Un client BRD caruia i s-au furat banii de pe card, printr-o frauda online, a trebuit sa astepte 40 de minute in ploaie in fata bancii pentru a face o cerere de despagubire, dupa care a aflat ca va primi banii inapoi abia peste o luna.
Normal ar fi ca BRD si organizatiile de carduri Visa si Mastercard sa-si despagubeasca imediat clientii care au fost victimele fraudelor.
Iata plangerea primita de la cititorul Bancherul.ro, client BRD:
"Buna ziua! Pe data de 26 mai 2020 mi-am verificat aplicatia mobila BRD si am constatat cu stupoare ca de pe cardul meu s-au facut 4 plati catre VIMEO in USA in data de 21.05.2020.
Am sunat la numarul de pe site, am blocat cardul si m-am deplasat la cea mai apropiata sucursala BRD (dupa cum am fost indrumata telefonic), mai precis BRD Pacii, Bulevardul Iuliu Maniu, nr. 111.
Am asteptat 40 de minute afara, in ploaie, pentru a fi preluata de cineva in vederea semnarii formularelor de refuz la plata si eliberarea unul nou card. Intreband cat dureaza pana imi recuperez banii, domnisoara de la ghiseu mi-a raspuns, balbaindu-se, ca dureaza 30 de zile pana la solutionarea problemei.
Domnilor, poate pentru dumneavostra 700 de lei nu este o suma impresionanta, dar pentru un platitor de rate, culmea, rate la BRD este monstuos, suma respectiva reprezentand cuantumul datoriilor catre aceasta banca. 30 de zile sunt inadmisibile pentru solutionarea unui caz de frauda evident."
Raspunsul BRD:
"Pentru refuzurile la plata exista o perioada standard in care se fac investigatiile, si care este acoperitoare pentru eventuale raspunsuri intarziate din partea altor banci, comerciantilor etc.
In majoritatea situatiilor, investigatia se finalizeaza mai repede decat termenul maxim prevazut, ceea ce speram ca se va intampla si in acest caz."
ACTUALIZARE
BRD ne-a transmis, dupa publicarea articolului, ca "acest refuz la plata a fost rezolvat pe 28 mai, in mai putin de 48 de ore de la depunerea lui."