Provident, un IFN care acorda credite la domiciliu cu dobanzi mari, a publicat o informare privind modul in care clientii sai pot sa-si amane ratele la credite, conform OUG 37/2020.
Informatia nu se afla pe prima pagina a site-ului Provident, astfel ca este greu de gasit de clienti.
Provident nici nu a transmis vreun comunicat cu privire la amanarea ratelor la credite si nici nu a avut vreo oferta proprie de amanare a ratelor, inainte de aparitia OUG 37/2020.
Provident sustine in informarea de pe site ca pentru amanarea ratelor trebuie completata o declaratie pe proprie raspundere standard, care trebuie descarcata de pe site si transmisa prin e-mail, o procedura greoaie pentru clienti.
De fapt, OUG 37 prevede ca amanarea ratelor se face si prin telefon, online sau prin scrisoare transmisa prin posta.
De asemenea, nu exista un model standard al declaratiei pe proprie raspundere, aceasta putand fi facuta si prin telefon sau prin e-mail, intr-un limbaj simplu, precum: declar pe proprie raspundere ca cele sustinute sunt adevarate.
Datele de contact ale Provident sunt urmatoarele:
Tel:
021 9877
021 275 75 75
E-mail: relatiicuclientii@provident.ro
Adresa: Provident Financial România, Departamentul de relaţii cu clienţii, str. Şerban Vodă nr. 133, Corpul A, etaj 1, sector 4, Bucureşti
Informarea privind amanarea ratelor publicata pe site-ul Provident.ro:
Amânarea plății ratelor
Informaţii despre aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 37/2020 privind acordarea unor facilităţi pentru creditele acordate de instituții de credit și instituții financiare nebancare anumitor categorii de debitori
Potrivit deciziei Guvernului, clienţii care doresc amânarea la plată a ratelor pentru contractele de credit active pot solicita acest lucru creditorului, pentru o perioadă de maximum 9 luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020. Pentru a beneficia de această facilitate, trebuie să fie îndeplinite criteriile stabilite de Guvern prin Ordonanţa de Urgenţă emisă în 30 martie 2020.
Criterii de eligibilitate:
• Contractul pentru care este solicitată amânarea ratelor trebuie să fi fost emis înainte de 30.03.2020 și să fie în perioada contractuală
• Veniturile clientului care solicită amânarea la plată a ratelor trebuie să fi fost afectate de situaţia generată de pandemia COVID19
• Clientul trebuie să nu fi avut restanţe în 16 martie 2020 (data declarării stării de urgență) sau să le achite până la momentul solicitării amânării
• Pentru contractul pentru care se solicită amânarea la plată a ratelor nu a fost declarată scadenţa anticipată până în 30 martie 2020, inclusiv
• Clientul poate solicita amânarea plăților până cel mai târziu în 13 mai 2020 (45 de zile de la data publicării ordonanței în Monitorul Oficial).
Normele de aplicare pentru Ordonanţa de urgenţă menționează că debitorii care vor să solicite suspendarea plăților trebuie să dea o declarație pe proprie răspundere că i-au fost afectate veniturile proprii și/sau veniturile aferente familiei, direct sau indirect, față de nivelul înregistrat anterior declarării stării de urgență.
Astfel, clienţii care doresc să beneficieze de facilităţile oferite de actul normativ, pot descărca de aici un model de declaraţie pe propria răspundere. Documentul trebuie să fie printat sau scris de mână, urmând modelul sugerat, completat cu informaţiile necesare procesării cererii de amânare la plată a ratelor şi transmis prin e-mail, la adresa relatiicuclientii@provident.ro sau, prin poştă, la adresa Calea Şerban Vodă nr. 133, Corpul A, etaj 1, sector 4, Bucureşti.
Potrivit normelor de aplicare pentru Ordonanţa de urgenţă,
• Creditorii analizează solicitările clienţilor și le răspund în cel mult 15 zile de la data primirii lor
• În cazul aprobării cererii de amânare rate, modificarea clauzelor contractuale se realizează fără încheierea de acte adiționale. În schimb, creditorul trebuie să notifice debitorii, în cel mult 30 de zile de la data primirii notificării, despre clauzele contractuale modificate, inclusiv noul grafic de rambursare a creditului. Prelungirea duratei contractuale se produce de la data comunicării solicitării de suspendare
• În cazul în care debitorul solicită și creditorul aprobă amânarea la plată a ratelor, dobânda datorată de către debitor, corespunzătoare perioadei de suspendare, se adaugă la soldul creditului existent la sfârșitul perioadei de suspendare. Capitalul astfel majorat se plătește eșalonat până la noua maturitate a creditelor, începând cu luna următoare expirării perioadei de suspendare, pe durata rămasă până la noua maturitate a creditului.
Pentru informaţii suplimentare, vă rugăm să ne contactaţi la adresa relatiicuclientii@provident.ro sau la numărul de telefon 021 9877.