BANCI | Educatie financiara

Ce reclamatii au clientii bancilor: poprirea conturilor, probleme la internet banking, transferuri de bani din Italia in Romania care dureaza prea mult

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2015-01-11 13:20

Probleme in functionarea site-urilor bancare pentru operatiuni online, poprirea conturilor bancare de catre ANAF sau executori judecatoresti fara informarea clientilor sau transferurile de bani din strainatate in Romania care dureaza prea mult sunt cele mai multe reclamatii primite la adresa bancilor pe site-ul Reclamatiibanci.ro.

Problemele de accesare a conturilor bancare online la BRD, prin serviciul de internet banking mybrdnet, au fost printre cele mai frecvente reclamatii din ultima perioada.

Clientii bancii nu au reusit sa-si vizualizeze conturile sau sa efectueze operatiuni din diverse motive: fie pentru ca site-ul bancii nu a functionat deloc sau intermitent timp de 2-3 zile, fie din cauza alotr probleme tehnice, precum logarea cu ajutorul parolelor sau autorizarea efectuarii diverselor operatiuni, precum plati si transferuri de bani.

Operatiunile online sau cu ajutorul cardului sunt tot mai frecvente, de aceea se inmultesc si numarul problemelor ce apar, chiar posibile fraude.

De asemenea, platile internationale conform reglementarilor SEPA ale zonei euro impun reguli uniforme pentru toate bancile europene, inclusiv cele din Romania, motiv pentru care clientii au inceput sa se planga de nerespectarea acestora.

"Este normal ca un transfer interbancar din Italia in BRD Romania sa se efectueze in 5 zile lucratoare?", este o alta intrebare pusa de clientul unei banci romanesti.

Poprirea conturilor la cererea ANAF sau a executorilor judecatoresti este o alta problema frecvent reclamata de clientii bancilor. Acestia sunt nemultumiti in primul rand de faptul ca nu sunt anuntati cu privire la declansarea operatiunii silite, astfel ca se trezesc brusc cu contul blocat, din care nu-si mai pot retrage banii sau sa efectueze plati.

"In ce baza/lege, banca vireaza banii dintr-un cont de salariu catre fisc/ ANAF, fara a mi se aduce la cunostinta daca am la un moment dat pusa poprire pe conturi?", a intrebat cineva. Vezi aici raspunsul 

De asemenea, clientii bancilor se plang deseori ca banca si creditorii abuzeaza de procedurile de poprire, fie blocand conturi de care nu se pot atinge, precum cele pentru alocatiile sociale pentru copii sau burse de studenti, fie restrictionand accesul la sume mai mari de bani decat cele permise de lege.

De asemenea, bancile sunt acuzate ca nu deblocheaza rapid conturile proprite, odata achitate datoriile.

"ANAF mi-a poprit contul la Raiffeisen Bank in baza unor masuri de executare silita, dar dupa ce am achitat datoria, poprirea a fost ridicata, conform unei decizii ANAF din 18.12.2014 si inregistrata la Raiffeisen Agentia Horezu in 29.12.2014. Cu toate acestea, desi am cerut la banca sa mi se deblocheze contul, nici pana astazi, 29.12.2014, nu s-a intamplat acest lucru si nu am acces la cont. Ce pot sa fac? Ma puteti ajuta?" Vezi aici raspunsul

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Cand bancile promoveaza creditele cu dobanda fixa, tu fii atent(a) la cea variabila!

De ce? Raspunsul e intuitiv: ne aflam intr-o etapa de scadere a dobanzilor, dupa ce acestea au atins un varf de crestere in 2023, din cauza inflatiei. Dobanzile fixe sunt recomandabile intr-o perioada cand nivelul acestora este redus si urmeaza un nou ciclu de detalii

Blocarea profitului din criptomonede in Blockchain este o metoda de frauda online

"Cum pot scoate banii mei profit din tranzacții cu bitcoin blocați în blockain să nu mai trimit bani înainte că mam săturat de minciuni și înșelat, vă mulțumesc de înțelegere și aștept răspuns", intreaba un cititor. "La fel prescriu mai detalii

Geolocalizarea, o masura de protectie impotriva fraudelor luata de ING Bank

ING Bank adopta o masura de protectie impotriva fraudelor online si cu cardul, in premiera pe piata bancara din Romania: geolocalizarea. Prin acest nou serviciu, disponibil in aplicatia Home Bank, ING detecteaza tranzactiile bancare facute de fraudatori, cu detalii

Mama mea de 74 de ani a facut 10 credite la IFN-uri si acum are de platit dobanzi de 4.000 de lei din pensia de 2.300 de lei. Ce pot sa fac?

„Mama mea, in varsta de 74 de ani, cu afectiuni neuronale nediagnosticate legal (pentru ca refuza un control ce ar putea duce la internarea ei, are 9 pisici de crescut) m-a anuntat ca a contractat peste 10 credite de la 10 IFN-uri si are de platit 4.000 de lei pe luna doar dobanzi din detalii

 



 

Ultimele Comentarii