LEASING | Analiza

Piata de leasing a scazut cu 14% in 2010, dar va creste cu 10% in 2011

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2011-03-24 08:50

Piaţa de leasing din România a fost puternic afectată de criză, volumul finanţărilor scăzând cu 72% în 2009 faţă de 2008, situaţia ameliorându-se, dar rămânând pe minus şi în 2010, când valoarea activelor finanţate a scăzut cu 14% faţă de 2009, a declarat miercuri fostul preşedintele al Asociaţiei Societăţilor Financiare -ALB, Bas Hoekstra, în cadrul unei conferinţe de presă.

Pentru 2011, conducerea ALB prevede o creştere a volumului de activitate cu 10%, fără a se modifica substanţial ponderea deţinută de segmentele de piaţă.

ALB deţine 91% din piaţa de leasing financiar şi 63% din totalul pieţei creditului de consum IFN din România, membrii săi încheind anul trecut contracte de finanţare de peste un miliard de euro, în timp ce companiile neafiliate au finanţat bunuri în valoare de 97 de milioane de euro, piaţa ajungând în total la 1,12 miliarde de euro. Cea mai mare cotă a revenit companiilor de leasing care sunt subsidiare ale băncilor comerciale, care şi-au adjudecat 64% din piaţă.

Clienţii corporativi au atras cea mai mare parte (92%) din totalul finanţărilor, urmaţi de componenta de retail (6%) şi de sectorul public (2%), motivul pentru care această categorie este atât de puţin reprezentată fiind birocraţia procedurilor de achiziţii publice. Spre deosebire de anii precedenţi şi ca o soluţie de adaptare la situaţii de criză, perioada cel mai des întâlnită a contractelor de leasing este de peste 5 ani (25%) urmată de 3-4 ani (22%), 4-5 ani (21%), 2-3 ani (19%), 1-2 ani (8%) şi de un an (5%) .

Majoritatea finanţărilor s-au îndreptat în 2010 către leasinguri pentru mijloace de transport, dintre care autoturismele au reprezentat 61%, vehiculele comerciale uşoare, 15%, iar cele grele, 23%, o cotă de 1% rămânând pentru alte tipuri de vehicule. Din totalul finanţărilor de tip credit auto acordate, 99% au fost destinate achiziţiei de vehicule noi şi doar 1% achiziţiei de vehicule second hand.

În cadrul contractelor de finanţare a echipamentelor, ponderea celor pentru construcţii a scăzut în 2010 faţă de 2009 la 13%, faţă de 23%, în timp ce finanţarea celorlalte sectoare ale economiei păstrează o pondere relativ constantă (8% echipamente agricole, 8% echipament medical, 7% industria alimentară, 5% echipamente destinate industriei metalurgice, 4% echipamente electrice, 3% industria de prelucrare a lemnului, 3% în domeniul echipamentelor IT şi software precum şi alte domenii).

Perioada de criză a condus la mutaţii în cadrul sectorului imobiliar, unde în 2010 s-a produs o creştere la 37% a finanţării spaţiilor de birouri clasele A, B, C, faţă de 26% în 2009, în timp ce finanţarea categoriei retail outlet a crescut ca pondere de la 21% în 2009 la 31% anul trecut, finanţările pentru terenuri crescând şi ele de la 4% la 9%. În contrast cu acestea, finanţarea clădirilor industriale a scăzut de la 36% în 2009 la 17% în 2010, iar cele hoteliere de la 6%, la 1%. Conform sursei citate, o cauză a acestei evoluţii o reprezintă finanţarea în baza contractelor de 'sale and lease back' ca soluţii de obţinere a lichidităţiilor necesare în timpul crizei de către clienţii contractelor de leasing financiar.

În ceea ce priveşte industria creditului de consum, membrii ALB au acordat credite în valoare de 406,41 milioane euro, din care 395,59 milioane euro (97%) credite destinate pentru consum personal, 10,41 milioane euro (2,5%) credite auto şi 3,41 milioane euro (0,5%) credite industriale.

În domeniul creditelor destinate consumului personal, împrumuturile de tip nevoi personale deţin o cotă de 45%, creditele la POS au o pondere de 34% şi creditele de tip revolving (inclusiv cardurile de credit), de 21%.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Analiza



George, noua aplicatie digitala a BCR, aproape de lansare (Video)

BCR a inceput sa-si promoveze noua aplicatie de digital banking dezvoltata la nivelul grupului Erste Bank, denumita George, ca pilotul automat al avioanelor. George a fost lansat deja in Austria, Cehia si Slovacia si are in jur de 2 milioane de utilizatori, a anuntat detalii

Care sunt fintech-urile din SUA si ce servicii financiare ofera

Lista celor mai importante noi afaceri din Statele Unite din domeniul financiar care se bazeaza pe noile tehnologii digitale (fintechs) includ banci digitale care oferta un cont si card Visa gratuite, credite pentru IMM-uri sau servicii bancare destinate unor clienti tinta, precum cei ai unui detalii

Cum isi fardeaza profitul BRD

Daca ati vazut unele stiri conform carora profitul BRD a crescut cu 34,5% in primul semestru al anului, sa stiti ca e vorba de jurnalism tip copy/paste, sursa fiind un comunicat de presa al bancii in care profitul acesteia a fost cosmetizat, ca sa folosim un eufemism. “Profit net detalii

BCR a dat populatiei de sapte ori mai multe credite de consum si ipotecare decat finantari pentru firme

BCR a acordat populatiei credite noi de consum si imobiliare in valoare de 4,1 miliarde lei in prima jumatate din acest an, de peste sapte ori mai multe decat finantarile acordate firmelor, care s-au ridicat la doar 568 milioane lei, conform datelor prezentate de banca intr-un comunicat de detalii

Ultimele Comentarii