BANCI | Interviu

In ce conditii s-a incheiat acordul dintre Posta Romana si Nextebank si ce prevede acesta

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2015-10-30 16:11

Posta Romana a anuntat ca a incheiat un acord de principiu cu Nextebank, care va fi trimis BNR spre aprobare, privind vanzarea produselor bancii (carduri, credite, depozite) in unitatile postale. In urma cu doi ani, Posta anunta demararea unui parteneriat in acelasi scop cu alta banca, Intesa Sanpaolo, dar care nu s-a mai finalizat, din motive necunoscute.

De aceea am intrebat reprezentantii Postei in ce conditii s-a incheiat acest nou acord si ce prevede acesta. Iata intrebarile si raspunsurile primite:

Bancherul.ro: De a fost aleasa Nextebank pentru acest acord? Cum s-a desfasurat procesul de selectie si evaluare, cate banci au participat si care au fost criteriile de selectie?

Posta Romana: Procesul de selectie s-a desfasurat pe baza unei documentatii tip caiet de sarcini, continand atat viziunea Postei Romane privind acest parteneriat, cat si cerintele obligatorii impuse de companie pentru a-si pune reteaua la dispozitia acestui tip de intermediere financiara.

Date fiind cerintele Postei Romane, interesul a fost manifestat de doua banci, din care Nextebank a intrunit conditiile pentru incheierea acestui contract.

Principalele criterii de selectie se refera la urmatoarele: gama de produse intermediate, investitiile pe care banca le va face in reteaua de retail a Postei Romane, alinierea strategica a celor doua institutii privind obiectivele proiectului si rezultatele economice ale partilor, viziunea privind clientii parteneriatului, instruirea si motivarea unui numar cat mai mare din salariatii Postei Romane, reteaua de retail a companiei.

Aceasta din urma va fi implicata in intermedierea financiara, in conditiile in care Posta Romana si-a dorit ca o parte cat mai mare a retelei de oficii sa ofere astfel de servicii, atat in mediul urban, cat si in mediul rural, si disponibilitatea bancii de a sustine promovarea parteneriatului in urmatorii ani.

- De ce este nevoie de acordul BNR si ce conditii trebuie sa indeplineasca Posta pentru obtinerea acordului?

- Bancile comerciale din Romania si activitatea acestora este reglementata de Banca Nationala a Romaniei, iar un proiect de o asemenea amploare trebuie atent analizat din perspectiva riscurilor si a respectarii reglementarilor legale aplicabile bancilor.

Atat Posta Romana, cat si Nextebank, partenerul nostru in acest proiect, isi doresc sa respecte toate conditiile legale si prudentiale pentru ca acest parteneriat sa devina realitate.

- Care sunt principalii termeni si conditii ale acordului? Care sunt obligatiile Postei si care ale bancii? Ce obiective s-au stabilit?

- Contributia Postei Romane consta in punerea la dispozitia partenerului a retelei de distributie si a personalului, pentru intermedierea produselor financiar-bancare ale bancii. Posta Romana va obtine venituri din comisioane pentru prestarea acestor servicii.

Contributia bancii consta in produse si servicii, investitii in hardware, software si echiparea adecvata a ghiseelor din incinta oficiilor postale care vor intermedia produsele bancare, cheltuieli cu instruirea si motivarea salariatilor Postei Romane, marketing si promovare etc.

- Cum vor fi furnizate, concret, serviciile Nextebank in serviciile postale? Cum vor fi acordate cardurile si creditele, cum vor fi incasate depozitele?

- Proiectul in forma agreata prevede ca serviciile bancare sa fie oferite la ghiseele Postei Romane intr-o forma de intermediere, respectiv prin furnizarea de catre Posta. in locatiile sale, a produselor bancii, utilizand echipamentele informatice si software specializat pus la dispozitie de banca si utilizand conexiunea online disponibila in reteaua postala.

- Ce investitii propune proiectul din partea Postei si a bancii? Cu ce fel de tehnologie specifica va fi dotata Posta, concret?

- Posta Romana nu va aloca resurse suplimentare acestui proiect fata de cele existente. Tehnologia va fi pusa la dispozitie de catre Nextebank si consta in statii de lucru pentru ghiseele care vor intermedia produsele bancii (computere, imprimante multifunctionale), inclusiv software-ul necesar desfasurarii activitatii, mobilier, materiale de marketing si de prezentare a produselor, POS-uri, ATM-uri etc.

Proiect dupa modelul altor tari europene

Poşta Română precizeaza intr-un comunicat ca va pune la dispoziţia clienţilor produsele de retail ale Nextebank – credite, depozite, carduri – în cea mai mare parte a reţelei de unităţi poştale.

