www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Profitul ING Bank si ritmul de atragere a noilor clienti, in scadere

Autor: Bancherul.ro
2017-08-12 12:17

ING Bank a anuntat obtinerea unui profit brut de 303 milioane lei in prima jumatate din acest an, in scadere cu 8,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand a obtinut un castig exceptional din vanzarea actiunilor Visa, de 123 milioane lei. Fara acest venit nerecurent, profitul brut al bancii olandeze este mai mare cu 45% fata de prima jumatate din 2016.


ING a raportat un profit net de 255 milioane lei, ceea ce inseamna ca a platit impozit pe profit de 16%, respectiv 48 milioane lei.


ING Bank mai anunta ca "pariul pe o strategie digitală puternică și scorul NPS (Net Promoter Score), ce plasează ING ca cea mai recomandată bancă din România, au adus 117.000 noi clienți activi în portofoliul băncii în ultimul an.”


Insa ritmul de crestere a noilor clienti, de 12%, a fost in scadere in trimestrul doi al acestui an, dupa ce la finalul primului trimestru banca anunta o crestere de 14%, respectiv 125.000 de noi clienti activi in ultimele 12 luni. ING a ajuns astfel la un numar total de 1.054.000 de clienti activi.


Riscul de credit a crescut cu 45%


ING si-a majorat substantial creditele in lei, cu 36%, iar finantarile pentru IMM-uri au crescut cu 31%, in timp ce depozitele au avansat cu 16%.


Cresterea puternica a volumului de credite a adus bancii venituri mai mari cu 27%, la 698 milioane lei, in timp ce cheltuielile au crescut mai putin, cu 13%, la 352 milioane lei.


Cresterea mai mare a veniturilor decat a cheltuielilor a permis ING sa-si majoreze substantial profitul, in ciuda faptului ca provizioanele pentru credite neperformante au crescut substantial, cu 45%, valoarea acestora fiind insa redusa, de doar 43 milioane lei.


Rata creditelor neperformante la ING este de doar 3,8%, substantial mai mica decat media sistemului bancar, de 9%, in scadere cu 0,8 puncte fata de iunie anul trecut, dar mai mare cu 0,2 puncte fata de finalul lui 2016. 


(Vezi in Clubul Bancherilor mai multe date despre rezultatele Raiffeisen)


 


Comunicatul ING


Creșterea numărului de clienți ING România confirmă strategia băncii pentru o societate digitală


Pariul ING România pe o strategie digitală puternică și scorul NPS (Net Promoter Score), ce plasează ING ca cea mai recomandată bancă din România, au adus 117.000 noi clienți activi în portofoliul băncii în ultimul an.


Tendințele către o societate care renunță la cash sunt confirmate de viteza cu care clienții ING preiau soluțiile rapide de plată, de la cele contactless la e-commerce.


Cota de piață pentru creditare a crescut de la 7,1% în primul semestru din 2016, la 8,6% în aceeași perioadă a anului 2017, iar depozitele de la 7,3% la 7,9%.


Profitul brut a ajuns la 303 milioane lei la finalul primei jumătăți a anului 2017, susținut de o creștere comercială puternică, de eficientizarea operațiunilor și de o politică de risc sănătoasă și consecventă.


Schimbările tehnologice majore, comportamentul clienților precum și studiile recente de piață arată o societate care se îndreaptă tot mai mult către o economie digitală și care va renunța tot mai mult la cash. Direcția strategică a ING România este de a accelera transformarea digitală a serviciilor bancare, oferind astfel o experiență diferențiată clienților săi, iar rezultatele încep să se vadă în viteza cu care aceștia adoptă noile funcționalități.


Interfața ING Home’Bank a fost actualizată pentru a oferi aceeași experiență de pe orice terminal ar fi accesat și pentru a simplifica operațiunile bancare. Cei peste 677.000 de clienți care au folosit aplicația în ultimele șase luni au accesat contul de 29 milioane de ori, în 61% dintre cazuri de pe telefonul mobil. În primul semestru din 2017, clienții au folosit aplicația pentru 10,4 milioane de tranzacții, cifră în creștere cu 26% față de S1 2016. Totodată, funcția din Home’Bank care oferă reduceri clienților, ING Bazar, a fost folosită de 29% mai mulți clienți. În ultimul an, cele 53.000 de persoane care au accesat reducerile ING Bazar au primit înapoi o sumă totală de 4,6 milioane lei.


Astăzi, ING emite numai carduri contactless, care generează 20% din totalul tranzacțiilor realizate la POS-uri și 27% din tranzacțiile e-commerce, conform rapoartelor de la finalul lunii iunie. Cum ING deține o cotă de piață pe segmentul de carduri emise de 9,2%, clienții băncii sunt de două ori mai activi în comparație cu ceilalți posesori de carduri din România.


