BANCI | Stirea Zilei

ING devine o banca 100% digitala, fara ghisee, dar abia dupa 14 ani de la lansarea conceptului Self Bank in Romania

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2018-09-26 21:45

Probleme cu functionarea serviciului de internet banking al ING, in 26 septembrie 2018

ING Bank va transforma, pana la finalul lunii octombrie, si ultimele 14 sucursale proprii in unitati tip Self Bank, dotate cu bancomate (ATM) care inlocuiesc ghiseele (casieriile) clasice, dupa modelul restului de unitati operate in franciza in Romania inca din 2004.

“Pana in data de 29 octombrie, isi vor inceta activitatea si restul casieriilor din Bucuresti (Metropolis) Cluj, Iasi, Oradea, Timisoara, Arad, Bacau, Baia Mare, Bistrita, Brasov, Buzau, Constanta, Craiova, Galati", a precizat ING Bank Romania.

Operatiunile cu numerar, atat retrageri, cat si depuneri, se vor efectua, asadar, exclusiv la ATM-uri, in totate unitatile ING Bank, ceea ce inseamna ca banca olandeza va deveni 100% digitala, mai exact automatizata, fara casierii.

O singura banca din Romania, mult mai mica, ProCredit Bank, a mai adoptat acelasi model de afaceri, incepand din vara anului trecut.

"Planul de schimbare a modelului operational a fost anuntat in februarie si de atunci am facut pasi progresiv in directia noului model, pilotand si masurand feedbackul clientilor astfel incat propunerile noastre sa fie relevante pentru ei. Pana acum aproximativ jumatate dintre casierii si-au incetat activitatea”, precizeaza ING Bank.

Banca a anuntat recent ca pana la finalul anului va oferi noi servicii electronice si online, care sa suplineasca inchiderea ghiseelor.

Astfel, ING va pune in functiune noi tipuri de ATM-uri, la care vor putea depune bani intr-un cont ING si persoanele care nu sunt clienti ING si implicit nu detin un card, pe baza unui cod de depunere, furnizat de consilierii bancii din cadrul unitatilor (office-uri).

De asemenea, in Office-urile ING se vor emite pe loc si carduri in euro, nu doar in lei, ca in prezent, banca olandeza fiind singura din Romania care permite retrageri de numerar in euro la bancomate, la restul bancilor fiind posibile doar retrageri in lei. Retrageri in euro se mai pot face si la bancomatele retelei independente Euronet.

O alta noutate anuntata de ING este la opțiunea de „Plată către un prieten” disponibilă în Home’Bank, care se va simplifica, iar clienții vor putea să transfere banii către un prieten folosindu-se doar de numărul de telefon, fără codul unic trimis prin sms ca până acum.

Posibile probleme dupa disparitia casieriilor

Prin renuntarea in totalitate la casierii, ING s-ar putea confrunta cu diverse probleme, precum:

- imposibilitatea de a mai putea efectua operatiuni care in prezent sunt posibile doar la ghisee, precum incasarea sau emiterea de cecuri si bilete la ordin;

- reticenta in utilizarea ATM-urilor din partea persoanelor care nu stiu sau nu doresc sa utilizeze un bancomat.

Insa datorita acestui model de afaceri adoptat in urma cu 14 ani, marea majoritate a clientilor ING sunt persoane tinere si active care nu au probleme in a efectua operatiuni bancare exclusiv online si la bancomate.

ING mai precizeaza, intr-un comunicat ca „și-a conturat strategia digitală analizând comportamentul clienților săi. Conform rezultatelor din 2017, clienții din segmentul de retail au folosit deja canalele digitale pentru 99% dintre tranzacțiile de bază. La casierii, numai 1% dintre clienți retrăgea banii și 5% îi depuneau în cont. Pe de altă parte, frecvența cu care un client accesează ING Home’Bank este în medie de o dată la două zile, în schimb nu vizitează un office mai des de o dată pe an. Tot anul trecut s-a văzut și o dublare a numărului de interacțiuni și solicitări venite de pe mobil către bancă. Toate acestea sunt și rezultatul faptului că tot mai multe produse ING au devenit disponibile pe platforma de internet banking în ultimul an.

Preferințele clienților pentru produse online pot fi văzute și în produse mai complexe. ING Home’Bank a depășit limitările unei platforme de internet banking bazată pe servicii de transfer, oferind produse mai complexe, ca fonduri mutuale, depozite sau credite. Din septembrie 2017, de când a fost lansat creditul de nevoi personale disponibil instant, un total de 5.000 de clienți au ales să ia creditul online, iar dintre aceștia unul din trei având cel puțin un astfel de produs. Mai mult decât atât, 80% dintre creditele online au fost accesate și aprobate prin mobil.”

Probleme de functionare a serviciilor digitale

ING se confrunta deseori cu probleme privind functionarea serviciilor digitale, mai cu seama a aplicatiei de online banking Home Bank. (vezi foto cu o problema semnalata chiar astazi)

Problemele frecvente de functionare a aplicatiei Home´Bank au aparut dupa incidentul major din septembrie 2016, cand intreg sistemul informatic al bancii nu a functionat timp de aproape o zi din cauza afectarii serverelor din centrul de date in urma simularii unui exercitiu de stingere a incendiilor. (vezi aici detalii)

Ultima problema de functionare a Home Bank a fost in 9 iulie, cand aplicatia nu a functionat pe parursul intregii zile, dupa ce banca a incercat lansarea platilor cu telefonul mobil. (vezi aici detalii)

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Seful Oficiului de combatere a spalarii banilor (ONPCSP) a fost amendat de o judecatoare in procesul fraudelor de la BRD

Presedintele Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, Staicu Daniel-Marius, a primit o amenda judiciara de 5.000 lei, pentru refuzul indirect de a pune la dispozitia instantei care judeca procesul fraudelor de la BRD din perioada 2009-2011 informatiile solicitate in acest detalii

ING Bank spune ca a luat masuri pentru evitarea unei noi erori de procesare a platilor cu cardul, insa ramane problema comunicarii cu clientii, care au inceput sa-si piarda increderea in banca

ING Bank spune ca a luat masuri pentru a putea evita in viitor aparitia unei noi erori de procesare a platilor cu cardul, precum cea de luni, 8 octombrie, cand au fost incasate de doua ori tranzactiile cu cardurile la POS-uri si online, precum si retragerile de bani de la bancomate, efectuate pe detalii

Zaplo, unul dintre cele mai mari IFN-uri de credite online, iese din piata, din cauza restrictiilor BNR

Zaplo, unul dintre cele mai mari IFN-uri de credite online in Romania, infiintat in 2015, detinut de grupul leton 4finance, care a cumparat in 2016 si TBI Bank, a anuntat ca din luna august a stopat acordarea de noi credite online si intentioneaza sa se retraga de pe piata. Un alt IFN de detalii

ING le-a luat clientilor de doua ori banii de pe carduri, iar Home Bank si Call Center-ul nu functioneaza; ACTUALIZARE: ING anunta ca a restituit banii clientilor, Home Bank este functional

ING Bank a anuntat ca pana la ora 21 a restituit clientilor banii luati de doua ori de pe cardurile utilizate incepand de vineri la plati si retrageri de bani de la bancomate, din cauza unei erori de procesare. Insa aplicatia de online banking Home Bank este in continuare doar "partial detalii

Ultimele Comentarii