CEC Bank anunta ca din 1 ianuarie 2021, platile online cu cardul se vor putea face doar prin doua modalitati de autentificare:
1. Autentificarea biometrică prin utilizarea/accesarea aplicației Mobile Banking, funcționalitate disponibilă din luna mai 2020.
2. Utilizarea unei parole statice, suplimentar față de parola dinamică primită prin SMS și utilizată până în prezent pentru autentificarea tranzacției.
Anuntul CEC Bank:
Pentru o siguranță sporită a banilor tăi, la fiecare plată online securizata cu cardul CEC Bank vei utiliza doi factori/parole pentru a autentifica tranzacțiile.
De la 1 ianuarie 2021, la nivelul întregii Uniuni Europene se vor aplica reguli mai stricte de autentificare a clienților, atunci când aceștia fac plăți online cu cardul securizate. Astfel, trebuie să folosiți doi factori din cele trei categorii posibile:
(1) ceva ce doar clientul cunoaşte, cum ar fi codul PIN/parola;
(2) ceva ce doar clientul deţine, de exemplu telefonul mobil și coduri de autorizare trimise pe SMS și
(3) ceva ce clientul este, cum ar fi amprenta, recunoaşterea facială sau alte elemente de biometrie.
Banca nu va avea acces la datele tale biometrice, ci vor fi folosite pentru validare de pe telefon.
La CEC Bank ai la dispoziție următoarele metode de autentificare a plăților online cu cardul securizate:
- Autentificarea biometrică prin utilizarea/accesarea aplicației Mobile Banking, funcționalitate disponibilă din luna mai 2020.
- Utilizarea unei parole statice, suplimentar față de parola dinamică primită prin SMS și utilizată până în prezent pentru autentificarea tranzacției.
Pentru toți clienții înrolați în serviciul 3D Secure, parola statică inițială folosită la prima tranzacție este numele de fată al mamei sau parola declarată la Bancă în locul numelui de fată al mamei (se va utiliza fără diacritice), așa cum aceasta a fost furnizată în cererea de emitere a cardului, fiind obligatorie schimbarea acesteia cu o nouă parolă (alfanumerică de minimum 8-10 caractere, cu includerea cel puțin a unui caracter special - litere mari, litere mici, numere, caractere speciale) încă de la autentificarea primei tranzacții.
Pentru mai multă ușurință în ceea ce privește efectuarea plăților online cu cardul securizate 3D recomandăm utilizarea/accesarea aplicației Mobile Banking și activarea autentificării biometrice din această aplicație.
Astfel, vei primi notificare push pe telefon și vei putea autentifica tranzacția biometric după logarea în aplicația Mobile Banking, fără a mai fi necesară introducerea parolei și a codului unic primit prin SMS în pagina comerciantului. După finalizarea autentificării în aplicația Mobile Banking este necesară întoarcerea pe pagina comerciantului pentru finalizarea tranzacției.
Cum activez autentificarea biometrică pentru plățile online cu cardul din Mobile Banking
Bucură-te de tranzacții rapide și sigure pe internet, folosind autentificarea biometrică prin Mobile Banking pentru plățile online cu cardul. Odată activată această opțiune, vei primi notificări pe telefon pentru fiecare tranzacție online cu cardul și le autentifici din Mobile Banking, urmând pașii de pe ecran.
Pentru activare:
Pasul 1
Din aplicația Mobile Banking (după autentificare), din meniul principal, accesezi opțiunea "Carduri"
[1]
Pasul 2
Pentru cardul selectat, accesezi meniul "Setări"
[2]
Pasul 3
Accesezi opțiunea "Tranzacții card pe internet"
[3]
Pasul 4
Activezi bifa "Autentificare biometrică tranzacții card"
[4]
Cum autorizez plățile online cu cardul fără utilizarea biometriei din aplicația de Mobile Banking
Începând din luna ianuarie, pentru a crește siguranța tranzacțiilor online securizate 3D cu cardul conform prevederilor directivei Europene privind plățile, a fost implementată autorizarea acestor tipuri de tranzacții prin utilizarea a doi factori.
Astfel, pe lângă codul de unică folosință primit prin SMS, este necesară introducerea parolei în relația cu Banca.
Pentru toți clienții cu serviciul 3D Secure activat, parola inițială ce va fi utilizată este numele de fată al mamei sau parola declarată la Bancă în locul numelui de fată al mamei, urmând ca pe parcursul procesului de autentificare, pentru prima tranzacție, această parolă inițială să fie obligatoriu schimbată cu una aleasă de către client (alfanumerică de minimum 8-10 caractere cu includerea cel puțin a unui caracter special - litere mari, litere mici, numere, caractere speciale).
29.12.2020