Banca Comerciala Romana (BCR) spune ca va returna ratele luate din conturile clientilor care au facut anterior cereri de amanare a ratelor la credite, conform ofertei bancii sau a prevederilor OUG 37/2020.
Unii clienti BCR s-a plans ca desi au facut cereri de amanare a ratelor, nu au primit raspunsuri iar banca le-a luat din cont contravaloarea ratelor, in ziua scadenta.
Conform prevederilor OUG 37/2020, amanarea ratelor se face din momentul depunerii cererii, indiferent de ziua in care se primeste raspuns la aceasta.
BCR, precum si alte banci mari, a fost asediata de cererile clientilor privind amanarea ratelor la credite, astfel ca nu a reusit sa raspunda in timp util la toate cererile si nici nu a putut sa-si adapteze suficient de rapid si de exact sistemele automate de colectare a ratelor.
BCR a anuntat ca a primit pana acum 20.000 de cereri pentru amanarea ratelor, insa nu a mentionat cate dintre acestea au fost solutionate pana in prezent.
De asemenea, atat BCR, cat si alte banci, au continuat sa trimita clientilor mesaje ca trebuie sa achite ratele sau ca sunt in intarziere cu plata acestora si vor fi raportati la Biroul de Credit, desi au trimis cereri de amanare a ratelor.
BCR precizeaza ca intre timp a decalat datele scadente ale ratelor la credite pentru cei care au facut cereri de amanare.