BANCI | Profil

Patria Bank dispune de lichiditati de 700 milioane lei pentru achizitii si crestere organica

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2018-02-15 19:16

Patria Bank (simbol bursier PBK) a raportat pierderi de 42 milioane lei pentru anul trecut, insa prognozeaza revenirea pe profit in 2018, dupa restructurarea noii banci rezultata din fuziunea cu Carpatica si prin utilizarea excesului de lichiditate in valoare de 700 milioane lei mentinut pentru cresterea organica dar si pentru potentiale achizitii de noi banci sau de portofolii de active.

“Pierderea neta pentru anul 2017 este de 42 milioane lei fata de nivelul bugetat de 20 milioane lei, abaterea de la buget fiind in principal datorata unor intarzieri in materializarea unor tranzactii importante de executare si recuperare din expuneri neperformante, ca urmare a complexitatii si aspectelor juridice implicate, si care sunt estimate a se finaliza in 2018”, se arata in raportul financiar publicat astazi de banca.

“Banca isi propune sa imbunatateasca performanta financiara si se asteapta sa devina profitabila in 2018, pe masura ce va reusi plasarea eficienta a lichiditatii excedentare (aflata la un nivel de peste 700 mil. LEI) si care din motive strategice a fost mentinuta pe parcursul anului 2017, realizand obiectivele de crestere organica si achizitii strategice, obiective care consideram ca vor oferi investitorilor incredere in banca si vor stimula participarea la operatiunile viitoare ale bancii pe piata de capital”, se mai arata in raportul Patria Bank.

Reorganizarea si planurile dupa fuziune

Anul 2017 a reprezentat pentru Patria Bank, banca rezultata in urma fuziunii din luna mai 2017 dintre fosta Banca Comerciala Carpatica si fosta-Patria Bank, un exercitiu financiar in care cele doua banci au functionat separat 4 luni anterior fuziunii si 8 luni impreuna ca banca fuzionata, se arata in raportul Patria Bank, in care se mai adauga urmatoarele:

Prin fuziune, Patria Bank SA a devenit o banca mai mare si mai puternica cu o retea reprezentativa la nivel national si un portofoliu de clienti activi de circa 180.000.

Noua Patria Bank S.A. este prezenta in 63 de orase, prin 85 unitati bancare, fiind un un participant activ si inovativ pe segmentele agro, microintreprinderi si IMM si dezvoltand segmentul retail in mediul urban si mai ales in orasele mici si in mediul rural.

Patria Bank SA este acum o entitate complet diferita fata de cele doua banci care au intrat in procesul de fuziune, atat din perspectiva strategiei, a dimensiunii, a produselor si abordarii pietei, cat si din perspectiva unui nou management si a actionariatului majoritar, ce detine o expertiza si reputatie solida.

Fiind una din putinele banci romanesti listate la bursa – sectiunea premium, Patria Bank SA isi doreste sa devina un emitent activ pe piata de capital.

Pentru a marca aceasta noua abordare, in data de 13.07.2017 a avut loc schimbarea simbolului de tranzactionare din ‚BCC’ in ‚PBK’.

Noua banca urmareste utilizarea de canale de distributie variate si parteneriate strategice, in scopul penetrarii unor nise neacoperite de piata, in masura sa permita indeplinirea directiei strategice stabilite, aceea de a fi o prezenta semnificativa in segmentul clientilor mai putin bancarizati, atat din mediul urban, cat si din mediul rural, si in sustinerea antreprenorilor locali.

In acest context, in perioada octombrie – decembrie 2017, Patria Bank SA a facut pasi importanti in ceea ce priveste consolidarea brandului, implementand o campanie de imagine sub sloganul „PATRIA BANK. PENTRU TOTI ROMANII” și conceptul creativ “Faci multe pentru patrie, e timpul sa faca si Patria ceva pentru tine!”, menit sa sustina dorinta Bancii de a deveni un participant activ si inovativ pe piata bancara de retail, IMM si microfinantare.