ING adoptă și offline principiile serviciilor disponibile oriunde și oricând prin oferta ING Card Complet, lansată în acest an în aprilie, ce a adus o creștere cu 21% a numărului de clienți care își încasează salariul la ING față de aceeași perioadă a anului 2016. Clienții care își încasează salariul la ING și fac minim o plată electronică lunar cu cardul sau prin Home’Bank, au zero comisioane la retragerile de la ATM, indiferent de banca de care aparține ATM-ul, din țară sau străinătate, precum și la plăți sau încasări, zero comisioane de întreținere sau administrare a cardului și niciun cost pentru internet banking.


„Clienții noștri sunt cetățeni ai unei societăți digitale, folosesc internet banking-ul și soluțiile e-commerce și adoptă imediat noi produse digitale. O economie digitală este construită pe astfel de principii și ne dorim să venim în întâmpinarea nevoilor clienților noștri și să rămânem cea mai bună bancă posibilă pentru ei. Am investit în Home’Bank, platforma noastră de internet banking pentru a face mai multe funcționalități disponibile online și multe sunt încă în pregătire”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING România.


Impactul strategiei digitale asupra cotei de piață


Orientarea strategică a ultimilor ani a dus la o creștere constantă și sustenabilă a bazei de clienți, adăugând 117.000 noi clienți activi comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut (creștere de 12%) și un număr total de clienți activi de 1.054.000.


Cota de piață a atins 8,6% pentru împrumuturi și 7,9% pentru depozite, o creștere echilibrată și organică a portofoliului de clienți, cu 1,5% pentru creditare și 0,6% pentru depozite, comparativ cu primul semestru din 2016.


Portofoliul de credite a crescut cu 23% în ultimul an, atingând pragul de 20 miliarde de lei în acest prim semestru, cu un portofoliu echilibrat între persoane fizice și companii. Creditarea companiilor mici și mijlocii a înregistrat o creștere de 31% de la un an la altul. ING România a continuat să promoveze creditele în lei și a crescut volumul acestora cu 36%, la 14,3 miliarde lei, comparativ cu scăderea de 2% pentru creditele în valută, care a ajuns la 5,7 miliarde lei.


Volumul depozitelor a crescut cu 16% din iunie 2016, până la 23 miliarde lei.


Rezultate financiare S1 2017


După prima jumătate a anului 2017 veniturile totale ale ING România au ajuns la 698 milioane lei, cu 27% mai mari comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, fără veniturile excepționale obținute din vânzarea acțiunilor Visa, în principal datorită volumelor mai mari și a numărului mare de noi clienți activi.


Costurile operaționale au crescut cu 13%, la 352 milioane lei, comparativ cu S1 2016, fiind influențate de investițiile în dezvoltarea activității, IT, infrastructură și noi angajați.


Costurile de risc au ajuns la 43 milioane lei, cu 45% mai mult față de iunie 2016, în primul rând datorită creșterii volumului de credite noi și datorită evaluării periodice a portofoliului, pentru a asigura nivele de provizionare adecvate. Rata creditelor neperformante continuă să fie mult sub media pieței, cu 3,8% la finalul lui S1 2017, și cu 0,8% mai mică față de aceeași perioada a anului trecut.


Profitul brut a ajuns la 303 milioane lei în primul semestru al anului, cu 45% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut, fără venitul exceptional din vânzarea acțiunilor Visa. Creșterea puternică a fost influențată de portofoliul de clienți de retail și corporate, dar și de costul operational și nivelul de risc controlat. Profitul net este de 255 milioane lei.


Rezultatele ING Group


ING Group a anunțat, pe 2 august, un profit brut de 2 miliarde de euro și continuă creșterea echilibrată a numărului de clienți și diversificarea activităților. Creditarea a depășit 6 miliarde de euro, iar depozitele nete au depășit și ele pragul de 5 miliarde de euro. Baza de clienți din segmentul retail a crescut cu peste 700.000, până la 36,5 milioane raportați la finalul primului semestru din 2017.


„Oamenii din ING sunt pasionați și caută să aducă o experiență aparte clienților băncii, care sunt focusul a tot ceea ce facem”, spune Ralph Hamers, CEO ING Group. “Banking-ul și tehnologia se schimbă rapid, și ținem pasul adaptându-ne și îmbunătățindu-ne oferta conform nevoilor clienților și ne dorim chiar să le depășim așteptările. Strategia noastră este menită să susțină o creștere sustenabilă, ca dovadă am raportat o creștere globală puternică a bazei de clienți în ultimele șase luni ale anului, la 36,5 milioane, dintre care 10,1 milioane sunt clienți primari.”


(*) Rezultate financiare consolidate ale ING România, pregătite în conformitate cu International Financial Reporting Standards (IFRS) şi normele ING Group pentru contabilitate managerială.