www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Ego-ul romanilor la casele de marcat e incredibil de mare, dezvaluie un oficial Mega Image

Autor: Bancherul.ro
2015-10-31 19:44

Ego-ul romanilor e incredibil de mare, spune Adrian Nicolaescu, seful de marketing la Mega Image. “Nu va pot da o cifra, dar cu siguranta Crucea Rosie e foarte fericita cu noi”, a spus el, in cadrul unei intalniri cu jurnalistii, referindu-se la faptul ca multi dintre clientii magazinelor nu iau banii marunti primiti rest, acestia fiind donati cunoscutei asociatii de caritate.


“Una dintre regulile noastre este sa dam restul exact si sa nu ramanem cu niciun ban in plus in casele de marcat. Am constatat insa ca multi dintre clienti nu se uita la banii marunti primiti rest, acesta fiind motivul pentru care am infiintat acele cutiute cu donatii pentru Crucea Rosie”, a explicat Nicolaescu.


El nu a dorit sa ofere o cifra care sa cuantifice ego-ul romanilor la casele de marcat ale Mega Image, insa ne-a sugerat sa facem un calcul pe baza cifrei de afaceri de aproximativ 650 de milioane de euro (2,7 miliarde lei) pe an realizata de lantul de magazine la care lucreaza.


Si am facut urmatorul calcul: zilnic la Mega Image intra in jur de o jumate de milion de oameni, care fac cumparaturi in valoare de 7,5 milioane de lei, ceea ce inseamna ca in medie fiecare are de achitat la casa in jur de 15 de lei.


Daca doar 10% dintre clientii Mega Image, adica 50.000 de oameni, ar lasa la casa cate 10 bani din restul primit, in cutiuta pentru Crucea Rosie s-ar strange 5.000 de lei zilnic, adica 1,8 milioane lei anual.


20% dintre clientii Mega Image platesc cu cardul


Crucea Rosie trebuie sa-si faca insa griji, intrucat tot mai mult romani au inceput sa plateaca la casele de marcat cu cardurile.


Potrivit reprezentantului Mega Image, ponderea platilor cu cardul a ajuns la 20% din totalul cumparaturilor, valoarea medie fiind de 35 de lei.


“Cred ca suntem lideri la platile cu cardul pe piata magazinelor”, spune Nicolaescu.


Seful MasterCard, Cosmin Vladimirescu, precizeaza ca media platilor cu cardul la POS-urile magazinelor este de doar 4,4% din volumul total al platilor, restul fiind facute cu numerar, fapt care plaseaza Romania pe unul dintre ultimele locuri din Europa din acest punct de vedere.


Plata cumparaturilor cu cardul se va intensifica odata cu trecerea la noua metoda de plati cu carduri contactless, care se face doar prin apropierea cardului de POS, nefiind necesara introducerea acestuia in POS si tastarea codului PIN, pentru valori sub 100 de lei.


Deja 65% dintre POS-urile instalate la cele 437 de magazine Mega Image de ING si BRD sunt de tip contactless, iar ponderea platilor contactless a crescut de la 2,7% in luna mai a acestui an la 25% in luna septembrie.


“Ceea ce este urias! De aceea, mesajul meu catre banci este: treziti-va, noi avem nevoie de aceste plati, iar clientii nostri vor sa plateasca astfel, intrucat plata se face mult mai rapid”, adauga Nicolaescu.


Seful MasterCard admite ca migratia de la cardurile clasice catre cele contactless s-a facut destul de anevoios, desi primele carduri de acest tip s-au lansat inca din noiembrie 2008. “Abia anul trecut am ajuns la o masa semnificativa a cardurilor si POS-urilor contactless”, a adaugat el.


Ponderea cardurilor si POS-urilor contactless se apropie de 30% din numarul total de carduri, in contextul in care au inceput sa fie emise de banci mari, precum BCR, BRD, Banca Transilvania sau ING.


Comparativ, in Polonia peste 80% dintre carduri si terminalele POS sunt contactless. In Cehia, 61% dintre platile cu cardul in magazine se fac contactless, in Polonia – 41%, iar in Ungaria si Slovacia – 30%.