BANCI | Interviu

Moody's: Ne mentinem perspectiva stabila a ratingului de tara atribuit Romaniei

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2008-10-29 13:36

Decizia de majorare a salariilor în învăţământ nu este atât de periculoasă încât să atragă scăderea perspectivei de rating a României, iar datoria publică a ţării este "destul de redusă" şi costul finanţării este "suportabil", a declarat, pentru NewsIn, analistul Moody's Kenneth Orchard.

"Ne menţinem perspectiva stabilă a ratingului de ţară atribuit României, ceea ce înseamnă că este improbabil să modificăm calificativele în viitorul apropiat. Din punctul de vedere al Moody's, România rămâne un stat cu perspective slabe pe partea de investment grade, confirmate şi de ratingul "Baa3", cel mai scăzut posibil pentru categoria investment grade", a mai spus analistul Moody's pentru Europa de Est.

Standard & Poor's a anunţat, luni, că a coborât cu o treaptă ratingurile României pentru împrumuturile pe termen lung şi scurt în valută, de la 'BBB-/A-3' la 'BB+/B', şi pentru creditele în lei pe termen lung, de la 'BBB' la 'BBB-'. Calificativul pentru transfer şi convertibilitate a fost coborât la 'BBB+', de la 'A-'.

Decizia scoate România din categoria statelor care au calificative din categoria "investment grade" acordate de această agenţie.

"În sine, decizia de majorare a salariilor în învâţământ nu determină o modificare a perspectivei de rating a României. Politica fiscală a ţării a constituit mereu un motiv de îngrijorare, deoarece a fost foarte laxă, contribuind la dezechilibrele economice din ultimii ani. A existat, de asemenea, o tendinţă către creşterea cheltuielilor, în detrimentul cheltuielilor de investiţii, ceea ce deteriorează perspectivele de creştere pe termen lung", a mai spus Orchard.

Ca avantaj, el subliniază însă că datoria publică a României este destul de scăzută.

"Ne linişteşte, în parte, faptul că datoria publică este redusă, iar costul finanţării este suportabil. Pe de altă parte, situaţia fiscală s-a înrăutăţit înaintea alegerilor", a adăugat Orchard.

Argumentul datoriei publice reduse a fost evidenţiat, marţi, şi de viceguvernatorul Băncii Naţionale a României (BNR), Cristian Popa, ca un factor care nu a fost inclus în anunţul Standard & Poor's, deşi ar fi trebuit. De asemenea, el a declarat că speră ca, în viitor, instituţiile internaţionale şi agenţiile de rating să aibă analize mai nuanţate.

"Nu cred că mai urmează decizii similare celei S&P, dacă e vorba de analiză atentă, cred că anunţurile lor vor fi mult mai nuanţate, bazându-se şi pe discuţii cu decidenţii români", a spus Popa.

Printre argumentele care nu au fost incluse în decizia S&P, oficialul BNR a menţionat că o evaluare a riscului de ţară se referă la capacitatea respectivului stat de a-şi onora obligaţiile de plăţi asumate.

El a subliniat că datoria publică totală a României este mult mai scăzută ca pondere în produsul intern brut (PIB) faţă de a altor state din regiune, inclusiv a altor state membre UE, fiind estimată, pentru 2008, la 12% din PIB.

"Nu văd de ce România a fost primul stat retrogradat din grupa de ţări comparate de agenţia de rating S&P, în condiţiile în care, deşi există vulnerabilităţi, subliniate şi de banca centrală în ultimii ani, sunt argumente care nu au fost incluse în anunţul agenţiei de rating", a declarat viceguvernatorul BNR.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Impacarea cu banca sau IFN-ul prin CSALB, o alternativa la falimentul personal si darea in plata

Gasirea unei solutii de plata a creditului in urma unei negocieri cu ajutorul CSALB poate fi o alternativa mai avantajoasa decat recurgerea la falimentul personal sau darea in plata, cel putin in privinta rapiditatii cu care se poate rezolva o astfel de detalii

Executarea silita a unui credit se poate face legal doar dupa ce banca sau IFN-ul a oferit solutii de restructurare

Bancile, Institutiile Financiare Nebancare (IFN) sau firmele de recuperare creante sunt obligate prin lege sa-si ajute clientii care nu-si pot achita ratele din cauza problemelor financiare, inainte de a fi executati sillit. Concret, creditele pot fi detalii

Bancile si IFN-urile, obligate prin lege sa-si ajute clientii inainte sa-i execute silit

Băncile sunt obligate pentru toate tipurile de credite să demonstreze că au încercat restructurarea datoriilor care înregistrează întârzieri la plată mai mari de 90 de zile, conform unui comunicat al CSALB. Măsurile de detalii

Bancile incep sa-si asume o responsabilitate sociala pentru consumatori

• În România, intermedierea financiară este săracă (25% din PIB). Drumul e lung (media europeană este de 90% din PIB), indiferent dacă e pace sau război • Indicatorii de prudenÈ›ialitate ai industriei bancare sunt foarte detalii

 



 

Ultimele Comentarii