BANCI | Ultima Ora

HomeBank, aplicatia de internet banking a ING, are probleme de functionare de aseara; cardurile, bancomatele si POS-urile nu sunt afectate; ACTUALIZARE: banca a anuntat la ora 18 ca Homebank este operabil "in parametri normali"

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2017-10-28 14:50

ING Bank spune ca aplicatia sa de internet/mobile banking, Home´Bank, are probleme de functionare, mai exact se poate utiliza cu intermitente, in unele momente fiind inaccesibila, din cauza unor probleme de software, incepand de aseara, iar banca lucreaza in prezent la remedierea erorilor.

Cardurile, bancomatele si POS-urile bancii functioneaza fara probleme, la fel si sistemul informatic din unitatile ING, precum si call-center-ul bancii.

"Doar aplicatia Home´Bank are probleme, insa astazi vom efectua o revizuire a acesteia pentru remedierea erorilor, care va fi anuntata pe toate canalele de comunicare, astfel ca o perioada de aproximativ o ora Home´Bank nu va fi disponibila", a precizat Silvia Jalea, purtatorul de cuvant al ING, pentru Bancherul.ro.

Ea a mentionat ca nu este vorba de o indisponibilitate permanenta a Home´Bank, ci doar de erori de accesare si functionare in anumite perioade, pe care reprezentantii bancii le rezolva punctual.

Inca nu se stie cu exactitate cauza incidentului, fiind vorba, se pare, de probleme de rulare a aplicatiilor software.

ING incearca de aseara sa rezolve erorile

Clientii ING Bank au reclamat de aseara, in jurul orei 22, ca nu pot accesa aplicatia de internet banking Home´Bank, situatie confirmata de banca, pe pagina sa Facebook, unde a postat in urma cu patru ore (in jurul orei 12) urmatorul mesaj:

“Intampinam in continuare unele probleme la conexiunea sistemului Home´Bank. Insa tranzactiile cu cardurile ING precum si retragerile de la ATM functioneaza normal. Echipa noastra tehnica lucreaza non-stop spre rezolvare. Cu toate acestea, in timpul zilei de azi este posibil sa mai apara unele intermitente in functionarea Home´Bank. Pentru care ne cerem scuze.”

Aseara, in jurul orei 22, ING posta urmatorul mesaj pe pagina Facebook a ING (ING Web Cafe):

"Serviciile ING Home’Bank si AST sunt momentan indisponibile. Ne cerem scuze. Tranzactiile cu cardurile si retragerile de la ATM functioneaza in parametri normali."

“Ne puteți da, vă rog, o estimare a momentului în care Home´Bank va putea fi folosit din nou? Momentan, după logare în Firefox sau Chrome, apare mesajul „a aparut o eroare de sistem”.”

Iar altcineva intreba daca au cazut cumva serverele. Un alt client se plangea ca nu vede situatia fondurilor mutuale in aplicatia bancii.

Doua ore mai tarziu, in jurul orei 12, banca posta urmatorul mesaj pe Facebook:

“Serviciile ING Home´Bank si AST au fost remediate si sunt acum disponibile. In perioada urmatoare echipa tehnica va continua monitorizarea. Va multumim pentru intelegere.“

Dar in aceasta dimineata, in jurul orei 8, banca a publicat un nou mesaj pe Facebook, prin care anunta ca Home Bank nu functioneaza din nou:

“Serviciul ING Home’Bank este momentan indisponibil. Ne cerem scuze. Puteti utiliza cardurile ING pentru a efectua plati si tranzactii la ATM.”

Reactia unui client a fost urmatoarea: “Este nefunctional din cursul serii de vineri, 27 oct 2017, incompetentilor!”

Alt client a sesizat ca bancomatul ING din Grand Arena Berceni nu functioneaza.

In jurul orei 11, banca venea cu o veste buna:

"Serviciul ING Home´Bank, inclusiv optiunea Fonduri mutuale, functioneaza acum in parametri normali. Va multumim pentru intelegere si va dorim sa va bucurati de weekend!"

Replicile la acest mesaj au fost insa negative: clientii se plangeau ca nu pot accesa in continuare aplicatia de online banking.

Asa incat banca a fost nevoita sa se corecteze iar: "Intr-adevar intampinam din nou probleme tehnice, incercat sa le remediem cat mai repede".