Proiectul celor două entităţi are la bază modele aplicate cu succes de administraţii poştale din Europa. Mai mult, proiectul va presupune investiţii importante în pregătirea profesională a angajaţilor Poştei, în oficiile poştale şi în dotarea acestora cu tehnologie specifică acestui tip de servicii. Nu în ultimul rând, proiectul va duce la creşterea veniturilor salariaţilor Poştei Române, bazată pe performanţă. 

Alexandru Petrescu, Directorul General al Poştei Române
Alexandru Petrescu, Directorul General al Poştei Române

Semnarea acestui acord înseamnă trecerea într-o etapă avansată a unuia dintre proiectele-cheie în strategia de dezvoltare a Poştei Române. Intermedierea de servicii bancare dedicate clienţilor tradiţionali ai Poştei îi permite operatorului naţional de servicii poştale să-şi diversifice portofoliul, condiţie obligatorie pe o piaţă în care poşta clasică îşi accentuează declinul. Mai mult, proiectul contribuie la reducerea ponderii pe care o reprezintă populaţia nebancarizată din România, în contextul în care Poşta Română este una dintre companiile cu cele mai extinse reţele teritoriale, inclusiv în zona rurală”, a declarat Alexandru Petrescu, Directorul General al Poştei Române.

Negocierile dintre Poşta Română şi Nextebank privind proiectul de intermediere a produselor bancare la ghişeele poştale au debutat în martie 2015, după finalizarea unui proces de selecţie şi evaluare desfăşurat în condiţiile legii aplicabile.

Horia Manda, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Nextebank
Horia Manda, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Nextebank

După o analiză atentă şi detaliată, am reuşit să concretizăm un proiect complex, care să aducă beneficii tuturor celor implicaţi: clienţi, Poşta Română, Nextebank. În linie cu strategia de creştere a băncii, unul dintre obiectivele principale ale acestui proiect este incluziunea financiară a unor segmente specifice de populaţie. În acest sens, Nextebank îşi va adapta oferta pentru a permite tuturor clienţilor Poştei Române să acceseze servicii bancare moderne, însă, în acelaşi timp, simple şi accesibile. Urmează o etapă foarte importantă, şi anume obţinerea aprobării proiectului nostru de către BNR. Sperăm ca după obţinerea acordului de la banca centrală să putem demara proiectul în primul trimestru al anului viitor”, a declarat Horia Manda, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Nextebank, citat in comunicatul de presa.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Mugur Isarescu raspunde la acuzatiile ministrului Finantelor ca 70% dintre banci nu au platit impozit pe profit: nu au platit pentru ca nu au vrut, ci pentru ca au avut pierderi

Mugur Isarescu, guvernatorul BNR, spune ca afirmatii precum cele ale ministrului Finantelor, Ionut Misa, ca 70% dintre banci nu au platit in ultimii cinci ani impozit pe profit, trebuie facute cu atentie, pentru a nu se intelege ca bancile nu au platit impozit pentru ca nu au vrut. Bancile nu au detalii

Patria Bank vrea sa devina o noua banca de succes listata la Bursa, printr-un model de afacere inovator: incluziunea financiara a populatiei de la sate si finantarea micilor afaceri, cu ajutorul tehnologiilor digitale

Patria Bank, noua banca rezultata dupa preluarea Bancii Carpatica, isi propune sa urmeze modelul de succes al Bancii Transilvania (BT), de finantare pe Bursa, urmand un model de afaceri inovator, in care a acumulat experienta: incluziunea financiara a zonei rurale nebancarizate, in special detalii

Cum raspunde seful riscului de la BCR la acuzatiile BNR si ANAF ca bancile vand ilegal credite neperformante

Bernhard Spalt, vicepresedintele executiv al BCR responsabil cu riscul, raspunde astfel acuzatiilor lui Florin Georgescu, prim-viceguvernatorul BNR, ca bancile vand credite neperformante firmelor de recuperare creante la preturi prea mici, in medie cu 10% din valoarea datoriilor, considerand ca detalii

Mugur Isarescu: impozitul pe cifra afaceri nu cred ca a pornit de la BNR, este in cartile de economie si se aplica in multe alte tari, inclusiv in Statele Unite

Guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, nu a negat faptul ca membri ai conducerii BNR s-au intalnit cu reprezentantii PSD si ai guvernului pentru a discuta noul program de guvernare, in care se prevede, printre altele, introducerea unui impozit pe cifra de afaceri a firmelor in locul impozitului pe detalii

Ultimele Comentarii