www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Topul bancilor cu cele mai multe reclamatii de la clienti

Autor: Bancherul.ro
2015-09-25 00:03

BRD este liderul reclamatiilor primite de la clienti, din cauza problemelor in functionarea aplicatiei de mobile banking si a platformei de internet banking denumita myBRD Net, conform plangerilor inregistrate de site-ul ReclamatiiBanci.ro, dedicat educatiei financiare si rezolvarii problemelor dintre bancii si clientii acestora.


BRD a primit pana acum 28 de reclamatii, fiind urmat de Raiffeisen Bank, cu 9 plangeri, si Banca Transilvania, cu 8 contestatii. 


In total, site-ul Reclamatiibanci.ro a raspuns pana acum la 190 de reclamatii la adresa bancilor si la cereri de informatii utile privind utilizarea produselor si serviciilor bancare.


Reclamatiile reprezinta doar in jur de o treime din totalul intrebarilor primite, restul fiind solicitari de informatii utile si sfaturi privind contractarea creditelor, utilizarea cardurilor, a serviciilor de mobile si internet banking, plati si transferuri, probleme cu popririle, executarile silite, restantele la credite si raportarile la Biroul de Credit.


Fiecare intrebare pusa pe site-ul Reclamatiibanci.ro primeste un raspuns documentat si obiectiv, la care isi aduc contributia si reprezentantii bancilor vizate, prin informatii furnizate la cererea noastra, atunci cand este vorba de o problema mai complicata, ce necesita detalii suplimentare de la banca.


Iata cateva dintre reclamatiile la adresa bancilor:


“Nu se poate sa accesezi de 7 ori my BRD net si sa nu functioneze. Este jenant la cat platesc”, se spune in una dintre ultimele reclamatii la adresa bancii franceze. In ultima perioada, reclamatiile privind accesul la my BRD net sau mobile banking s-au rarit, fiind inlocuite de alte tipuri de probleme, precum cele referitoare la retinerea alocatiei pentru copii incasata intr-un cont al bancii.


In cazul Raiffeisen Bank, cele mai multe plangeri se refera la nereguli in procesul de poprire a conturilor in cadrul procedurii de executare silita: fie banca a retinut mai multi bani decat permite legea, si anume cel mult o treime din venituri in cazul unei datorii si maxim jumatate din salariu pentru mai multe datorii, fie a blocat banii aferenti alocatiei pentru copii, desi de aceasta nu se poate atinge nimeni, indiferent de tipul datoriei.


Una dintre ultimele reclamatii este cea a unui client care a descoperit ca banca i-a luat bani din contul de economii, fara sa-l anunte, pentru acoperirea unei datorii pe care o avea la un credit. (vezi aici detalii)


Clientii Bancii Transilvania s-au plans, printre altele, de perioada lunga in care se efectueaza un transfer de bani international, raportarea unui client la Biroul de Credit fara sa fie anuntat, aprobarea cu intarziere a creditelor Prima Casa sau suspiciuni privind recenta oferta de conversie a creditelor in CHF ale Volksbank.


Clientii BCR, aflata pe locul 4 in topul reclamatiilor, contesta in special practica bancii de a le retine toti banii din conturile clientilor, in cazul in care acestia raman in urma cu achitarea datoriilor. “Am un card de cumparaturi la BCR, nu am mai reusit sa il platesc si acum imi opresc toti banii care imi intra pe cardul de salariu. Ei spun ca nu esti o poprire”, se plange un client al bancii.


Alti clienti ai BCR au reclamat banca pentru ca i-a executat silit si vrea sa-i arunce afara din case, sau ca le-a vandut creditul unor firme de recuperare creante, fara sa-i anunte in prealabil si fara sa mai poata face ceva.


ING, CEC si Bancpost a fost reclamate de trei ori fiecare, clientii acestora contestand diverse probleme legate in special de platile online sau la bancomate, precum si de tranzactiile cu cardurile de credit.


De exemplu, un client al ING s-a plans ca banca a autoritat o plata online pe care nu a recunoscut-o, in timp ce altul a dat vina pe banca pentru ca i-ar fi inregistrat tranzactiile pe descoperitul de cont, desi avea bani pe cardul de salariu.


Un client al CEC Bank s-a plans pentru ca i-a fost poprita alocatia pentru copii, iar altul pentru ca bancomatul nu i-a eliberat tot banii pe care-i ceruse. Un pensionar s-a declarat nemultumit de faptul ca banca a declarat creditul exigibil, adica trebuie sa fie rambursat anticipat, intrucat a ramas in urma cu plata ratelor, cu toate ca este de buna credinta.


Clientii Bancpost s-au plans de faptul ca banca le-a retinut alocatiile copiilor, incasate in conturi poprite din cauza executarii silite.


Clientii Piraeus Bank reclama faptul ca banca le-a majorat abuziv dobanda la creditele in franci elvetieni, iar acum nu vrea sa o scada, in ciuda reclamatiilor.


“Am credit nevoi personale cu ipoteca in CHF luat in 2008 la Piraeus Bank. In 2009, printr-o notificare mi-a marit marja cu 2 procente, de la 4,3 la 6,3. Am platit comision de acordare 2.000 CHF, am platit 3 ani numai dobada fara a-mi scadea ceva din suma imprumutata. Am solicitat bancii de 4 ori revenirea la marja initiala si nu au fost de acord.”


Iata deci cum bancile au majorat dobanzile clientilor, in ciuda crizei si a devalorizarii puternice a leului in raport cu francul elvetian, atragandu-si pe buna dreptate oprobiul acestora si a opiniei publice, afectand astfel destul de serios increderea in banci si declansand diverse scandaluri, precum proteste in strada, proiecte de lege in Parlament, procese in justitie.


Iar Piraeus Bank nu este singura in aceasta situatie. I s-au alaturat Raiffeisen Bank, Bancpost, Credit Europe Bank, Banca Romaneasca si altele.