www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Francezii de la Axa Asigurari se retrag din Romania, prin vanzarea operatiunilor catre Astra Asigurari, controlata de Dan Adamescu

Autor: Bancherul.ro
2013-11-29 14:07

Compania franceza de asigurari Axa, lider mondial in domeniu, iese de pe piata romaneasca, dupa aproape 4 ani de la lansarea operatiunilor locale, perioada in care a functionat in pierdere. Afacerea francezilor va fi preluata de Astra Asigurari, cea mai mare firma de asigurari din Romania, controlata de omul de afaceri Dan Adamescu.


"AXA a anunţat astăzi încheierea unui acord cu Astra Asigurări pentru vinderea operaţiunilor sale de programe de asigurări de viaţă şi economisire din România, precum şi ieşirea de pe piaţa din România (...) Părţile au convenit să nu dezvăluie termenii şi condiţiile tranzacţiei. Finalizarea tranzacţiei se supune îndeplinirii condiţiilor de finalizare obişnuite, inclusiv obţinerea aprobărilor din partea autorităţilor de reglementare", se arată într-un comunicat transmis de Axa.


AXA România s-a lansat pe piaţa din România la începutul anului 2011, "decisă să redefinească standardele şi pe piaţa de asigurări de viaţă din România".


Iata rezultatele companiei din 2012 si din prima jumatate a acestui an, asa cum au fost anuntate in 2 comunicate de presa:


AXA România: creştere cu 10 % a primelor brute subscrise


În România, AXA a înregistrat in prima jumătate a anului 2013 o creştere de 10 % a primelor brute subscrise pentru întreg portofoliul faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012, a anuntat firma intr-un comunicat.


Ȋn această perioadă a anului, aproximativ aceeaşi creştere (9%) a fost ȋnregistrată şi la nivelul primelor corespunzătoare poliţelor nou subscrise pentru clienţii individuali. Aceste rezultate sunt cu atât mai importante, cu cât piaţa de asigurări de viaţă din România a înregistrat in primul trimestru al anului 2013 o scădere de 2.8%.


Ȋn paralel cu dezvoltarea portofoliului de noi clienţi, AXA a ȋnregistrat o ȋmbunătăţire semnificativă – cu 46% - a gradului de fidelizare a clienţilor săi după primul lor an de contract cu AXA România. Si pentru a asigura dezvoltarea complexă a operaţiunilor sale ȋn România, AXA a lansat ȋn prima parte a anului o echipă dedicată dezvoltării operaţiunilor pentru clienţii corporate, propunandu-şi consolidarea poziţiei sale ȋn piaţa asigurărilor de grup şi sănătate până la sfârşitul anului 2013.


AXA România, creştere cu 31% a primelor totale subscrise, la finalul lui 2012


AXA România continuă să îşi menţină ambiţia de a deveni şi pe piaţa locală unul din cei mai importanţi asigurători, anunta anterior compania intr-un comunicat.


În România, AXA a înregistrat o creştere de 31% a primelor brute subscrise pentru întreg portofoliul în 2012, primele corespunzătoare poliţelor nou subscrise anul trecut pentru clienţii individuali, înregistrând o creştere semnificativă de 74%.


Aceste rezultate sunt cu atât mai importante cu cât piaţa de asigurări de viaţă a înregistrat anul trecut o creştere minimă, de aproape 1%. În acelaşi context, pe parcursul anului 2012, AXA a continuat să îşi consolideze şi operaţiunile de asigurări de grup, primele corespunzătoare poliţelor nou subscrise pentru clienţii corporativi înregistrand de asemenea o creştere de 20%.


„Aceste rezultate pozitive susţinute se datorează în mare parte investiţiilor în dezvoltarea reţelei de distribuţie, precum şi a investiţiilor media în comunicarea susţinută pe care AXA a avut-o cu consumatorii români pe întreg parcursul anului trecut. AXA România şi-a extins operaţiunile prin creşterea retelei de distribuţie de la 41 la 51 de agenţii în 2012, având astăzi peste 700 de consultanţi financiari la dispoziţia clienţilor şi potenţialilor săi clienţi din întreaga ţară. Rezultatele obținute până acum de AXA corespund planurilor asumate în contextul realităților economice actuale și reflectă investițiile importante realizate de AXA pentru viitor. Performanţele înregistrate la sfârşitul anului trecut ne dau speranţe şi încredere în dezvoltările prevăzute pentru 2013. Ştim deja că, la sfârşitul anului trecut, 94% dintre clienţii AXA s-au declarat foarte multumiţi sau multumiţi că au devenit partenerii noştri. Ne dorim însă să facem noi paşi către ei, ţintind să devenim asigurătorul preferat al şi mai multor români, aşa cum la nivel mondial AXA este asigurătorul preferat a 102 milioane de clienţi. Ne vom concentra pe profesionalizarea continuă a reţelei noastre de retail, dar şi pe dezvoltarea diviziei dedicate segmentului corporativ, mai ales că în acest moment avem deplină încredere în competitivitatea şi complexitatea ofertei noastre de soluţii financiare pentru angajaţii companiilor mari şi medii”, a afirmat Violeta Ciurel, preşedinte&CEO AXA România.


Aşa cum i-a obişnuit pe clienţii săi încă de la lansarea pe piaţă, AXA România şi-a diversificat oferta introducând soluţii de protecţie financiară care să raspundă priorităţilor financiare ajustate ale românilor. Cele patru pachete de asigurări de sănătate MedProtector lansate în vara anului trecut, răspund astăzi nevoii celei mai importante a românilor, grija pentru sănătate. Pentru cei preocupaţi de protecţia la vârsta pensionării, AXA a revizuit anul trecut asigurarea cu componenta de pensie, aceasta devenind la sfârşitul anului 2012 cel mai popular produs AXA. Şi nu în ultimul rând, pentru clienţii mai îndrazneţi şi dinamici, tot anul trecut a fost lansată şi asigurarea cu componentă de investiţie controlabilă, se mai preciza in comunicatul Axa.