BANCI | Educatie financiara

Cat trebuie sa astepti la call-center-ul unei banci sa-ti raspunda cineva si sa-ti dea o informatie gresita?!

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2016-12-15 23:13

Am sunat astazi, in jurul orei 14, la patru banci (BCR, BRD, Banca Transilvania si CEC Bank), pentru a rezolva problema unui roman care lucreaza in Anglia, detinator de card Barclays, care a intrebat la Reclamatiibanci.ro daca poate sa-si scoata toti banii deodata de pe card, la ghiseul unei banci romanesti, atunci cand vine acasa de sarbatori, intrucat retragerile de la bancomate sunt limitate la anumite sume pe zi. (vezi aici intrebarea)

La call-center-ul BCR (0800.801.227) am asteptat aproape 10 minute pana sa raspunda cineva. Cand a aflat ce vreau, vocea unei tinere fete m-a rugat sa astept pentru a se informa, apoi a revenit repede si m-a asigurat ca „da, se poate”. In realitate, dupa cum am verificat ulterior, la ghiseele BCR nu se pot utiliza cardurile, din simplul motiv ca banca nu are POS-uri la ghisee. (A doua zi, am fost sunat de la call-center-ul BCR pentru clarificarea problemei: exista POS-uri, dar nu la toate unitatile BCR. De exemplu, in Bucuresti sunt POS-uri la 10 unitati mari - sucursale BCR.)

Am sunat apoi la BRD (*22622), unde nu a trebuit sa astept mai mult de cateva secunde pana sa-mi raspunda parca aceeasi voce cristalina. Pe un ton colocvial, ea mi-a explicat ca pot folosi cardul doar la bancomat. Dupa ce am intrebat-o daca e sigura, m-a pus in asteptare pentru a se informa. A revenit in scurt timp si mi-a spus hotarata ca de la ghiseele BRD se pot retrage bani doar de pe cardurile emise de BRD.

Cand am verificat, ulterior, aceasta informatie, am constatat ca si aceasta era gresita. In realitate, BRD are POS-uri la ghisee, la care se pot utiliza cardurile emise de orice banca, la fel ca la ATM-uri.

La call-center-ul Bancii Transilvania (0264.308.028) am asteptat ceva mai putin, in jur de 6 minute, dupa care o voce de barbat mi-a explicat ca la ghiseele acestei banci se pot retrage bani doar de pe cardurile emise de banca, ca la BRD. Numai ca si de data aceasta informatia este gresita, intrucat Banca Transilvania are POS-uri la ghisee, iar la acestea se pot utiliza orice tip de carduri, inclusiv cele emise de alte banci.

Daca va intrebati cum este posibil ca bancile sa-ti dea informatii false la telefon, raspunsul poate fi gasit la firmele sau la departamentele din banci care recruteaza personalul dintr-un call-center, precum si la cele care-i instruiesc pe acesti angajati.

Fireste ca, in primul rand, este inacceptabil sa astepti la telefon aproape 10 minute, uneori chiar si mai mult, pentru a lua legatura cu banca. Insa si mai grav este sa primesti informatii gresite sau inexacte.

La call-center-ul CEC Bank (0800.800.848) am asteptat in jur de 4 minute pana sa-mi raspunda un barbat care mi-a oferit, intr-un final, informatia corecta: se pot scoate bani de pe cardul Barclays de la POS-urile existente la ghiseele CEC. De asemenea, reprezentantul bancii mi-a explicat ca limitele aferente sumelor retrase de pe card sunt stabilite de bancile care emit cardurile, nu de banca de la al carei POS sau ATM se retrag banii.

Conditii de utilizare a cardului Barclays in Romania

In ceea ce priveste limitele impuse de Barclays pentru retragerile de bani, acestea sunt de 300 de lire sterline pe zi in cazul cardurilor Visa standard si de 1.000 de lire pentru cardurile premium.

Intrucat retragerile de la POS-urile de la ghisee sunt asimilate unei retrageri de numerar de la bancomat, aceleasi limite sunt valabile in ambele variante, ceea ce inseamna ca nu puteti scoate toti banii de pe card dintr-o data, intr-o singura zi. Acesta este inconvenientul utilizarii unui card, limitele de retragere a banilor fiind stabilite din motive de securitate, pentru a se impiedica fraudele, in cazul in care un card este pierdut sau furat.

Daca vi se intampla sa pierdeti cardul Barclays sau daca vi s-a furat, contactati banca la numarul de telefon +441928584421 si cereti blocarea cardului. Pentru alte probleme cu Barclays, puteti contacta banca la numarul de telefon 03457 345 345.

O alta recomandare utila pentru cei care au carduri Barclays, ca si pentru cei care au alte carduri, este sa-si faca si internet sau mobile banking, astfel incat sa-si poata vefica situatia banilor din cont online, de pe computer, telefon sau tableta.

Utilizatorii cardurilor Barclays la bancile din Romania sau din alte tari din afara UK trebuie sa mai stie ca vor plati un comision la fiecare tranzactie cu cardul, de 2,75% din suma utilizata, plus 1,5 lire in cazul retragerilor de la bani de la bancomate.

Interesant este ca Barclays taxeaza si platile cu cardul la POS-urile magazinelor cu 2,75%, spre deosebire de cardurile emise de bancile romanesti, care pot fi folosite pentru cumparaturi la magazinele din strainatate fara vreun comision, la fel ca in cazul platilor in tara.

Taguri: BRD Groupe Societe Generale  Banca Transilvania  Banca Comerciala Romana (BCR)  TBI Credit IFN  CEC Bank  comisioane cont bancar  Vodafone  Reclamatiibanci.ro  internet banking  mobile banking  Visa  carduri de debit  plati  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Cand bancile promoveaza creditele cu dobanda fixa, tu fii atent(a) la cea variabila!

De ce? Raspunsul e intuitiv: ne aflam intr-o etapa de scadere a dobanzilor, dupa ce acestea au atins un varf de crestere in 2023, din cauza inflatiei. Dobanzile fixe sunt recomandabile intr-o perioada cand nivelul acestora este redus si urmeaza un nou ciclu de detalii

Blocarea profitului din criptomonede in Blockchain este o metoda de frauda online

"Cum pot scoate banii mei profit din tranzacții cu bitcoin blocați în blockain să nu mai trimit bani înainte că mam săturat de minciuni și înșelat, vă mulțumesc de înțelegere și aștept răspuns", intreaba un cititor. "La fel prescriu mai detalii

Geolocalizarea, o masura de protectie impotriva fraudelor luata de ING Bank

ING Bank adopta o masura de protectie impotriva fraudelor online si cu cardul, in premiera pe piata bancara din Romania: geolocalizarea. Prin acest nou serviciu, disponibil in aplicatia Home Bank, ING detecteaza tranzactiile bancare facute de fraudatori, cu detalii

Mama mea de 74 de ani a facut 10 credite la IFN-uri si acum are de platit dobanzi de 4.000 de lei din pensia de 2.300 de lei. Ce pot sa fac?

„Mama mea, in varsta de 74 de ani, cu afectiuni neuronale nediagnosticate legal (pentru ca refuza un control ce ar putea duce la internarea ei, are 9 pisici de crescut) m-a anuntat ca a contractat peste 10 credite de la 10 IFN-uri si are de platit 4.000 de lei pe luna doar dobanzi din detalii

 



 

Ultimele Comentarii