Un client ING a spus ca banca are probleme si cu sistemul informatic, astfel ca nu poate oferi servicii in cadrul unitatilor (ING Office).

Un client a intrebat daca poate primi astazi un nou card in locul celui pierdut, banca a raspuns ca se poate emite unul instant, in agentie, insa clientul a raspuns ca nu se poate, pentru ca nu merge sistemul.

Purtatorul de cuvant al ING a precizat ca sistemul informatic din cadrul unitatilor ING nu are probleme, neavand legatura cu aplicatia Home´Bank.

Nici call-center-ul ING nu functioneaza, a reclamat alt client: "Înțeleg ca se mai întâmplă, dar se intampla prea des. Schimbati ceva.. Nici daca suni la Maria tot nu te poate ajuta nimeni cu transferuri între conturile personale ca nu funcționează platforma.. Mai repede!!"

Care sa fie cauza?

Deocamdata ING nu a anuntat cauzele noilor probleme de functionare ale sistemului informatic, care au mai aparut destul de des in acest an, dupa ce banca s-a confruntat in 10 septembrie 2016, tot intr-o zi de sambata, cand multa lume este la cumparaturi, cu cel mai mare incident informatic al unei banci din ultimii ani.

Atunci, intregul sistem informatic al ING, inclusiv cardurile si bancomatele, nu au functionat aproape intreaga zi, dupa ce banca a derulat un exercitiu de stingere a incendiului la sediul centrului de date, care a afectat serverele, iar ING nu a reusit sa puna in functiune serverele de rezerva, de back-up. (vezi aici detalii)

ING a primit atunci si o amenda de la BNR, dar se pare ca banca are in continuare probleme cu sistemul informatic, pe fondul cresterii numarului de clienti.

"Totusi acum cateva luni am inteles ca a fost facut un exercitiu pentru prevenire incendiilor , acum care ar fi cauza ?...", a intrebat un client ING pe Facebook.

"Momentan investigam problema. Home´Bank-ul o sa isi revina in cel mai scurt timp iar tranzactiile cu cardurile noastre functioneaza fara probleme. Un weekend placut!", a rapuns ING.

Probleme de software in rularea aplicatiilor ar fi cauza erorilor de functionare ale aplicatiei Home Bank, a precizat reprezentanta ING, Silvia Jalea, pentru Bancherul.ro.

Actualizare

ING a anuntat, la ora 18, ca Home Bank "functioneaza in parametri normali" dupa efectuarea unor lucrari de mentenanta in intervalul 17-18.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Vanzarea Bancpost catre Banca Transilvania i-a adus bancii grecesti Eurobank pierderi de 76 milioane euro

Banca greceasca Eurobank a inregistrat pierderi de 76 milioane euro in urma vanzarii Bancpost catre Banca Transilvania, tranzactie care se va finaliza pana la finalul anului, rezulta din datele financiare consultate de Bancherul.ro. Astfel, Eurobank a inregistrat la finalul lunii detalii

Raiffeisen Bank isi majoreaza profitul cu 18%, dupa anularea provizioanelor pentru darea in plata

Raiffeissen Bank si-a majorat profitul brut cu 18% in primele noua luni din acest an, la 89 milioane euro, din care a platit un impozit de 15 milioane lei (16%), astfel ca profitul net rezultat a fost de 74 milioane euro, cresterea anuala fiind de 16%. Majorarea profitului s-a datorat detalii

Banca Transilvania isi majoreaza profitul net cu 19%, la 829 milioane lei

Banca Transilvania a anuntat rezultatele financiare aferente primelor trei trimestre, la finalul carora a inregistrat un profit net de 829 milioane lei la nivel de grup, in crestere cu aproape 19% fata de aceeasi perioda a anului precedent. BT, partenerul antreprenorilor si detalii

Banca Transilvania este aproape de finalizarea negocierilor pentru preluarea Bancpost

"Banca Transilvania S.A. informează investitorii cu privire la faptul că Eurobank şi Banca Transilvania au derulat negocieri exclusive cu privire la potenţiala achiziţie a Bancpost SA, ERB Retail Services IFN SA şi ERB Leasing IFN SA din Romania", anunta banca intr-un comunicat, in care detalii

Ultimele Comentarii