In cele 8 luni scurse de la data fuziunii, Patria Bank SA a urmarit si a reusit sa duca la indeplinire principalele sale obiective strategice post-fuziune, si anume:

(i) Implementarea modelului comercial al fostei Patria Bank si extinderea acestuia la nivelul intregii retele teritoriale (inclusiv pentru reteaua de sucursale din fosta Banca Comerciala Carpatica), model care a produs deja relansarea activitatii de creditare a bancii, estimata prin strategia de afaceri si bugetul anual, prin realizarea bugetului anual foarte ambitios de vanzari de credite noi de 694 milioane LEI, din care 520 milioane LEI reprezinta credite noi acordate dupa fuziune;

(ii) Evidentierea primelor efecte ale sinergiilor si economiilor de costuri ca urmare a procesului de fuziune si restructurare, care a dus la reducerea (pe baze anuale) ale cheltuieilor operationale in anul 2017 fata de anul 2016 cu 21.7%;

(iii) Implementarea Planului de restructurare al bancii, finalizat in luna septembrie 2017 si al carui impact final in reducerea cheltuielilor operationale va fi vizibil in cursul anului 2018 (cand se asteapta o reducere de 10% anualizat fata de 2017);

(iv) Realizarea Bugetului in proportie de aproape 100% a veniturilor nete din dobanzi si a veniturilor nete din comisioane si speze precum si scaderea cu 3% fata de nivelul bugetat a cheltuielilor operationale.

Revenire pe profit in 2018

"Banca isi propune sa imbunatateasca performanta financiara si se asteapta sa devina profitabila in 2018, pe masura ce va reusi plasarea eficienta a lichiditatii excedentare (aflata la un nivel de peste 700 mil. LEI) si care din motive strategice a fost mentinuta pe parcursul anului 2017, realizand obiectivele de crestere organica si achizitii strategice, obiective care consideram ca vor oferi investitorilor incredere in banca si vor stimula participarea la operatiunile viitoare ale bancii pe piata de capital", se mai arata in raportul Patria Bank.

Taguri: Patria Bank  fuziuni si achizitii  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Profil



BRD are o problema cu call-center-ul

Problema e foarte simpla, dar si foarte mare: unii clienti ai bancii asteapta foarte mult, adica zeci de minute sau chiar o jumatate de ora sa le raspunda cineva la telefon. Frustrarea e si mai mare cand ai o problema urgenta, dar pentru care nu ai o linie dedicata. Alte banci, precum Banca Transilvania, si-au imbunatatit comunicarea cu clientii introducand roboti, chat-uri, facebook, skype si alte canale moderne de comunicare cu clientii. Numerele de telefon ale BRD sunt: +4 021 302 61 61 +4 021 302 61 63 *22622 0800 803 803 doar in reteaua detalii

Filiala virtuala - banca s-a mutat la tine acasa!

Ce faci dacă primești o înștiințare că banca ta și-a desființat filialele? Prima tentație e să crezi că a dat faliment... apoi citești mai bine și vezi că, de fapt, banca ta s-a mutat în online. Filialele ei, sediul de la parterul blocului tău, au devenit virtuale. detalii

Cum castigi 1.000 de lei pe luna recomandand credite la Patria Bank

Începând cu luna august platforma de recomandări credite Patria Partener a devenit disponibilă şi pentru introducerea de recomandări persoane fizice, anunta banca intr-un comunicat, in care mai adauga urmatoarele: Pe lângă partenerii de business de tip broker, detalii

Clientii firme ai Bancii Transilvania au o alternativa la call-center: un chatbot prin Facebook Messenger si Skype

Banca Transilvania s-a gandit sa scurteze timpul de asteptare la call center al clientilor firme care au nevoie de informatii utile si a lansat un nou canal de comunicare, prin Facebook Messenger si Skype, un chatbot denumit Robotul Raul, o premiera pe piata bancara romaneasca. In detalii

Ultimele Comentarii