BANCI | Stirea Zilei

Cati clienti are ING Bank dupa problemele cu aplicatia de online banking Home Bank si ce spune ANPC (corectat)

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2018-08-23 23:12

ING Bank a castigat 27.500 de utilizatori ai aplicatiei de internet/mobile banking Home Bank in trimestrul doi din acest an, in ciuda problemelor frecvente de functionare a acesteia, dupa incidentul major din septembrie 2016.

Astfel, in trimestrul doi din acest an, ING Bank a avut 740.500 de utilizatori activi de Home Bank, fata de cei 713.000 cati erau in primul trimestru din acest an, conform datelor prezentate de banca.

Este al cincilea trimestru consecutiv de crestere a numarului de utilizatori activi ai aplicatiei Home Bank.

ING Bank a avut probleme destul de frecvente de functionare a aplicatiei Home´Bank, aparute dupa incidentul major din septembrie 2016, cand intreg sistemul informatic al bancii nu a functionat timp de aproape o zi din cauza afectarii serverelor din centrul de date in urma simularii unui exercitiu de stingere a incendiilor. (vezi aici detalii

Ultima problema de functionare a Home Bank a fost in 9 iulie, cand aplicatia nu a functionat pe parcursul intregii zile, dupa ce banca a incercat lansarea platilor cu telefonul mobil. (vezi aici detalii)

ANPC nu a gasit probleme la ING

Am intrebat Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) daca a analizat cazul nefunctionarii serviciului de internet banking al ING Bank din 9 iulie.

ANPC spune insa ca nu a gasit probleme in acest caz. Iata raspunsul ANPC:

In data de 9 iulie, au existat dificultati in utilizarea sistemului de internet banking, ING Home’Bank, resimtite de o parte dintre consumatori. In intervalele 8:50 a.m. – 13:00 p.m. si 15:10 – 17:30 p.m., performanta sistemului a fost scazuta.

Dupa identificarea cauzei si stabilirea implementarii unei solutii, in intervalul 13 :00 – 15:00, ING Bank a desfasurat lucrari de mentenanta in vederea remedierii problemelor identificate la serviciul Home’Bank si pentru a elimina orice potential risc de afectare a altor servicii.

Consumatorii au fost informati de aceasta perioada de indisponibilitate pe urmatoarele canale de comunicare: telefonic prin Call center, website-ul ing.ro, canalul Facebook. Totodata, consumatorii au fost rugati sa urmareasca starea serviciilor in pagina special dedicata, disponibila 24/7 in website-ul ing.ro: https://ing.ro/stare-servicii.

Precizam faptul ca, in tot acest timp, consumatorii au putut utiliza cardurile la POS, in reteaua de ATM-uri si au putut efectua operatiuni in reteaua casieriilor ING. Operatiunile urgente ale consumatorilor au fost preluate si procesate in cel mai scurt timp de catre echipa de suport din call-center.

Din actiunile de suport ale operatorului economic, enumeram:

- Furnizarea de informatii despre situatia financiara: solduri, tranzactii, IBAN;
- Procesarea solicitarilor de blocare carduri, precum si modificarea limitelor cardurilor;
- Transmiterea extraselor de cont catre consumatori;
- Primirea instructiunilor de plata si procesarea acestora in regim de urgenta: Plata Ron intre consumatorii ING, Plati intre conturile aceluiasi consumator sau FX-uri (schimburi valutare), Plata valuta externa, Plata RON externa;
- Primirea instructiunilor de transfer si procesarea acestora in regim de urgenta: Plati urgente de facturi; Transferuri intre conturi proprii sau FX (schimb valutar) pentru a asigura disponibil pe contul de card pentru plata la benzinarii; Transferuri intre consumatori pentru a asigura disponibilul pe contul de card pentru plata de bunuri la comercianti.

De asemenea, operatiunile instructate de catre consumatori prin intermediul canalului digital pe parcursul zilei, au fost procesate conform termenelor stabilite.

