking autentica, adica cea a bancii unde ai contul sau la care vrei sa-ti faci un cont.
Cum te feresti de posibile probleme? Sa spunem ca primesti un mesaj pe Whatsapp, Facebook, e-mail sau alt mijloc de comunicare, aparent din partea bancii, in care ti se cere sa-ti activezi sau reactivezi o aplicatie, pentru accesul la cont. Motivele pot fi diverse, precum actualizarea datelor personale, pentru a nu-ti fi inchis contul, sau modernizarea/schimbarea aplicatiei.
Atentie! Nu trebuie sa raspunzi niciodata la astfel de mesaje si nu trebuie sa accesezi linkurile si documentele atasate, intrucat acestea sunt tentative de frauda sau virusi meniti a-ti fura datele personale si de a accesa contul tau bancar!
In astfel de cazuri, trebuie intotdeauna sa suni mai intai la banca la care ai contul si sa verifici daca aceasta a fost cea care ti-a transmis invitatia de activare/schimbare a serviciului de internet/mobile banking sau de actualizare a datelor personale.
Tot mai multe banci, printre care si ING Bank, permit activarea online a serviciului de mobile/internet banking, fara sa mergi la banca, intrând pe site-ul oficial al băncii, la rubrica de internet banking, și completând formularul cu datele de identificare cerute.
În cazul serviciilor de mobile banking, descarci aplicațiile pe care le dorești din Google Play sau App Store, în funcție de smartphone-ul pe care îl deții. Pentru descărcarea aplicației de mobile banking este indicată o versiune minimă de Android/iOS pe care trebuie să o ai instalată pe telefon.
În general, autentificarea și alegerea parolelor se face prin trimiterea de către bancă a unui e-mail la adresa ta, pe care ai trecut-o în formular. Apoi urmezi pașii simpli pe care îi primești pentru activarea serviciului cerut.
Serviciul de internet banking/mobile banking se poate activa și în sucursalele bancare, unde trebuie să vii cu cartea de identitate și cardul bancar. În sucursale poți avea chiar o prezentare a aplicației din partea agentului din bancă, pentru a ști să folosiți cele mai importante funcționalități.
Dacă nu ești client, poți deschide și contul tot prin prezența în sucursala băncii. Unele bănci pun la dispoziție și posibilitatea de a-ți face cont online și primești cardul direct acasă, după care poți activa serviciile de internet banking/mobile banking.
Mai mult, dacă ți-ai rătăcit sau ai pierdut cardul, din aplicatie poți bloca vechiul card și emite un card nou, pe care-l vei primi acasa, fără să fie nevoie să mergi în sucursala băncii.