ING system failure | Stirea Zilei

ING Bank nu a fost sanctionata de BNR pentru ca si-a lasat clientii fara bani pe carduri, doar i s-au impus masuri pentru evitarea altor incidente

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2018-10-25 23:03

ING Bank nu a fost sanctionata de Banca Nationala a Romaniei (BNR) pentru incidentul din 8 octombrie, cand si-a lasat 7.000 de clienti fara bani pe carduri, dupa ce le-a luat de doua ori valoarea platilor la POS-urile magazinelor si retragerile de numerar efectuate pe parcursul a doua zile de week-end.

In schimb, Autoritatea Pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a amendat ING pentru respectivul incident cu 20.000 de lei, aproape de intervalul maxim prevazut de lege, intre 3.000 si 30.000 de lei.

ING a fost sanctionata pentru ca a afectat interesele economice ale clientilor, carora le-au fost luati mai multi bani de pe carduri decat trebuia, astfel ca nu au mai avut acces la sumele din conturi.

ING a dezvaluit ca a dublat tranzactiile unui numar de 225.525 de clienti, dintre care 7.000 au ramas fara bani pe carduri. (vezi aici detalii)

BNR a considerat insa ca ING nu trebuie sanctionata, intrucat banca a returnat banii clientilor, fara sa li se perceapa comisioane.

Ar fi fost, insa, culmea, ca ING sa nu le returneze banii clientilor si, mai mult, sa le ia si comisioane, nu?!

BNR mai precizeza ca “incidentul nu a avut impact asupra altor procese ale bancii și furnizarea serviciilor de plată nu a fost întreruptă”.

Aici BNR nu prea are dreptate, pentru ca incidentul a afectat atat serviciul de online bankig, cat si call-center-ul bancii, care nu au functionat ore bune, in 8 octombrie, dupa ce clientii bancii au aflat, din presa, despre problema cu cardurile si au asaltat banca pentru a afla cati bani le-a mai ramas in conturi. (vezi aici detalii)

BNR s-a marginit la a solicita ING sa adopte masuri pentru evitarea in viitor a unor astfel de incidente.

Iata raspunsul BNR cu privire la incidentul ING din 8 octombrie:

În conformitate cu prevederile art. 136, alin. (1) din Regulamentul nr. 3/2018 privind monitorizarea infrastructurilor pieței financiare și a instrumentelor de plată, prestatorii de servicii de plată care pun în circulaţie şi/sau acceptă instrumente de plată au obligația de a informa de îndată Banca Naţională a României, cu privire la apariţia oricăror incidente în funcţionarea normală a serviciilor de plată sau a instrumentelor de plată. În acest sens, ING BANK ROMÂNIA S.A. a notificat BNR cu privire la apariția unui incident în legătură cu decontarea tranzacțiilor de plată cu card, efectuate de clienții ING în zilele de 6, respectiv 7 octombrie 2018. 
 
Urmare notificării incidentului, o echipă a BNR a desfășurat o misiune de control la ING BANK ROMÂNIA S.A, constatând urmatoarele:

- incidentul din data de 08.10.2018 a fost de natură operațională;

- incidentul nu a avut impact asupra altor procese ale bancii și furnizarea serviciilor de plată nu a fost întreruptă;

- tranzacțiile au fost corectate și banii returnați clienților în cursul zilei de luni, 8 octombrie, până în jurul orelor 21.00;

- toate comisioanele aferente tranzacțiilor afectate au fost suportate de către bancă.
 
Având în vedere cele de mai sus, BNR a solicitat ING implementarea unor măsuri specifice pentru evitarea manifestării în viitor a unor astfel de incidente, respectiv completarea  procedurilor de operare și introducerea unor controale suplimentare în aplicațiile informatice, măsuri care vor face obiectul monitorizării ulterioare de către BNR."

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Topul creditelor ipotecare cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3-10 ani

Dobanzile fixe in primii 3-10 ani pentru un credit ipotecar variaza intre 5,75% si 9,90%, in functie de banca si de perioada cu dobanda nemodificata, conform ofertelor celor mai importante 10 banci. Dobanzile luate in calcul sunt cele standard, fara alte detalii

Cum raspunde ANPC la o reclamatie despre o frauda online: cu cuvintele bancii

Clientul unei banci (Unicredit) a fost fraudat online cu 25.000 de lei cu o asa-zisa investitie in actiuni pe site-ul Rominvest. (Atentie! Acest site functioneaza si in prezent, la acest link, https://dimensionaldreamscape.cam, dupa mai bine de o luna de la detalii

Dobanzile la creditele online ale IFN-urilor, plafonate prin lege la 365% pe an, fata de 70.000% cat erau pana acum

Parlamentul a adoptat o lege prin care dobanzile (DAE) la creditele online acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) sunt plafonate la 1% pe zi (365% pe an) in cazul imprumuturilor de maxim 5.000 de lei, 0,8% pe zi (292% pe an) la cele de pana la 10.000 de lei si 0,6% pe detalii

Revolut isi obliga clientii sa plateasca credite facute prin fraude online

„Acești escroci de la Neocapital nu numai ca m-au pacalit sa le transfer foarte mulți bani, dar au inițiat și un credit de nevoi personale direct din aplicația Revolut iar eu acum trebuie sa plătesc rate pentru acest credit”, se plange un cititor, la detalii

 



 

Ultimele Comentarii