Totodata, mentionam faptul ca operatorul economic ne-a comunicat ca a informat atat Banca Nationala a Romaniei, cat si Transfond, in calitatea lor de administratori ai sistemului de plati Regis si Sent, asupra situatiei prezentate.

CORECTURA

Articolul a fost corectat luni, 27 august, dupa primirea unor clarificari de la ING, astfel:

In titlu: “Cati clienti are ING...”, in loc de “Cati clienti a pierdut ING...”

In primul paragraf: “ING Bank a castigat 27.500 de utilizatori ai aplicatiei de internet/mobile banking Home Bank in trimestrul doi din acest an, in ciuda problemelor frecvente de functionare a acesteia, dupa incidentul major din septembrie 2016”, in loc de “ING Bank a pierdut 67.000 de utilizatori ai aplicatiei...”

In paragraful al doilea: “Astfel, in trimestrul doi din acest an, ING Bank a avut 740.500 de utilizatori activi de Home Bank, fata de cei 713.000 cati erau in primul trimestru din acest an, conform datelor prezentate de banca”, in loc de “Astfel, in trimestrul doi in acest an, ING Bank a avut 646.000 de utilizatori...”

Cifra de 646.000 de utilizatori ai aplicatiei Home Bank a fost comunicata de banca, intr-un comunicat de presa, ca fiind valabila pentru luna iunie, insa ING a precizat ca in toate cele trei luni din trimestru numarul utilizatorilor a fost mai mare, respectiv 740.500, dat fiind ca nu toti utilizatorii acceseaza aplicatia cel putin o data pe luna, unii doar o data la doua sau la trei luni. In martie erau 623.000 de utilizatori activi ai Home Bank. 

In paragraful al treilea: “Este al cincilea trimestru consecutiv de crestere a numarului de utilizatori activi ai aplicatiei Home Bank”, in loc de “Este prima scadere a numarului de utilizatori activi ai aplicatiei Home Bank, dupa cinci trimestre consecutive de crestere.”

Fotografia articolului cu numarul clientilor activi Home Bank a fost modificata cu noile date.

Ne cerem scuze pentru informatiile eronate aparute initial.

Taguri: ING Bank  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Cum raspunde ANPC la o reclamatie despre o frauda online: cu cuvintele bancii

Clientul unei banci (Unicredit) a fost fraudat online cu 25.000 de lei cu o asa-zisa investitie in actiuni pe site-ul Rominvest. (Atentie! Acest site functioneaza si in prezent, la acest link, https://dimensionaldreamscape.cam, dupa mai bine de o luna de la detalii

Dobanzile la creditele online ale IFN-urilor, plafonate prin lege la 365% pe an, fata de 70.000% cat erau pana acum

Parlamentul a adoptat o lege prin care dobanzile (DAE) la creditele online acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) sunt plafonate la 1% pe zi (365% pe an) in cazul imprumuturilor de maxim 5.000 de lei, 0,8% pe zi (292% pe an) la cele de pana la 10.000 de lei si 0,6% pe detalii

Revolut isi obliga clientii sa plateasca credite facute prin fraude online

„Acești escroci de la Neocapital nu numai ca m-au pacalit sa le transfer foarte mulți bani, dar au inițiat și un credit de nevoi personale direct din aplicația Revolut iar eu acum trebuie sa plătesc rate pentru acest credit”, se plange un cititor, la detalii

Nimeni nu poate opri Facebook sa faca profit din promovarea fraudelor online

A trecut mai bine de o luna de zile, din 5 februarie 2024, de cand Banca Nationala a Romaniei (BNR) a publicat un comunicat in care atragea atentia asupra clipurilor false (deepfake) care circula pe Facebook cu guvernatorul Mugur Isarescu recomandand diverse „platforme detalii

 



 

Ultimele Comentarii