LEASING | Profil

Finantarile prin leasing au crescut cu 17% in primul trimestru

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2011-07-07 10:15

În primul trimestru din 2011, membrii ALB au finanţat active în valoare totală de 261,07 milioane euro (92%) iar companiile neafiliate în valoare de 23,5 milioane euro (8%), astfel încât totalul contractelor semnate în această perioadă (după valoarea activelor finanţate) de către membrii ALB şi companiile neafiliate însumează 284,57 milioane euro, anunta intr-un comunicat de presa Asociatia Societatilor Financiare - ALB Romania. Este vorba de o crestere de aproximativ 17% fata de perioada similiara a anului trecut.

Finanţările acordate s-au îndreptat către diverse domenii, astfel că 21% (60,2 milioane euro) din total au vizat echipamentele, 16% (45,5 milioane euro) sectorul imobiliar şi 63% (178,87 milioane euro) sectorul transporturilor. Cea mai mare cotă de piaţă este înregistrată de sectorul companiilor subsidiare ale băncilor, cu 58% din total, urmat de sectorul companiilor captive cu 23% şi de sectorul companiilor independente, cu 19%.

În domeniul transporturilor, evoluţia finanţărilor în primul trimestru din 2011 indică păstrarea unei ponderi constante pe categorii de vehicule, după cum urmează: autoturismele deţin o cotă de 55%, vehiculele comerciale grele 31% şi vehiculele comerciale uşoare 14%.

În trimestrul I 2011 în cadrul finanţării echipamentelor este interesant de menţionat faptul că ponderea sectorului construcţiilor este în creştere de la 15% la 17%, ponderea echipamentului agricol de la 10% la 20% în timp ce finanţarea celorlalte sectoare ale economiei păstrează o pondere relativ constantă (15% echipament medical, 4% industria alimentară, 8% echipamente destinate industriei metalurgice, 4% industria de prelucrare a lemnului, 4% în domeniul echipamentelor IT şi software) precum şi alte domenii.

Perioada de criză 2008-2011 indică tendinte noi în finanţarea sectorului imobiliar din punct de vedere al ponderii pe categorii imobiliare. Se evidenţiază o creştere de la 23% la 45% a finanţării cladirilor industriale, de la 2 la 39% a terenurilor şi de la 0(zero) la 2% a clădirilor cu destinaţie hotelieră. În contrast cu acestea, finanţarea categoriei retail-outlet a scăzut ca pondere de la 21% la 1%, finanţarea clădirilor de birouri clasa A, B şi C a scăzut de la 50% la 16%, iar finanţarea clădirilor rezidenţiale şi a blocurilor de locuinţe a scăzut ca pondere de la 4% la 1%. O cauză a acestei evoluţii o reprezintă finanţarea în baza contractelor de “sale and lease back” ca soluţii de obţinere a lichidităţiilor necesare în perioadă de criză de către clientii contractelor de leasing financiar.

Clienţii corporativi au atras cea mai mare pondere (92%) din totalul finanţărilor, urmaţi de componenta de retail (6%) şi de sectorul public (2%). Spre deosebire de anii precedenţi şi ca o soluţie de adaptare la situaţii de criză, perioada cel mai des întâlnită după durata contractelor de leasing este de 2-3 ani (23%) şi 4-5 ani (23%), peste 5 ani (21%), de 3-4 ani (20%), 1-2 ani (8%) şi de 1 an (5%) .

Valoarea bunurilor aflate în procedură de reposesie se ridică la nivelul de 7% din portofoliul total al membrilor ALB. Durata medie a unui proces de executare silită a clienţilor rău platnici care refuză să returneze bunurile pe cale amiabilă, este între 6 şi 9 luni conform estimărilor ALB.

„Evoluţia primului trimestru dă semne de redresare a leasingului financiar în sensul reorientării finanţărilor către acele sectoare ale economiei româneşti care s-au dovedit solide şi au rezistat perioadei de criză financiară. Sperăm astfel că finele anului 2011 să aducă o creştere de 10% - 15% a volumului finanţărilor noi prin contracte de leasing financiar, precum şi o îmbunătăţire a procedurilor judiciare de recuperare a bunurilor în cazul clienţilor rău platnici” a menţionat preşedintele ALB, doamna Antoaneta Curteanu (foto), CEO al UniCredit Leasing Corporation IFN SA.

ALB reprezintă conform statisticilor ALB şi BNR 92% din piaţa de leasing financiar şi 63% din totalul pieţei creditului de consum IFN din România.

ALB este membră în Consiliul Director al Federaţiei Europeane a Asociaţiilor Societăţilor de Leasing - Leaseurope şi membră a Federaţiei Creditului de Consum din Europa – Eurofinas.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Profil



CEC Bank instaleaza in sucursale automate pentru plata facturilor, ratelor si altor servicii

In urma parteneriatului incheiat cu SelfPay, lider al pietei de terminale de tip self-service, in unitatile CEC Bank din toata tara vor fi instalate 382 statii de plata care vor prelua o parte dintre atributiile casierilor. Astfel, clientii bancii vor putea efectua operatiuni precum servicii de detalii

CEC Bank acorda credite fara comision de analiza pentru proiecte cu fonduri europene

CEC Bank aniverseaza Ziua Europei prin lansarea unei campanii promotionale destinate solicitantilor care acceseaza fonduri europene, anunta banca intr-un comunicat, in care mai adauga urmatoarele: Astfel, in perioada 9-31 mai 2018, companiile implicate in dezvoltarea de proiecte cu detalii

BCR a acordat de sapte ori mai multe credite imobiliare si de consum decat finantari pentru firme

Banca Comerciala Romana (BCR), cea mai mare banca din Romania, a acordat populatiei credite noi de consum si pentru locuinte in valoare de 1,79 miliarde lei, de sapte ori mai multe comparativ cu finantarile pentru firme, care s-au ridicat la doar 259 milioane lei, in primul trimestru din acest detalii

BRD obtine un profit record, dar pierde 10.000 de clienti

BRD a obtinut in primul trimestru un profit net record, de 414 milioane lei la nivel de grup, in crestere cu 25% fata de anul precedent, mai mare decat al Bancii Transilvania, de 389 milioane lei. Pe de alta parte, numarul clientilor BRD a scazut cu 10.000 la finalul lunii martie fata de detalii

Ultimele Comentarii