www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Sistemul informatic al BRD a cazut ieri timp de 4 ore, fara ca banca sa-si informeze clientii; banca precizeaza ca au fost afectate doar aplicatiile de online banking

Autor: Bancherul.ro
2015-10-16 14:00

Clientii BRD ne-au sesizat pe site-ul Reclamatiibanci.ro ca ieri nu si-au putut accesa conturile online, prin aplicatiile de internet si mobile banking (myBRD Net si myBRD mobile), fara sa fie informati de catre banca despre problemele tehnice cu care aceasta s-a confruntat timp de cel putin 4 ore.


Nu pot sa-mi accesez contul online prin myBRD Net si nu stiu ce se intampla, daca e o problema la mine sau la banca”, ne-a transmis ieri un client al bancii.


Am incercat si noi sa accesam site-ul BRD, ieri in jurul orei 15, dar fara succes, acesta avea erori (vezi foto). Fireste ca nici aplicatiile de internet si mobile banking nu functionau.


Am verificat daca banca si-a informat clientii despre aceasta problema, insa nu am gasit mesaje de avertizare despre problema tehnica pe site-ul bancii, in aplicatiile de online sau mobile banking sau pe pagina de Facebook.


Asa incat l-am sunat pe purtatorul de cuvant al BRD, Traian Traicu, caruia i-am spus despre plangerile clientilor si despre eroarea pe care am sesizat-o la accesul pe site-ul bancii si in aplicatiile online, insa a raspuns ca nu stie despre ce este vorba.


A promis ca revine dupa ce se informeaza, insa nu s-a tinut de cuvant. L-am sunat din nou astazi, dar nu a raspuns la telefon.


Am aflat, in final, de la call-center-ul BRD, ca banca a avut ieri, "timp de circa 4 ore, o problema tehnica la intreg sistemul informatic: nici noi nu puteam vizualiza conturile".


Va las pe voi sa comentati.


Vezi aici reclamatia clientului BRD


BRD ne-a transmis urmatoarele precizari, dupa publicarea articolului:


Sistemul informatic al BRD a functionat de-a lungul intregii zile de ieri. Nu a fost oprit nici macar pentru 1 singur minut, cu atat mai putin timp de 4 ore.


Cele doua aplicatii de banca la distanta, care nu sunt sinonime cu sintagma « sistemul informatic al BRD », au fost intrerupte pentru o perioada de aproximativ 45 de minute pentru o operatiune de mentenanta neprevazuta, si care - tocmai pentru ca a fost neprevazuta - nu putea fi anuntata cu mesaje in aplicatie nici inainte, nici in timpul intreruperii.


Dar de ce nu si-a anuntat BRD clientii ulterior despre incident? "Cu siguranta o vom face de acum inainte"


BRD mai precizeaza ca persoana cu care am vorbit la call center ne-a furnizat o informatie gresita cu privire la intreruperea intregului sistem informatic. Greu de crezut, insa, ca un angajat al bancii poate sa ne dea o informatie gresita.


"Intreruperea timp de 4 ore a sistemului informatic ar fi provocat foarte multe reclamatii, legate mai ales de procesarea tranzactiilor in unitati. De altfel, nici cardurile nu ar fi functionat", spune BRD.


Am mai intrebat BRD in ce a constat "operatiunea de mentenanta neprevazuta" si cati clienti au fost afectati.


BRD: "A fost o perioada in care aplicatiile au functionat mai lent si in timpul careia unii dintre utilizatorii care erau atunci activi, dar nu toti, nu se puteau loga in aplicatii. Intr-o zi obisnuita de miercuri, in respectivul interval orar, numarul de logari (si nu de tranzactii efective, care sunt mai putine) nu depaseste 5000 pentru internet banking si e sub 1000 pentru mobile banking.


Practic, cei care au avut intentia de a realiza o tranzactie a trebuit sa o amane cu 45-50 de minute. Nu au existat alt tip de pagube."


BRD are 648.000 de abonati la MyBRD Net, din cei 2,1 milioane de clienti, conform informatiilor publicate de banca.