BANCI | Educatie financiara

Cum functioneaza cardurile care inlocuiesc bonurile de masa pe hartie

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2015-01-15 21:40

Odata cu adoptarea normelor de aplicare a Legii nr. 291/2013 privind emiterea tichetelor de masa pe suport electronic, s-a anuntat si emiterea primului card de masa cu marca Ticket Restaurant. Este vorba de un card contactless tip MasterCard, varianta electronica a clasicelor bonuri de masa din hartie.

Cardul de masa functioneaza la fel ca un card obisnuit, adica se utilizeaza la achitarea cumparaturilor la POS-urile magazinelor, pe baza unui PIN. Fiind carduri contactless, cumparaturile de valori mai mici de 100 de lei se pot achita foarte rapid, doar prin apropierea cardului de un POS tip PayPass, fara a fi necesara introducerea acestuia in aparat si fara codul PIN.

Dar spre deosebire de un card bancar obisnuit, banii de pe un card de masa se pot utiliza doar pentru a plati masa la restaurant sau pentru achizitia de produse alimentare, intr-o retea distincta de magazie si restaurante afiliate.

Un avantaj al cardului de masa este faptul ca se pot face plati de orice valoare, nu doar de o valoare exacta a unui bon de masa, de 9,35 lei, ca in cazul bonurilor din hartie.

De asemenea, cu un card de masa se poate vizualiza in orice moment, online si telefonic, suma de bani disponibila pe card, precum si istoricul tranzactiilor.

Cardurile de masa elimina riscurile de pierdere sau deteriorare existente in cazul tichetelor pe hartie, intrucat in asemenea cazuri cardurile respective vor putea fi blocate si ulterior inlocuite, iar beneficiarii isi vor putea accesa sumele disponibile.

Pentru magazinele alimentare, restaurante si unitati de alimentatie publica, acceptarea cardurilor de masa va aduce o economie de timp si o decontare rapida a sumelor derulate astfel. Pentru a putea accepta plati prin carduri de masa, unitatile de alimentatie au nevoie de semnarea unui contract de afiliere si vor trebui, deasemenea, sa inroleze POS-urile deja existente in reteaua cardurilor Ticket Restaurant®.

"Chiar daca istoria locala a cardurilor se apropie de doua decenii, evolutia tehnologica si contextul dinamic al pietei ne permit sa fim protagonistii altor premiere in Romania, alaturi de partenerii nostri", a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager Romania & Moldova, MasterCard.

"Pe langa simplificarea operatiunilor pentru companii si comercianti, cardul de masa Ticket Restaurant® vine cu avantaje foarte importante pentru utilizatori: le aduce acestora nu doar plusul de securitate Chip&Pin, dar si plati de aproximativ 3 ori mai rapide, sustinute de cea mai noua tehnologie existenta, MasterCard® PayPass™. De asemenea, cardul ofera mai multa flexibilitate – posesorii au posibilitatea de a cumpara de suma dorita, eliminand problema restului si grija pierderii bonurilor."

Tichetele de masă sunt cel mai utilizat beneficiu extra-salarial din România, aproximativ 2 milioane din cei 4.5 milioane de salariați din România primind tichete de masă de la companiile în care lucrează, precizeaza intr-un comunicat Edenred, compania care a inventat tichetele de masă Ticket Restaurant.

Comentarii

cosming
really
De ce nu se depun sumele echivalente in conturile de card ? De ce e nevoie de inca un card ? Cine plateste cardul acesta si din ce bani ?

Adrian
Card.
Cosming, pentru ca este mai avantajos atat pentru angajator cat si pentru angajat. Suma nu se impoziteaza, daca s-ar vira direct intr-un cont curent ar trebui sa opreasca CASS + CAS + IMPOZIT.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Contractul cu banca, pe intelesul tuturor: actualizarea datelor personale

Cand ne schimbam numarul de telefon sau adresa, prima grija este sa-i anuntam pe cunoscuti despre acest lucru si sa le transmitem noile coordonate la care ne pot suna sau vizita. Unii dintre noi neglijeaza insa un lucru care ne poate aduce probleme in viitor: sa transmitem noile noastre detalii

Care este procedura de stergere din Biroul de Credit?

"Va rog sa ma ajutati cu un raspuns cu privire la stergerea istoricului negativ din Biroul de Credit (BC).
In urma cu ceva timp am vrut sa accesez un credit de nevoi personale si m-am lovit de o problema. Inscriere in BC. Mentionez ca nu am stiut de aceaste problema si nici nu am fost detalii

Cum ne administram eficient banii din conturile bancare

89% dintre români consideră că economisirea este o plasă de siguranță, potrivit unui studiu IMAS din 2016. Faptul că românii sunt conștienți de adevărul din spatele vorbei populare „bani albi pentru zile negre”, s-a văzut mai ales în ultimii ani, detalii

Ce este surplusul de lichiditate si ce efecte are?

BCE, împreună cu băncile centrale naționale ale țărilor din zona euro (Eurosistemul), a acordat băncilor împrumuturi în valoare nelimitată ca răspuns la criza financiară. În plus, BCE a achiziționat obligațiuni de la participanții pe piață. Drept urmare, detalii

Ultimele Comentarii