TEHNOLOGII BANCARE | Profil

MasterCard inlocuieste parolele la platile cu cardul online cu amprenta digitala, identificarea vizuala si coduri unice prin SMS

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2015-09-19 16:15

MasterCard anunta ca a lansat un nou serviciu (Identity Check) prin care va inlocui parolele necesare platilor cu cardul online cu noi modalitati de autentificare, mai simple si mai avansate tehnologic, precum amprenta digitala, identificarea vizuala prin camera telefonului sau coduri unice trimise prin SMS.

Nu este vorba doar de adaptarea la noile tehnologii, ci si de facilitarea platilor online, intrucat un studiu arata ca peste o treime dintre utilizatorii de carduri renunta sa mai faca o plata online pentru ca au uitat parolele de siguranta.

MasterCard Identity Check elimină necesitatea memorării parolelor pentru cumpărăturile online (comunicat de presa)

MasterCard a lansat serviciul MasterCard Identity Check, o nouă gamă de soluții tehnice, prin care va fi eliminată necesitatea memorării parolei la plata cumpărăturilor online. Setul de soluții va include plăți biometrice, în prezent aflate în teste în țări din Europa și Statele Unite, prin intermediul cărora cumpărătorii își pot valida identitatea și realiza o plată printr-o simplă atingere a scanner-ului de amprentă al smartphone-ului sau clipind înspre camera foto a acestuia.

Noua generație de metode de autentificare vine ca urmare a unui studiu global realizat de MasterCard, din care a rezultat că unul din trei consumatori a abandonat coșul electronic de cumpărături pentru că nu și-a putut aminti parola contului personal.

“Fiecare secundă alături de un consumator contează și costă. Nimeni nu știe mai bine acest lucru decât comercianții” a declarat Ajay Bhalla, președintele Enterprise Security Solutions în cadrul MasterCard. “Parolele sunt greu de reținut și irosesc timp prețios. Astăzi, oamenii pot realiza cumpărături prin intermediul a diverse dispozitive și se așteaptă ca cele mai noi tehnologii să simplifice și să securizeze tranzacțiile. Identity Check oferă exact acest lucru.”

Metodele de autentificare existente pot devia cumpărătorii de pe pagina unui comerciant pentru a introduce parola. Acest pas final într-o tranzacție online poate dura și poate rezulta în refuzarea plății, în cazul în care utilizatorul de card nu își amintește parola. MasterCard Identity Check va utiliza tehnologii precum SMS-uri cu parole unice sau funcționalități biometrice pentru identificarea utilizatorului și îmbunătățirea experienței la plată.

Recunoscută drept o metodă de autentificare prin mai mulți factori, Identity Check funcționează și cu smartphone-ul consumatorului, îndeplinind viziunea de a trece de la ceva ce doar cunoaștem (parole), la ceva ce deținem (telefonul mobil) și la cine suntem (funcționalități biometrice). Sute de posesori de carduri din Olanda au început utilizarea plăților biometrice luna trecută, iar un test similar este în derulare, în Statele Unite.

Pe lângă beneficiile aduse consumatorilor, unul dintre obiectivele MasterCard Identity Check este să ajute la creșterea vânzărilor comercianților prin reducerea abandonurilor coșului de cumpărături online. Serviciul va deveni disponibil în prima fază instituțiilor financiare din SUA până la jumătatea anului 2016, urmând să fie implementat la nivel global în 2017. Prima fază va defini regulile de sistem pentru a asigura cea mai eficientă experiență de autentificare pentru posesorii de carduri, comercianți și emitenți. Aceasta include implementarea unor instrumente simplificate de validare, precum coduri utilizabile o singură dată, expediate posesorului de card prin SMS. MasterCard consideră plățile biometrice drept viitorul autentificărilor online.

Un nou studiu global la nivelul consumatorilor susține plățile online fără parole

Potrivit studiului MasterCard privind atitudinea consumatorilor față de parole (MasterCard Consumer Atittude Towards Passwords), 53% dintre cumpărători uită parole importante cel puțin o dată pe săptămână, irosind mai mult de 10 minute cu resetarea contului. Ca urmare, mai mult de o treime dintre oameni renunță la o comandă online înainte de finalizarea acesteia, în timp ce 6 din 10 afirmă că recuperarea parolei a dus la ratarea unei oferte disponibile pe o durată limitată, precum achiziția de bilete la un concert.

Peste jumătate din respondenți ar prefera ca parolele să fie înlocuite cu ceva mai convenabil. În medie, aceștia trebuie să introducă parole de opt ori pe zi, pentru mai mult de 10 conturi online sau aplicații diferite pe care le utilizează în mod frecvent în fiecare săptămână. Mai mult de una din cinci persoane utilizează aceeași parolă pentru toate conturile deținute, în timp ce 58% dintre respondenți utilizează numai câteva versiuni ușor diferite ale aceleiași parole – în ciuda avertismentelor că în acest fel se supun la riscuri mai mari de fraudă.

Despre studiu: Sondajul, efectuat pe aproximativ 10.000 de consumatori din publicul general în perioada 13 - 21 august 2015, în 17 piețe din jurul lumii, a fost realizat de Norstat. Eșantionul total are o marjă de eroare de +/-0,80%, pentru un interval de încredere de 95%.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Profil



Cum poti primi dobanda pentru restul economisit la platile cu BT Pay

250.000 de persoane care folosesc BT Pay economisesc prin opțiunea Round Up din aplicație. 8 din 10 persoane care au conturi de economii la Banca Transilvania folosesc inclusiv Round Up, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Cu peste 12.000 de detalii

ING Bank majoreaza comisioanele pentru retrageri de numerar si plati la jocuri de noroc

ING Bank majoreaza, din 14 iunie 2024, comisioanele pentru retragerile de numerar de la bancomate, cele pentru cresterea limitelor zilnice, precum si pentru platile destinate jocurilor de noroc. Clientii ING Bank care retrag bani de la bancomatele bancii vor fi detalii

Banca Transilvania pregateste o noua premiera in relatia cu clientii, cu ajutorul noilor tehnologii

Banca Transilvania, cea mai mare bancă din România și din sud-estul Europei, colaborează cu Evam, care oferă platforma de top MarTech, pentru a crea experiențe în timp real, pe toate canalele, pentru clienții săi, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Este o detalii

Cont cu comisioane reduse pentru femeile de afaceri, la Patria Bank

Patria Bank lansează “Pachetul Patria pentru Femeile Antreprenor”, un pachet care include o serie de avantaje financiare personalizate pentru a sprijini afacerile conduse de femeile din România, anunta banca intr-un comunicat, in care detalii

 



 

Ultimele Comentarii