www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Erste Asset Management (EAM) a atras in acest an 6.000 de noi clienti care au plasat 6 miliarde lei in fondurile mutuale

Autor: Bancherul.ro
2014-05-12 12:15

Erste Asset Management (EAM), cel mai mare administator de fonduri mutuale din Romania, a reusit sa atraga in primele 4 luni ale acestui an, in principal prin intermediul BCR, un numar de aproximativ 6.000 de noi clienti care au investit in diverse fonduri in jur de 6 miliarde lei. EAM are in prezent in jur de 127.000 de clienti si administreaza active de 6,7 miliarde lei, depasind pragul psihologic de 1,5 miliarde euro.


Dragos Neacu (foto), seful EAM, a declarat astazi, in cadrul unei conferinte de presa, ca 18% din clientela BCR are bani investiti in fonduri de investitii, dar fata 30-35% in tarile europene, asadar exista un potential ridicat al acestor produse, in special din zona de clientela asa-numita affluent, adica clientii cu venituri peste medie.


EAM reuseste sa atraga saptamanal in jur de 1.000 de clienti noi carora le vinde fonduri de investitii, a adaugat Neacsu.


Valoarea pietei fondurilor mutuale se ridica la 3,2 miliarde euro, o suma comparabila cu fondurile de pensii private pilonul 2 si activele Fondului Proprietatea.


Raportat la PIB, fondurile mutuale din Romania reprezinta sub 3% din PIB, fata de 5-8% in regiune si de peste 30% in tarile dezvoltate.


Noile fonduri You Invest


EAM a lansat, in urma cu 8 saptamani, trei noi tipuri de fonduri mutuale, in lei si euro, denumite You Invest, diferentiate in functie de gradul de risc: un fond cu risc scazut (Solid), un fond cu risc mediu, (Balanced) si un fond cu risc ridicat, (Active).


“De 8 saptamani, de la lansarea acestor fonduri, am avut vanzari de 3,3 milioane euro, sensibil egale intre cele doua monede, cu o usoara preferinta pentru euro: 1,8 milioane in cele trei produse in euro, si 1,5 milione euro in cele in lei”, a precizat Neacsu.


In cadrul fondurilor in lei, preferinta clientilor este mai mult pentru fondurile tip Active si Balanced, cu doua treimi, iar o treime in Solid, iar in structura fondurilor in euro, 50% dintre clienti au preferat fondul Solid, iar restul Balanced si Active.


Martin Skopek: cerintele si comportamentul clientilor se schimba


Martin Skopek, vicepresedintele executiv al BCR, a spus ca potentialii clienti ai fondurilor de investitii sunt reprezentanti in primul rand de grupul celor 450.000 de clienti ai BCR care detin depozite cu valori de peste 10.000 lei.


“Acestora, dar si tuturor celor care vor sa investeasca in fondurile mutuale, le oferim, prin noile produse, solutii de investitii foarte transparente, administrate activ, asupra carora clientii au control, online in timp real”, a spus el.


Motivele lansarii noilor produse sunt determinate de noile tendinte in privinta comportamentului si asteptarile clientilor, care vor sa fie conectati cu banca sau contul bancar in orice moment, de oriune, si prin toate mijloacele de comunicare, a precizat Skopek.


Vom prezenta in continuare informatii detaliate despre conferinta de presa EAM.